Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Klart den ska vara här.
Det är ju inte precis så att det handlar om faktisk naturvetenskap trots allt. Basen till allt är ju religionen.
Att hitta någon icke religiös människa som ställer sig bakom världsbilden i fråga torde vara enormt svårt.
Frågan i det här fallet är ju trots allt om religionen eller det vi kan se är rätt så nog tycker jag att det bör diskutteras primärt ur religiös synvinkel.
Jag har fått flera bud. En tycker att inlägget ska skickas till Konspirationer och
Alternativa teorier, en tycker att inlägget ska splittras i två olika delar, en tycker Religion går bra, en tycker att de vetenskapliga bevisen inte ska diskutera här på Religion...
Det verkar med andra ord tyvärr inte finnas någon forumkategori där mitt inlägg får stå kvar...jag har erfarenhet av det tidigare när jag skickat inlägg kring geocentrismen, det finns inget delforum som accepterar en tråd om geocentrismen (religiös teori) med vetenskapligt språkbruk...
Risken finns att det antingen skickas till papperskorgen (skett några gånger) eller så bakas det in i en död tråd skapad av "Mankan", med namn "Tråden för ovetenskaplig vetenskap och trosgrundande uppfattningar om naturlagarna", vilket vore att direkt döda tråden...
Jag väntar alltså med att publicera inlägget:
"
Solen spiralkretsar runt jorden - 30 vetenskapliga bevis för den heliga geocentrismen", tills jag kan känna mig trygg med att den får stå kvar i något forum som egen tråd, utan att skickas runt eller hamna i papperskorgen, efter att man jobbat med inlägget i över 4 månader...