2012-04-03, 21:20
Medlem
så jag har nu deklarerat via SMS och fått ett bekräftelse SMS med texten:

"Din deklaration har nu kommit in till skatteverket. Kvittens-ID är XXXXXXX XXXXXX XXXXXXXXXX

Titta på din deklaration och anmäl bankkonto på skatteverket.se"

Varför fan ska jag anmäla bankkonto på skatteverket.se för? Räckte det inte med SMS:et??
Citera
2012-04-03, 21:29
Medlem
epost72s avatar
Du får pengarna tidigare och du slipper hämta ut pengarna sannolikt mot avgift med en utbetalningsavi om du uppger bankkonto där pengarna kan sättas in.
Citera
2012-04-03, 21:32
Medlem
Har du oregistrerat kontantkort eller hemligt nummer?
Citera
2012-04-03, 21:41
Medlem
Lodbrokers avatar
Är utbetalningen mindre än 2000 kr, skickar de inget utbetalningskort från i år. Kan vara ett skäl.
Citera
2012-04-04, 15:16
Medlem
Vad händer om jag inte uppger min bankkonto nr?
Citera
2012-04-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskkorvkaka
Vad händer om jag inte uppger min bankkonto nr?

Då ligger pengarna kvar på Skattekontot och väntar.
Citera
2012-04-04, 16:47
Medlem
Ja, vad skulle anledningen till att dom vill ha ditt bankkonto vara? (ett tips är att det har med pengar att göra).

Det händer inget speciellt om du inte anger bankkonto, förutom det man kan förvänta sig då, dvs att du inte får några pengar på ditt bankkonto.
Citera
2016-04-26, 19:11
Medlem
ReiseReises avatar
Uppdaterar tråden lite eftersom jag inte orkade göra en ny.

Jag förstår inte hur jag ska anmäla mitt bankkonto på skatteverket, fumlig hemsida där det är svårt att hitta relevant information om det kvittens ID man fick på sms.

Jag trycker på "logga in", varpå jag får upp 3 möjligheter, tar "BankID eller Nordea" men nu måste jag istället ladda ner massa säkerhetsprogram och gå till banken osv.

Känner mig lite dum, men va fan borde inte skatteverkets hemsida vara utformat för att till och med kunna läsas av nyanlända
Citera
2016-04-26, 19:15
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Uppdaterar tråden lite eftersom jag inte orkade göra en ny.

Jag förstår inte hur jag ska anmäla mitt bankkonto på skatteverket, fumlig hemsida där det är svårt att hitta relevant information om det kvittens ID man fick på sms.

Jag trycker på "logga in", varpå jag får upp 3 möjligheter, tar "BankID eller Nordea" men nu måste jag istället ladda ner massa säkerhetsprogram och gå till banken osv.

Känner mig lite dum, men va fan borde inte skatteverkets hemsida vara utformat för att till och med kunna läsas av nyanlända
Du vet vad BankId och Mobilt BankId är osv, eller?
Utan det kommer du inte in. Du måste ju identifiera dig.
Gå in på din internetbank och leta upp BankId och du inte redan har det. Börja där så blir det enklare.
Finns säkert nåt på Youtube också som hjälper dig hur det fungerar i din bank.

EDIT: Är du nyanländ finns här video för olika språk för Mobilt BankId
https://www.youtube.com/watch?v=3XDGtRvWWxs&list=PL7zQtlarhfZQCyFgehsG16Y9 PDPEHDPe0
Senast redigerad av bonobono 2016-04-26 kl. 19:19.
Citera
2016-04-26, 19:29
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Du vet vad BankId och Mobilt BankId är osv, eller?
Utan det kommer du inte in. Du måste ju identifiera dig.
Gå in på din internetbank och leta upp BankId och du inte redan har det. Börja där så blir det enklare.
Finns säkert nåt på Youtube också som hjälper dig hur det fungerar i din bank.

EDIT: Är du nyanländ finns här video för olika språk för Mobilt BankId
https://www.youtube.com/watch?v=3XDGtRvWWxs&list=PL7zQtlarhfZQCyFgehsG16Y9 PDPEHDPe0

Var inne på min internetbank och hämtade bank ID på fil, men när jag startar upp programmet så står det fortfarande att ett BankID ej har identifierats på datorn.

Borde inte mitt inlogg på min internetbank vara tillräcklig identifikation

Det där med nyanländ var ett skämt, blir bara irriterad när man stöter på motgångar hela tiden (obs du måste först göra detta, obs det funkade visst inte, obs vidare information måste sökas ). Man undrar ju hur vår afghanska fåraherde klarar detta.

Edit@

Löste det, men tack för att jag fick skriva av mig undrar om denna hemsida också tog 100 miljoner att förbättra...
Senast redigerad av ReiseReise 2016-04-26 kl. 19:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in