Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Jag tror mig veta precis vilket argument du tänker på, och det argumentet har ärligt talat varit den största stötestenen (irriterat jobbigt) för mig under de 5 månader jag har jobbat med inlägget (aldrig fått något vattentätt svar från någon geocentriker), men faktum är att jag plötsligt fick en snilleblixt igår (ovanifrån så klart) och tror att jag med Herrens hjälp kommit på lösningen på problemet, ett svar som jag konstigt nog aldrig har hört från någon tidigare och hittar det inte heller när jag googlar...

Och vilket tänker jag på? Får jag höra en gissning? Jag har nämligen TVÅ stycken hundraprocentiga...och kan säkerligen komma på fler om jag känner för det.
Men du löser säkert de också, det är ju bara att göra som du gjort i den här tråden, dvs helt undvika att bemöta saker du inte kan svara på (t ex Foucalts pendel eller min förklaring över systemets inneboende hastighet). Lite pinsamt kan jag känna.
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Annars så har jag likaledes en handfull med argument (som jag aldrig nämnt), observationer som helt enkelt inte kommer gå att bortförklara med heliocentrismen...

Är de bättre än det som du presenterat här? Låt mig gissa kalibern: "om en helikopter lyfter rakt upp och sedan landar igen, varför har inte jorden flyttats under den?"