• 1
  • 2
2012-04-04, 21:46
Medlem
Ableachs avatar
Från DN
Citat:
Ursprungligen postat av DN/TT 4/4 2012
Barn på en förskola i Botkyrka misshandlades och tvångsmatades tills de kräktes. Så snart kränkningarna blev kända stängdes två pedagoger av från sina tjänster och förskolechefen sade upp sig.

Nån som vet mer om detta?

Hur bra koll har de i Botkyrka på de som får ta hand om de små?
Citera
2012-04-04, 22:53
Medlem
Hörde jag rätt på nyheterna när de sade att skiten pågått i 10 år?! Sanslöst i så fall. Det ska räcka med ett sådant tillfälle för att man ska få kicken.
Citera
2012-04-04, 22:55
Medlem
Här är ett blogg inlägg om det iaf. Finns även ena asets facebook länkad där.

http://mammawendela.blogg.se/2012/ap...t-i-media.html
Citera
2012-04-04, 23:00
Medlem
mjaeltbrands avatar
Känns som att aftonbladet kommer att ha sköna löpsedlar imorgon: "Skräckdagiset i Botkyrka", "Psykopatpedagogerna på svenska förskolor" osv...

Annars vet jag inget!
Citera
2012-04-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLIP
Här är ett blogg inlägg om det iaf. Finns även ena asets facebook länkad där.

http://mammawendela.blogg.se/2012/ap...t-i-media.html
Hittade Ann*li N*man 62 år och M*rgaretha Pern*by 59 år. Den ena bor i Huddinge och den andra i Norsborg. Rätt eller fel?
Citera
2012-04-04, 23:51
Medlem
Citat:
Förskolan Humlan - tillsammans skapar vi framtiden!

Detta sker genom att barnen ges möjlighet att utvecklas i en öppen, tillåtande och utforskande miljö där samspel i relation till andra barn och pedagoger är grunden. Vi arbetar med barnens frågor och skapande vilket gör barnen fria och kreativa!
• 2012-04-04
Åtgärder efter anmälan till Skolinspektionen
Tisdagen den 27 mars kontaktade Skolinspektionen förvaltningschef Erik Nilsson med anledning av en anmälan om kränkning av barn på förskolan Humlan. Botkyrka kommun ser allvarligt på uppgifterna i anmälan och vidtog snabbt flera åtgärder.
http://utbildning.botkyrka.se/humlan/Sidor/default.aspx
Citera
2012-04-05, 00:13
Medlem
crisscrosss avatar
De har ännu inte tagit bort deras namn från arbetslag 2 blå...
http://utbildning.botkyrka.se/Humlan...r/default.aspx
Citera
2012-04-05, 00:36
Medlem
OrakelSpektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
[Förskolan Humlan - tillsammans skapar vi framtiden!

Detta sker genom att barnen ges möjlighet att utvecklas i en öppen, tillåtande och utforskande miljö där samspel i relation till andra barn och pedagoger är grunden. Vi arbetar med barnens frågor och skapande vilket gör barnen fria och kreativa!

Offentliganställda mellanchefer är fullt sysselsatta med att valsa fram fina glosor, som vanligt.
Först skönmålande glosor - Sedan löpande arbete i verksamheten
Citera
2012-04-05, 00:42
Bannlyst
Är förskola barn för handikappade? Vissa handikappade behöver hjälp att äta maten när dom inte klarar det själv. Men det ska inte gå så långt att du kräks. Helt sjukt.
Citera
2012-04-05, 01:54
Medlem
Har själv haft båda två som dagisfröknar på Humlan, och jag har ingenting ont att säga om dom alls.
De var faktiskt mina favoritfröknar.
När jag på senare år har träffat på dom har dom varit snälla, kompetenta och duktiga. Jag är dessutom ett par år äldre än bloggförfattaren... Om det här nu stämmer måste det ha skett en stor förändring bara det senaste året... Om det inte hade varit för att de andra i personalen på stugan hade klagat så hade jag inte trott på det här.
Citera
2012-04-05, 08:32
Medlem
urqrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ableach
Från DN

Nån som vet mer om detta?

Hur bra koll har de i Botkyrka på de som får ta hand om de små?

Vet du om detta är sanningen?
Citera
2012-04-05, 08:36
Medlem
urqrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzy_keys
Har själv haft båda två som dagisfröknar på Humlan, och jag har ingenting ont att säga om dom alls.
De var faktiskt mina favoritfröknar.
När jag på senare år har träffat på dom har dom varit snälla, kompetenta och duktiga. Jag är dessutom ett par år äldre än bloggförfattaren... Om det här nu stämmer måste det ha skett en stor förändring bara det senaste året... Om det inte hade varit för att de andra i personalen på stugan hade klagat så hade jag inte trott på det här.

Helt chockad. Känner båda, och är väldigt tveksam till detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in