2014-11-15, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Jag läste ett inlägg på norska diskussionsforumet VGD ikväll som är så bra att jag kopierar det och lägger ut det här. Jag tror inte att "Victoria S" har något emot att jag gör det. Hon förklarar Breiviks situation på ett mycket bra sätt tycker jag.

http://vgd.no/samfunn/terrorangrepet...0923/#42480923
Väldigt bra skrivet. Jävla idiotiskt att han ska isoleras så, varför ska han behandlas så? Hoppas situationen ändras omgående och han får det bättre. Är det någon som vet om man fortfarande kan skicka brev ? Är inte uppdaterad riktigt angående det.
Citera
2014-11-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0neWolf
Väldigt bra skrivet. Jävla idiotiskt att han ska isoleras så, varför ska han behandlas så? Hoppas situationen ändras omgående och han får det bättre. Är det någon som vet om man fortfarande kan skicka brev ? Är inte uppdaterad riktigt angående det.

Jag brevväxlar inte med honom så jag vet inte vilket material som kommer igenom censuren. Här är adressen i alla fall:

Telemark fengsel, Skien avdelning
Postboks 2720 Kjørbekk
3702 Skien
Norge
Citera
2014-11-16, 19:16
Medlem
Citat:
Jävla idiotiskt att han ska isoleras så, varför ska han behandlas så? Hoppas situationen ändras omgående och han får det bättre.

Om en person har begått ett grovt brott, och det finns risk att han från fängelset kan påverka andra
att fortsätta hans brottslighet, är det väl högst rimligt att han isoleras.
Detta gäller ju för Breivik. Han ångrar ingenting och vill ju ha kontakt med likasinnade.
Här kan man fö läsa om hur uppträder i fängelset.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/bre...ter-utmattade/
Citera
2014-11-16, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Om en person har begått ett grovt brott, och det finns risk att han från fängelset kan påverka andra
Detta gäller ju för Breivik. Han ångrar ingenting och vill ju ha kontakt med likasinnade.

Ok, men du är väl uppdaterad om att hans isolation anses som inhuman av flera jurister ? Hans åsikter om det som hände ska inte betyda att han ska torteras.
Citera
2014-11-16, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo

Sen angående dedär med utmattande, vilka dumheter. Vakternas känslor ska vara en piss i nilen. Varför klagar inte vakterna över att behöva se grova våldtäktsmän varje dag tex? Man vill göra det värre för breivik, som om han inte är isolerad nog? Hoppas de dumheterna läggs ner o han får det bättre som jag tidigare skrivit.
Citera
2014-11-18, 12:33
Medlem
tryffs avatar
Jag skulle dock avstå från att ta kontakt. MAN LÄR GARANTERAT FÅ SÄPO efter sig.
Citera
2014-11-18, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Jag skulle dock avstå från att ta kontakt. MAN LÄR GARANTERAT FÅ SÄPO efter sig.
Där har jag faktist funderat på. Förstår inte varför. Varför ska andra fångar få ta emot besök? Men man kan inte ens skicka ett brev till breivik där man tex beundrar hans arbete? Moral javisst.

Undrar om man kan dömas för nåt brott då. Uppmuntrande till terrorism ..
Citera
2014-11-20, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0neWolf
Sen angående dedär med utmattande, vilka dumheter. Vakternas känslor ska vara en piss i nilen. Varför klagar inte vakterna över att behöva se grova våldtäktsmän varje dag tex? Man vill göra det värre för breivik, som om han inte är isolerad nog? Hoppas de dumheterna läggs ner o han får det bättre som jag tidigare skrivit.

Precis! Håller med till 100%. Det finns hur många fångar som helst (tex från kriminella bikergangs osv) som inte ångrar sin brottslighet. Det här är bara löjligt drev från marxistmedia där de än en gång vill måla ut Breivik som en hemsk människa osv. Tröttsamt.

Sedan är jag ganska less på alla som benämner Breivik som "barnamördare" - medianåldern på kulturmarxisterna som avrättades var 18 år ( de flesta var 18 år). I Sverige- och de flesta andra länder, anses man som vuxen vid 18-års ålder. Många länder som har s.k värnplikt är redo att skicka ut sina 18-åringar ut i krig för att eventuellt dö. Så kom igen!

Bara det att de hade den vidrige och ständigt kränkte Ali Esbati på besök för att hålla tal, bevittnar om hur kommunistiskt hela AUF var. ALLT annat än oskyldigt.
Citera
2014-11-20, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff

Enligt uppgift hamnar man på en "svart lista". Har fått höra att poliser har sökt upp personer som har skrivit till Breivik på arbetsplatser eller i skolan- med hot om att avslöja för tex lärare och chefer.
Helt sjukt.
De kör psykisk tortyr emot honom. Norge går helt klart över gränsen när det gäller Breivik. De gör allt för att knäcka honom- allt från hundratals kroppsvisiteringar per dag där han får klä av sig naken, till att han inte får post från sina fans ( de sänder bara hatbreven igenom). Skamligt.
Citera
2014-11-20, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordicheart
Enligt uppgift hamnar man på en "svart lista". Har fått höra att poliser har sökt upp personer som har skrivit till Breivik på arbetsplatser eller i skolan- med hot om att avslöja för tex lärare och chefer.
Helt sjukt.
De kör psykisk tortyr emot honom. Norge går helt klart över gränsen när det gäller Breivik. De gör allt för att knäcka honom- allt från hundratals kroppsvisiteringar per dag där han får klä av sig naken, till att han inte får post från sina fans ( de sänder bara hatbreven igenom). Skamligt.
Jag hade gärna skickat brev, men avstår som sagt. Blir helt otroligt förbannad med tanke på vad den misslyckade regeringen gör mot honom. Jag kan försäkra med 100% att de kommer inse att han gjorde rätt och ångra sig så jävla mycket när de blir tvungna o fly för islamiseringen konsekvenser står vid deras dörr. Då önskar jag dem det värsta som kan hända dem.
Citera
2014-11-20, 14:35
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordicheart
Precis! Håller med till 100%. Det finns hur många fångar som helst (tex från kriminella bikergangs osv) som inte ångrar sin brottslighet. Det här är bara löjligt drev från marxistmedia där de än en gång vill måla ut Breivik som en hemsk människa osv. Tröttsamt.

Sedan är jag ganska less på alla som benämner Breivik som "barnamördare" - medianåldern på kulturmarxisterna som avrättades var 18 år ( de flesta var 18 år). I Sverige- och de flesta andra länder, anses man som vuxen vid 18-års ålder. Många länder som har s.k värnplikt är redo att skicka ut sina 18-åringar ut i krig för att eventuellt dö. Så kom igen!

Bara det att de hade den vidrige och ständigt kränkte Ali Esbati på besök för att hålla tal, bevittnar om hur kommunistiskt hela AUF var. ALLT annat än oskyldigt.

Håller fullständigt med o han skonade ju dom yngsta så.
Citera
2014-11-21, 02:20
Bannlyst
hur har ABB det i sitt fängelse, mår han bra, har han tillgång till internet, om man vill skriva brev till honom går det bra?

sorry kasta mig in i tråden för jag inte ville skapa ny
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in