Citat:
Ursprungligen postat av TiredOfMe
Jag vet inte om det bara är jag som är känslig, men jag skulle i alla fall ta illa upp av höra min partner prata om hur snygga en massa andra killar är. Själv skulle jag i ett förhållande i alla fall inte yttra mig om andra tjejers utseende varken till henne eller bakom ryggen med polarna. Har inget behov av sådant. Förstår inte varför man skulle göra det annat än om man är ute efter att såra sin partner.
Jo precis så funkar jag och förstår inte varför hon ska vara på det sättet.. Till vilken nytta..
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Makten i förhållandet...
Jag tror inte att det går att ha ett sunt förhållande om någon går omkring och nojjar över vem som "har makten". Antingen är det tydligt vem som styr (Om båda är inne på det.) eller så har båda lika mycket "makt", att kriga om vem som ska ha makten är nog bara ett tecken på att förhållandet inte fungerar...
Du fick mig inse att jag var patetisk där. Vi har haft en hel del nedgångar och bråkat förut. Ibland känns det som om jag måste hålla mig till ett spel i vårt förhållande, bara ibland. Dvs tillfällen där jag är rädd att förlora henne.
T.ex. när jag fick dumpen för ett par år sedan så spelade jag ointresserad av henne och visade att jag var bättre utan henne trots att jag hellre vilje klänga på henne och be om ny ett försök.
Makten jag skrev om handlade mer om att hon inte skulle få mer luft och börja leva efter sina egna villkor. T.ex. skulle din partner vara jobbig eller svartsjuk så skulle du förmodligen tycka att hon var jobbig och börja sakta men säkert ta avstånd från henne. På det sättet vill jag inte verka vara jobbig på ett svartsjuk sätt med att säga att jag inte tål att hon pratar/tänker så om andra killar med mig eller med sina tjejkompisar.