Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-04-03, 13:58
Medlem
Som rubriken lyder så pratar min tjej om andra killar med sina tjejkompisar. Att hon även kan kolla på dem ibland. Vi har varit tillsammans i snart 3 år, funkar jättebra just nu trots ned- och uppgångar som alla andra förhållanden. Hon har råkat slänga ut det X antal gånger då och då när hon inte tänker sig för vad som säger. Men idag så tog jag verkligen illa upp via telefonen och blev tyst vilket då hon fattade och bytte samtalsämne..

Är det fullt normalt att en upptagen tjej pratar om andra killar med sina tjejkompisar t.ex. hur snygga vissa killar är osv? Däremot har jag verkligen en stor lojal för henne och varken kollar eller pratar om tjejer med mina killkompisar, vilket de fullt förstår det och visar hänsyn och pratar om annat(tydligen är de mognare än hennes kompisar).

Är det jag som är bara överkänslig eller gör hon fel..? Antar att alla har olika åsikter men vi har ett ganska seriöst förhållandet, men när det gäller hennes tjejkompisar så gillar jag verkligen inte att hon pratar om andra killar, om hur snygga de är osv.
Citera
2012-04-03, 14:05
Bannlyst
Inte ok mörda hennes hamster!!!

Eller så ger du tillbaka med samma mynt, inte mycket du kan göra åt vad dom snackar om men om hon nu inte riktigt verkar medveten om vad hon säger själv så börja prata om snygga tjejer, får du se vad som händer, något hyckleri ska du givetvis inte acceptera.
Citera
2012-04-03, 14:06
Moderator
Allaballawallas avatar
Ja det är normalt.
Hur fungerar du själv; anser du att det inte finns några andra brudar på hela planeten som är snygga?
Citera
2012-04-03, 14:08
Medlem
Jag tittar inte på andra tjejer och pratar inte om andra tjejer på nått sådant sätt, har bara ögon för henne jag träffar. Om hon skulle fråga mig om jag tyckte nån tjej va snygg så kan jag säga att "Ja hon är snygg men ingen mäter sig med dig." Skulle dock känna mig illa till mods om hon satt o snackade om hur snygga vissa killar men kanske inte för att hon tycker dom är snygga utan snarare för att hon inte visar att hon bara har ögon för mig. Tänkt på detta en del nu på senare tid, jag skulle inte uppskatta att hon pratar så med mig eller med nån annan men gör hon det är det inte mycket att göra åt. Har hon inte ögon bara för dig, som hon är tillsammans med, då kan det känns fördjävligt men om du vill hitta nån som har ögon för dig eller om du kan älska henne trots detta är upp till dig.
Önskar dig lycka till och ro o frid oavsett vad du väljer!
Citera
2012-04-03, 14:16
Medlem
Självklart ska hon kunna snacka med sina kompisar om de. Men du är inte hennes kompis. Du är hennes pojkvän. Inte ok då
Citera
2012-04-03, 14:20
Medlem
Kissemurras avatar
Det är la bra att hon är ärlig men du verkar ju ändå inte gilla det.

Så gör slut, skäll ut (ta upp det med henne) så gör hon det i smyg medans du är en toffel eller så är du en ärlig toffel och bara accepterar situationen tills hon har hittat ngn bättre.
Citera
2012-04-03, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alt88
Som rubriken lyder så pratar min tjej om andra killar med sina tjejkompisar. Att hon även kan kolla på dem ibland. Vi har varit tillsammans i snart 3 år, funkar jättebra just nu trots ned- och uppgångar som alla andra förhållanden. Hon har råkat slänga ut det X antal gånger då och då när hon inte tänker sig för vad som säger. Men idag så tog jag verkligen illa upp via telefonen och blev tyst vilket då hon fattade och bytte samtalsämne..

Är det fullt normalt att en upptagen tjej pratar om andra killar med sina tjejkompisar t.ex. hur snygga vissa killar är osv? Däremot har jag verkligen en stor lojal för henne och varken kollar eller pratar om tjejer med mina killkompisar, vilket de fullt förstår det och visar hänsyn och pratar om annat(tydligen är de mognare än hennes kompisar).

Är det jag som är bara överkänslig eller gör hon fel..? Antar att alla har olika åsikter men vi har ett ganska seriöst förhållandet, men när det gäller hennes tjejkompisar så gillar jag verkligen inte att hon pratar om andra killar, om hur snygga de är osv.

Nja, du kan förstås inte kontrollera vad hon gör eller pratar om. Antingen finns kvaliteterna där från början eller så inte. Att bråka och försöka ändra på någons beteende är helt bortkastat - varje gång. Vill A göra något bakom ryggen på B så kommer det att hända oavsett vad.

Fast nej, är man trygg och seriös i sin relation så håller man den typen av snack borta eller på en helt allmänt, ytlig nivå. Steget från tanke till handling är inte särskilt stort. Att sitta och småflirta eller drömma om andra är redan otrohet i allra högsta grad. Som sagt, allt börjar i tanken och vid en konfliktsituation så ligger handlingen endast runt hörnet så att säga.

Vilka killar snackar de om? Det är ju en sak att prata om filmstjärnor och en annan om specifika personer i ens bekantskapskrets eller närhet.
Senast redigerad av Centurion77 2012-04-03 kl. 14:57.
Citera
2012-04-03, 14:56
Bannlyst
Testa gör samma sak och se fruntimmeret bli galen.

Kvinnor i dagens samhälle vill inte ta något ansvar över huvud taget, dom har ingen moral och utnyttjar det feministiska systemet som håller fast vårat samhälle något enormt.
Citera
2012-04-03, 15:26
Medlem
Hmm okey, men vad ska jag göra då? Vill ju ta upp det med tjejen.. Men det är så typisk att det inte resulterar t.o.m. kanske förvärrar situationen.. Någon frågade om vad det är för sorters killar; Jo det är t.ex. killar från gymmet osv. Hon pratar till och med mig ibland och kanske råkar säga snabbt att någon kille på gymmet är sjuk snygg när vi kom på tal om solbränna.. Vi tränar i samma gym och jag får ibland känn på vem det kan vara vilket känns riktig motbjudande för min del. Fyfan vad det är irriterande! Att säga åt henne att sluta med det kan få mig verka svartsjuk. Men det är bara irriterande rent av.. Vågar dock inte ge tjejen för mycket "makten i förhållandet" heller, dvs att jag får rollen "den svartsjuke"..
Citera
2012-04-03, 15:42
Medlem
TiredOfMes avatar
Jag vet inte om det bara är jag som är känslig, men jag skulle i alla fall ta illa upp av höra min partner prata om hur snygga en massa andra killar är. Själv skulle jag i ett förhållande i alla fall inte yttra mig om andra tjejers utseende varken till henne eller bakom ryggen med polarna. Har inget behov av sådant. Förstår inte varför man skulle göra det annat än om man är ute efter att såra sin partner.
Citera
2012-04-03, 15:48
Moderator
Allaballawallas avatar
Det verkar som om ni inte riktigt har samma syn på hur öppna och ärliga ni kan vara mot varandra...

Skulle tippa på att hon anser att ert förhållande är så säkert och stabilt att hon kan vara helt ärlig och öppen med sina åsikter och tankar medan du helst kör på "Don't ask, don't tell!". Som jag ser det så är det mer som tyder på att du är den svaga länken (Eller egentligen det faktum att du av någon outgrundlig anledning känner dig osäker och hotad av att hon inte "bara" ser dig.).

Snacka med henne om det hela om du tycker att det är så jobbigt; men fråga även dig själv vilket som är värst att hon smyger med sina åsikter (Ja, hon kommer alltid att se andra män.) eller att hon som nu är öppen med dem så att du vet vad hon tycker och tänker...

I det här fallet handlar det nog snarare om ett sviktande självförtroende/skev självbild hos dig än något annat. Du skriver att du inte vågar "ge tjejen för mycket makten i förhållandet"; vad handlar det om?

Makten i förhållandet...
Jag tror inte att det går att ha ett sunt förhållande om någon går omkring och nojjar över vem som "har makten". Antingen är det tydligt vem som styr (Om båda är inne på det.) eller så har båda lika mycket "makt", att kriga om vem som ska ha makten är nog bara ett tecken på att förhållandet inte fungerar...
Citera
2012-04-03, 16:16
Medlem
drlinkps avatar
Personligen hade jag gjort jävligt klart för henne att det inte är okejj, blivit sur och förklarat för henne att hon är spoken for.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in