2012-04-03, 21:20
Medlem
s jag har nu deklarerat via SMS och ftt ett bekrftelse SMS med texten:

"Din deklaration har nu kommit in till skatteverket. Kvittens-ID r XXXXXXX XXXXXX XXXXXXXXXX

Titta p din deklaration och anml bankkonto p skatteverket.se"

Varfr fan ska jag anmla bankkonto p skatteverket.se fr? Rckte det inte med SMS:et??
Citera
2012-04-03, 21:29
Medlem
epost72s avatar
Du fr pengarna tidigare och du slipper hmta ut pengarna sannolikt mot avgift med en utbetalningsavi om du uppger bankkonto dr pengarna kan sttas in.
Citera
2012-04-03, 21:32
Medlem
Har du oregistrerat kontantkort eller hemligt nummer?
Citera
2012-04-03, 21:41
Medlem
Lodbrokers avatar
r utbetalningen mindre n 2000 kr, skickar de inget utbetalningskort frn i r. Kan vara ett skl.
Citera
2012-04-04, 15:16
Medlem
Vad hnder om jag inte uppger min bankkonto nr?
Citera
2012-04-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskkorvkaka
Vad hnder om jag inte uppger min bankkonto nr?

D ligger pengarna kvar p Skattekontot och vntar.
Citera
2012-04-04, 16:47
Medlem
Ja, vad skulle anledningen till att dom vill ha ditt bankkonto vara? (ett tips r att det har med pengar att gra).

Det hnder inget speciellt om du inte anger bankkonto, frutom det man kan frvnta sig d, dvs att du inte fr ngra pengar p ditt bankkonto.
Citera
2016-04-26, 19:11
Medlem
ReiseReises avatar
Uppdaterar trden lite eftersom jag inte orkade gra en ny.

Jag frstr inte hur jag ska anmla mitt bankkonto p skatteverket, fumlig hemsida dr det r svrt att hitta relevant information om det kvittens ID man fick p sms.

Jag trycker p "logga in", varp jag fr upp 3 mjligheter, tar "BankID eller Nordea" men nu mste jag istllet ladda ner massa skerhetsprogram och g till banken osv.

Knner mig lite dum, men va fan borde inte skatteverkets hemsida vara utformat fr att till och med kunna lsas av nyanlnda
Citera
2016-04-26, 19:15
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Uppdaterar trden lite eftersom jag inte orkade gra en ny.

Jag frstr inte hur jag ska anmla mitt bankkonto p skatteverket, fumlig hemsida dr det r svrt att hitta relevant information om det kvittens ID man fick p sms.

Jag trycker p "logga in", varp jag fr upp 3 mjligheter, tar "BankID eller Nordea" men nu mste jag istllet ladda ner massa skerhetsprogram och g till banken osv.

Knner mig lite dum, men va fan borde inte skatteverkets hemsida vara utformat fr att till och med kunna lsas av nyanlnda
Du vet vad BankId och Mobilt BankId r osv, eller?
Utan det kommer du inte in. Du mste ju identifiera dig.
G in p din internetbank och leta upp BankId och du inte redan har det. Brja dr s blir det enklare.
Finns skert nt p Youtube ocks som hjlper dig hur det fungerar i din bank.

EDIT: r du nyanlnd finns hr video fr olika sprk fr Mobilt BankId
https://www.youtube.com/watch?v=3XDG...G16Y9PDPEHDPe0
Senast redigerad av bonobono 2016-04-26 kl. 19:19.
Citera
2016-04-26, 19:29
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Du vet vad BankId och Mobilt BankId r osv, eller?
Utan det kommer du inte in. Du mste ju identifiera dig.
G in p din internetbank och leta upp BankId och du inte redan har det. Brja dr s blir det enklare.
Finns skert nt p Youtube ocks som hjlper dig hur det fungerar i din bank.

EDIT: r du nyanlnd finns hr video fr olika sprk fr Mobilt BankId
https://www.youtube.com/watch?v=3XDG...G16Y9PDPEHDPe0

Var inne p min internetbank och hmtade bank ID p fil, men nr jag startar upp programmet s str det fortfarande att ett BankID ej har identifierats p datorn.

Borde inte mitt inlogg p min internetbank vara tillrcklig identifikation

Det dr med nyanlnd var ett skmt, blir bara irriterad nr man stter p motgngar hela tiden (obs du mste frst gra detta, obs det funkade visst inte, obs vidare information mste skas ). Man undrar ju hur vr afghanska fraherde klarar detta.

Edit@

Lste det, men tack fr att jag fick skriva av mig undrar om denna hemsida ocks tog 100 miljoner att frbttra...
Senast redigerad av ReiseReise 2016-04-26 kl. 19:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in