2012-08-14, 10:36
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Saturnus blir nu i dagarna exalterad i Vågen...

(Där han befinner sig ända till november 2014)

Jag är exalterad i Stockholm.
Kom igen nu Saturnus!

Citera
2012-08-14, 10:51
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Saturnus, den lille snuskhummern!

Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Jag är exalterad i Stockholm.
Kom igen nu Saturnus!

Tur att det inte handlade om Uranus...
Citera
2012-08-14, 11:01
Medlem
postkrans avatar
Gillar fördomarna folk ligger inne med..

Angående krishna dyrkare och teknologi, jag råkar bo 500 meter från deras stora tempel här i Bombay.
Kan säga att dom har datorer med internet på deras biblotek och templet är försett med kabeltv.
Citera
2012-08-14, 12:52
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Gillar fördomarna folk ligger inne med..

Angående krishna dyrkare och teknologi, jag råkar bo 500 meter från deras stora tempel här i Bombay.
Kan säga att dom har datorer med internet på deras biblotek och templet är försett med kabeltv.
Det är väl ingen som säger att de inte använder teknologi.
Däremot att de förnekar en hel del som får den att fungera eller som den lett till är ju onekligen lite roligt.
Ungefär lika kul som kreationister som inte nekar bredspektrumantibiotika när de riskerar att dö av en multiresistent bakterie. Sånt hyckleri att hävda något som man själv inte tror på. Eller använda för den delen.
Citera
2012-08-15, 15:23
Medlem
Död o återfödds avatar
Ni som tror att det är jorden som kretsar runt solen - förklara då för oss solens *passager* över jordens ekvatorialplan vid dagjämningarna, tack!

Jag Twittrar just nu om detta!
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-08-15 kl. 15:56.
Citera
2012-08-15, 16:06
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ni som tror att det är jorden som kretsar runt solen - förklara då för oss solens *passager* över jordens ekvatorialplan vid dagjämningarna, tack!

Oss? Jag måste säga att tanken på att det finns mer än en människa av Död och Återfödd-kaliber skrämmer mig en smula

Ge mig lite detaljer om vad det är du pratar om så ska det nog gå bra.
Citera
2012-08-15, 16:12
Medlem
Citat:

Fel delforum, ställ frågan i Astronomi och rymdfart i stället.
Citera
2012-08-15, 16:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Fel delforum, ställ frågan i Astronomi och rymdfart i stället.

Nja, i en tråd som heter "Hare Krishna och deras tro och åsikter" måste jag nog ändå ge honom rätt att ställa frågan här.
Citera
2012-08-15, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nja, i en tråd som heter "Hare Krishna och deras tro och åsikter" måste jag nog ändå ge honom rätt att ställa frågan här.

Möjligen, det är dock mer troligt att du hittar människor med kompetens att svara på denna frågan i A&R
Citera
2012-08-15, 16:44
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Möjligen, det är dock mer troligt att du hittar människor med kompetens att svara på denna frågan i A&R

Helt sant, men saken är den att en sjuåring har kompetens nog för hans frågor, så han kan lika gärna ställa den på sin lokala lågstadieskola
Citera
2012-08-15, 16:45
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:

Vet du? Det kan en högstadieelev förklara för dig.

Jordens ekvatorialplan lutar i förhållande till solens, därför har vi årstider. Vid dagjämningen är jordens lutning så att bägge poler har lika långt till solen. När jorden roterar ser således solen ut att vandra över ekvatorialplanet.

En bild: http://www.astroinfo.se/images/50.png

En bristande allmänbildning är aldrig ett bevis, DoÅ.
Citera
2012-08-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Helt sant, men saken är den att en sjuåring har kompetens nog för hans frågor, så han kan lika gärna ställa den på sin lokala lågstadieskola

haha ja kompetens verkar ju vara något som DoÅ inte är intresserad av, alla hans frågor och trådar kanske borde förpassas direkt till forumet Konspirationsteorier utan att passera gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in