• 1
  • 2
2012-04-04, 10:13
Medlem
Sg att Notch slngt upp en nya sida http://0x10c.com/ dr han utannonserar ett nytt spel.

Citat:
Backstory and Setting

In a parallel universe where the space race never ended, space travel was gaining popularity amongst corporations and rich individuals.

In 1988, a brand new deep sleep cell was released, compatible with all popular 16 bit computers. Unfortunately, it used big endian, whereas the DCPU-16 specifications called for little endian. This led to a severe bug in the included drivers, causing a requested sleep of 0x0000 0000 0000 0001 years to last for 0x0001 0000 0000 0000 years.

It's now the year 281 474 976 712 644 AD, and the first lost people are starting to wake up to a universe on the brink of extinction, with all remote galaxies forever lost to red shift, star formation long since ended, and massive black holes dominating the galaxy.

Game Features

The game is still very early in development, but here is a list of things we hope to include:

Hard science fiction.
Lots of engineering.
Fully working computer system.
Space battles against the AI or other players.
Abandoned ships full of loot.
Duct tape!
Seamlessly landing on planets.
Advanced economy system.
Random encounters.
Mining, trading, and looting.
Single and multi player connected via the multiverse.

Det verkar vara ett intressant projekt och med tanke p vad han gjort med Minecraft s ser jag med spnning fram emot hur detta kommer att utveckla sig.

Jag tnkte att vi i denna trden kan samla alla nyheter kring spelet och diskutera allmnt kring spelet vad ni tycker.
Citera
2012-04-04, 10:35
Medlem
Retardation1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminmonster
Sg att Notch slngt upp en nya sida http://0x10c.com/ dr han utannonserar ett nytt spel.

Det verkar vara ett intressant projekt och med tanke p vad han gjort med Minecraft s ser jag med spnning fram emot hur detta kommer att utveckla sig.

Jag tnkte att vi i denna trden kan samla alla nyheter kring spelet och diskutera allmnt kring spelet vad ni tycker.

Spnnande... men betala i mnaden fr ett spel som antagligen kommer ta ett tag innan det blir 1.0?
Citera
2012-04-04, 10:51
Medlem
NeverArounds avatar
Intressant! Tror ni verkligen de kommer ta monthly fee fr beta/alpha d?
Citera
2012-04-04, 10:54
Medlem
Retardation1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverAround
Intressant! Tror ni verkligen de kommer ta monthly fee fr beta/alpha d?

Vet inte, kanske inte.

Men d skulle det knnas konstigt om det r en engngskostnad i alpha/beta och sen helt pltsligt blir det mnadskostnad, knns som att spelet kanske skulle tappa lite kunder d.

Alternativt kanske dem inte tar ngot betalt alls under alpha/beta, men tror nd dem skulle tappa kunder efter alpha/betan om dem brjar ta betalt.

Med pengarna dem tjnat p minecraft borde dem kunna gra detta gratis.

Helst hade jag sett att det bara r en engngskostnad som med minecraft.
Citera
2012-04-04, 10:54
Bannlyst
Notch tnker p pengar till sina kollegor

skmt sido

Vet inte, kanske inte.

Men d skulle det knnas konstigt om det r en engngskostnad i alpha/beta och sen helt pltsligt blir det mnadskostnad, knns som att spelet kanske skulle tappa lite kunder d.

Alternativt kanske dem inte tar ngot betalt alls under alpha/beta, men tror nd dem skulle tappa kunder efter alpha/betan om dem brjar ta betalt.

Jag tror Notch vill ta betalt i mnaden fr folk som vill testa spelet innan alla andra och frhindra vad som hnde med Minecraft nr alla bara tankade ner spelet istllet.
Kanske lter han mnadskostnaden fortlpa och behlla det in p den slutgiltiga versionen av spelet

Med pengarna dem tjnat p minecraft borde dem kunna gra detta gratis.

Jag har ingen aning vad Notch gr med sina pengar man jag r riktigt sker p att han inte kommer tnka: Oh vad jag har mycket pengar, vi kan gra alla spel gratis.
Dom pengarna han fick frn Minecraft r nog en stor del som ska g till han sjlv d han startade projektet och jobbade p det vldigt mkt sjlv.
Helst hade jag sett att det bara r en engngskostnad som med minecraft.
Senast redigerad av Adutrumque 2012-04-04 kl. 10:59.
Citera
2012-04-04, 10:55
Medlem
Ja, om jag knner Notch rtt s kommer det bli en 100 kr i mnaden. LTT.
Citera
2012-04-04, 11:06
Medlem
Retardation1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flasket.brinner
Ja, om jag knner Notch rtt s kommer det bli en 100 kr i mnaden. LTT.

Varfr tror du det? Vad baserar du det p? "Knner Notch rtt"?
Citera
2012-04-04, 11:48
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retardation1337
Varfr tror du det? Vad baserar du det p? "Knner Notch rtt"?

Han r en sniken jvel.
Citera
2012-04-04, 13:02
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Han r en sniken jvel.
Tycker du? I min mening s r han en av de softaste spelutvecklarna i branschen. Han har ju stort engagemang fr just indie-utvecklare. Donerar massa kosing till olika projekt.

De va la inte s lnge sedan han la ner en hel helg med sitt team fr samla ihop 450'000$ som gick rakt till vlgrenhet. http://www.edge-online.com/news/moja...-raises-450000

Spelet i sig skall bli spnnande att se vad det blir av.
Citera
2012-04-04, 13:05
Medlem
MrHippies avatar
Kan karln VERKLIGEN aldrig jobba klart p ett spel innan han brjar p ngot nytt ?

OnT: Tror de kommer bli piss
Citera
2012-04-04, 13:28
Medlem
Hkarns avatar
Tnker direkt p Eve Online. Men men fr se hur detta blir.
Citera
2012-04-04, 13:36
Medlem
stels avatar
Hm, tnkte ocks p Eve Online.

Verkar intressant, men rtt osker p om detta kommer bli ngon hit iom mnadsbetalningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in