Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-04, 20:28
  #1
Medlem
fingrars avatar
För ungefär ett år sedan blev jag blåst av ett företag på nätet. Jag vill veta hur jag på bästa sett kan förstöra för företaget. Det ända jag gjort hittills är att ge negativ kritik i några review sidor men där finns det gott om missnöjda. Vill även göra något som skadar dom direkt ekonomiskt, helst till mer än vad de stal av mig.

Historien i kort om någon är intresserad:

Citera
2012-04-04, 20:38
  #2
Medlem
Finans.killens avatar
Slutar med att du skickar tillbaks glasögonen? DU fick dem alltså? Vad är problemet då?
Citera
2012-04-04, 20:41
  #3
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fingrar
För ungefär ett år sedan blev jag blåst av ett företag på nätet. Jag vill veta hur jag på bästa sett kan förstöra för företaget. Det ända jag gjort hittills är att ge negativ kritik i några review sidor men där finns det gott om missnöjda. Vill även göra något som skadar dom direkt ekonomiskt, helst till mer än vad de stal av mig.

Historien i kort om någon är intresserad:

De stal väl inget av dig? De skickade ju glasögonen? Sen att du var korkad och skickade tillbaka glasögonen kan ju inte de rå för?
Citera
2012-04-04, 20:41
  #4
Moderator
Brutes avatar
http://www.smartbuyglasses.se/returns

Du följde dessa punkter?

Vad sa de då du kontaktade kundervice innan du returnerade?
Du fick en ny returadress att returnera till?

//Brute
Citera
2012-04-04, 20:48
  #5
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Slutar med att du skickar tillbaks glasögonen? DU fick dem alltså? Vad är problemet då?

Att h*n inte fick pengarna tillbaka, givetvis. Det är brukligt att man får tillbaka sina pengar när man låter ett köp återgå.
Citera
2012-04-04, 21:10
  #6
Medlem
Det bästa sättet att förstöra för företaget är att dränka google och diverse rating sidor med negativa kommentarer. Skriv 10 stycken olika, nån på svenska och några på engelska. Posta på så många sidor som möjligt. Se till att ha med webadressen samt förtagsnamnet i kommentaren.

Da da! Du lyckas garanterat skrämma iväg nån kund.

/M
Citera
2012-04-04, 22:19
  #7
Medlem
fingrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Slutar med att du skickar tillbaks glasögonen? DU fick dem alltså? Vad är problemet då?

Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
De stal väl inget av dig? De skickade ju glasögonen? Sen att du var korkad och skickade tillbaka glasögonen kan ju inte de rå för?

Fick inte tillbaka pengarna ju men det är inte topic capiche?
Citera
2012-04-05, 08:10
  #8
Medlem
Skickade du tillbaka enligt instruktionerna?
Vad hände efter att du skickade tillbaka glasögonen? Vad sa de?

Du ska ju ha 14 dagars ångerrätt efter att du mottagit varan enligt lag, så om du gjort vad du skulle och glasögonen verkligen kommit fram till säljaren så har du ju självklart rätt att få pengarna tillbaka.
Citera
2012-04-05, 08:43
  #9
Medlem
borg-9s avatar
Gör en låt och video om händelsen, som den här. 11,5 miljoner visningar!

Det kanske funkar bäst om det är stort företag och du kan skriva låtar. Men börja med att skriva företagets namn här.
Citera
2012-04-05, 08:46
  #10
Medlem
Alltså är ganska säker på att om du returnerade till avsändaradressen (vilket visserligen är fel) så har han fortfarande rätt till att få sina pengar tillbaka. Man kan skylla på att man inte förstod.

Om du fick en förfalskad produkt så har du flera år på dej att reklamera varan. Förutsätter att du är säker på att den är falsk...

Varför vill du inte ha dina pengar tillbaka?
Citera
2012-04-05, 10:18
  #11
Medlem
Gör gärna en anmälan till KO också, de har ett jättebra formulär att fylla i på internet,
min sambo gjorde det när StjärnaFyrkant lurat honom med priser på hans mobilabonnemang och lagt till förhöjda avgifter utan att berätta det.

Vet inte hur mycket det gör, men ju fler sådana klagomål som kommer in desto bättre, och blir det riktigt många kommer det säkert upp i Uppdrag Granskning
Citera
2012-04-05, 11:57
  #12
Medlem
Här har du ett riktigt förslag på vad man teoretiskt sett skulle kunna göra (om företaget är registrerat i sverige), till skillnad från de amatörförslag som kommit hittills:

Skicka in en ansökan om konkurs. Förfalska firmatecknarens namnteckning mao. Olagligt, men eftersom processen är menad att gå snabbt kommer företaget under en period hamna i en värld av skit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback