Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-04-03, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alt88
så gillar jag verkligen inte att hon pratar om andra killar, om hur snygga de är osv.

Och det säger du till oss?
Citera
2012-04-03, 16:17
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drlinkp
Personligen hade jag gjort jävligt klart för henne att det inte är okejj, blivit sur och förklarat för henne att hon är spoken for.

Paxad då eller?

Citera
2012-04-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiredOfMe
Jag vet inte om det bara är jag som är känslig, men jag skulle i alla fall ta illa upp av höra min partner prata om hur snygga en massa andra killar är. Själv skulle jag i ett förhållande i alla fall inte yttra mig om andra tjejers utseende varken till henne eller bakom ryggen med polarna. Har inget behov av sådant. Förstår inte varför man skulle göra det annat än om man är ute efter att såra sin partner.
Jo precis så funkar jag och förstår inte varför hon ska vara på det sättet.. Till vilken nytta..
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Makten i förhållandet...
Jag tror inte att det går att ha ett sunt förhållande om någon går omkring och nojjar över vem som "har makten". Antingen är det tydligt vem som styr (Om båda är inne på det.) eller så har båda lika mycket "makt", att kriga om vem som ska ha makten är nog bara ett tecken på att förhållandet inte fungerar...
Du fick mig inse att jag var patetisk där. Vi har haft en hel del nedgångar och bråkat förut. Ibland känns det som om jag måste hålla mig till ett spel i vårt förhållande, bara ibland. Dvs tillfällen där jag är rädd att förlora henne.

T.ex. när jag fick dumpen för ett par år sedan så spelade jag ointresserad av henne och visade att jag var bättre utan henne trots att jag hellre vilje klänga på henne och be om ny ett försök.
Makten jag skrev om handlade mer om att hon inte skulle få mer luft och börja leva efter sina egna villkor. T.ex. skulle din partner vara jobbig eller svartsjuk så skulle du förmodligen tycka att hon var jobbig och börja sakta men säkert ta avstånd från henne. På det sättet vill jag inte verka vara jobbig på ett svartsjuk sätt med att säga att jag inte tål att hon pratar/tänker så om andra killar med mig eller med sina tjejkompisar.
Citera
2012-04-03, 18:06
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt88
Som rubriken lyder så pratar min tjej om andra killar med sina tjejkompisar. Att hon även kan kolla på dem ibland. Vi har varit tillsammans i snart 3 år, funkar jättebra just nu trots ned- och uppgångar som alla andra förhållanden. Hon har råkat slänga ut det X antal gånger då och då när hon inte tänker sig för vad som säger. Men idag så tog jag verkligen illa upp via telefonen och blev tyst vilket då hon fattade och bytte samtalsämne..

Är det fullt normalt att en upptagen tjej pratar om andra killar med sina tjejkompisar t.ex. hur snygga vissa killar är osv? Däremot har jag verkligen en stor lojal för henne och varken kollar eller pratar om tjejer med mina killkompisar, vilket de fullt förstår det och visar hänsyn och pratar om annat(tydligen är de mognare än hennes kompisar).

Är det jag som är bara överkänslig eller gör hon fel..? Antar att alla har olika åsikter men vi har ett ganska seriöst förhållandet, men när det gäller hennes tjejkompisar så gillar jag verkligen inte att hon pratar om andra killar, om hur snygga de är osv.

Du upplever det som hot bara för att du är ful helt enkelt!

Detta är en fullständigt normal reaktion för man kan inte vara störst, bäst och vackrast jämnt. Nu konkurrerar du mot världen som ung vuxen(antar jag) och inte bara med pappa när det gäller dina sexuella tankar angående att utföra samlag med din mor.

Onani kan verka oerhört lugnande och lindrar stress och tankestormar!
Senast redigerad av Sichti 2012-04-03 kl. 18:39.
Citera
2012-04-03, 21:07
Medlem
Jösses det är ju helt normalt alla jag vart ihop med har nämnt hur snygg en viss tjej är och jag har kommenterat killar, bara för någon ser snygg ut betyder det inte att man inte älskar sin partner. "Snyggsnacket" är ytligt och betyder inget.
Citera
2012-04-04, 00:10
Medlem
eller så gör hon det för att du ska förstå att hon inte vill vara tillsammans med dig, hon kanske inte vågar göra slut eller säga det till dig av diverse anledningar. Ta upp det med henne åtminstonde
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in