2011-07-23, 21:42
Medlem
Newbienews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Vad har han för symboler på denna bilden?
http://i1095.photobucket.com/albums/.../behring01.jpg

Tänkte liksom, vad tillhör han? Vad menas med korset genom döskallen?

Både korset och dödskallen är centrala symboler för frimurarna.
Det är definitivt ett frimurarmärke han har på armen.
Citera
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Han måste väl vara den värste massmördaren i Europa i modern tid? Undantag för krigshandlingar. Någon som har koll på fakta kring detta?

Det var väl Harold Shipman?

Edit: Japp: http://en.wikipedia.org/wiki/Most_pr...ber_of_victims

ABB kvalar dock in på global topp 20.
Senast redigerad av King Pin 2011-07-23 kl. 21:46.
Citera
Medlem
Braxynglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiberiusGracchus
Det är ju så språket fungerar. Jag tycker hur som helst inte att det spelar någon roll om man säger att människor är på ett visst sätt p.g.a. "ras", "etnicitet" eller "kultur". Skulle nazisterna vara mindre rasister om de bytte ut "ras" (som var populärt i modernitetens 30-tal) mot "kultur" (som är populärt i dagens postmoderna samhälle) - det är ju ändå samma åsikt, samma resonemang, samma innebörd.

Jag tycker definitivt att det är samma sak att säga "muslimer är si och så för att de är muslimer" som att säga "negroider är si och så för att de är negroider". Grejen är ju att man tillför någon slags abstrakt essens ett avgörande värde.

Du vart lite för väl akademisk för min hjärna för tillfället. Men vi kan enas om att vi tycker olika och återgå till topic.
Citera
2011-07-23, 21:44
Medlem
piratkattens avatar
Videon var ju löjligt kasst gjord. Pytteliten text och jättekort tid mellan många av klippen så man ändå inte hinner läsa. Däremot ett antal pampiga extrasekunder på alla "fina" bilder av stolta riddare. Att det rör sig om en (förvisso) intelligent men ack så snurrig och tragisk jävel står allt mer klart. Är inte det där extremism, så...?
Citera
2011-07-23, 21:44
Medlem
RetroPixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin

harold var väl en seriemördare?
Citera
2011-07-23, 21:45
Medlem
Crimxons avatar
http://www.youtube.com/watch?v=ps2GWengu1o
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin

Ok, såg det nu. Men han var serimördare, denna massmördare.
Citera
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiberiusGracchus
Det är ju så språket fungerar. Jag tycker hur som helst inte att det spelar någon roll om man säger att människor är på ett visst sätt p.g.a. "ras", "etnicitet" eller "kultur". Skulle nazisterna vara mindre rasister om de bytte ut "ras" (som var populärt i modernitetens 30-tal) mot "kultur" (som är populärt i dagens postmoderna samhälle) - det är ju ändå samma åsikt, samma resonemang, samma innebörd.

Jag tycker definitivt att det är samma sak att säga "muslimer är si och så för att de är muslimer" som att säga "negroider är si och så för att de är negroider". Grejen är ju att man tillför någon slags abstrakt essens ett avgörande värde.

Så det skulle vara rasism att hata kommunister? Rasism att hata nazister?
Citera
2011-07-23, 21:46
Medlem
SonneHagals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Ett väldigt intressant klipp. Nu vet jag att detta inte är PK men han har ju en del intressanta idéer i det där klippet, jag kan personligen inte se det positiva med att importera mängder av muslimer till Sverige. Sen har han helt fel sätt att se på hur trenden ska vändas, det måste göras via demokratiska medel och inte massmord.
Håller med, det tråkiga är att trenden var på god väg att vända. Nu efter denna "korsriddares" framtåg kan situationen bli betydligt värre, det blir en rejäl uppförsbacke för den som vill stoppa islamiseringen av Europa.
Han verkade ändå rätt intelligent på många vis, konstigt att han inte kan se kontraproduktiva i det han har ställt till med också för hans egen sak?
Citera
Medlem
piratkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
http://www.youtube.com/watch?v=ps2GWengu1o

Exakt samma video som redan postats...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Han måste väl vara den värste massmördaren i Europa i modern tid? Undantag för krigshandlingar. Någon som har koll på fakta kring detta?

Efter en snabb koll på wiki så kan detta stämma.
Citera
2011-07-23, 21:47
Bannlyst
Han verkar vara en väldigt arg och härlig kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in