2015-06-24, 04:09
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Förstå vilka vidriga as som försökte påverka utgången av rättegången och få Breivik stämplad som paranoid schizofren! Sök på "Lex Breivik".
Det handlade hela tiden om politik. Fy fan, säger jag. Riktigt otäckt.

Jag tror inte att Breivik kommer att få studera vidare. Jag tror att samma sak kommer att upprepa sig. Det finns 'mörka krafter' som inte vill att världen ska få se Breivik lyckas med något och därför kommer man se till att han "misslyckas" på ett eller annat sätt. Man psykar honom genom massor av olika metoder, genom orättvis behandling, genom censur, genom att låta en fånge komma så nära honom att han kunde höra honom banka på dörren och uttala hot. Det sista hände på en högsäkerhetsavdelning! Det ska inte kunna hända. Någon tillät det.

Det låter väldigt konspiratoriskt! I synnerhet som de har tillåtit Breivik att skaffa sig behörighet för universitetsstudier, skulle de ha gjort det om de ville djävlas med Breivik i alla sammanhang
Citera
2015-06-24, 09:41
Medlem
Från och med den stund då Breivik aktivt börjar proklamera att han ångrar sig och att han på ett trovärdigt sätt visar att han önskar att morden på de 77 människorna var ogjorda - då kan nedräkningen mot hans frigivning börja. Den nedräkningen kommer att omfatta en slags startsträcka på minst 20 år. Ingen norsk samhällsvetare tror att det kan bli tal om prutning på den tiden. Möjligheten att den rätt till förlängning som finns i straffet "förvaring" kommer sannolikt att utnyttjas. Bedömningen av hans fortsatta farlighet kommer att väga tungt när den frågan ska avgöras. Brottet är så obegripligt stort att man nog kommer att "se till" att farligheten bedöms kvarstå hos Breivik.

Grundtips: beledsagade permissioner från omkring omkring 2040-42. Då är Breivik 60+ och han får en Norsk fattigpension att leva på. Men förutsättningen är att han börjar ångra sig snabbt och tydligt.
Citera
2015-06-24, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HgF
Från och med den stund då Breivik aktivt börjar proklamera att han ångrar sig och att han på ett trovärdigt sätt visar att han önskar att morden på de 77 människorna var ogjorda - då kan nedräkningen mot hans frigivning börja. Den nedräkningen kommer att omfatta en slags startsträcka på minst 20 år. Ingen norsk samhällsvetare tror att det kan bli tal om prutning på den tiden. Möjligheten att den rätt till förlängning som finns i straffet "förvaring" kommer sannolikt att utnyttjas. Bedömningen av hans fortsatta farlighet kommer att väga tungt när den frågan ska avgöras. Brottet är så obegripligt stort att man nog kommer att "se till" att farligheten bedöms kvarstå hos Breivik.

Grundtips: beledsagade permissioner från omkring omkring 2040-42. Då är Breivik 60+ och han får en Norsk fattigpension att leva på. Men förutsättningen är att han börjar ångra sig snabbt och tydligt.
Vem skulle Breivik vara farlig för menar du? Det vore idiotiskt av honom att ge sig på någon nu så det kommer inte att hända. Skärp dig!

Ingen intagen i ett norskt fängelse krävs på ursäkter för att få komma ut efter avtjänat fängelsestraff.

Citat:
Minstetid

I dom på forvaring bør det også fastsettes en minstetid som ikke kan overstige ti år.

Dersom det er fastsatt en minstetid for forvaringen, kan den forvaringsdømte ikke løslates på prøve før etter utholdt minstetid.

Eventuell fastsatt minstetid får også betydning for når domfelte tidligst kan innvilges permisjon, overføring til fengsel med lavere sikkerhetsnivå, overgangsbolig eller frigang.
http://www.ilafengsel.no/forvaring.html

Det kanske blir Halden fängelse då för Breivik om 6 år. https://www.youtube.com/watch?v=9uyFz6ga6C8
Citera
2015-06-25, 01:19
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Förstå vilka vidriga as som försökte påverka utgången av rättegången och få Breivik stämplad som paranoid schizofren! Sök på "Lex Breivik".

Jag tror inte att Breivik kommer att få studera vidare. Jag tror att samma sak kommer att upprepa sig. Det finns 'mörka krafter' som inte vill att världen ska få se Breivik lyckas med något och därför kommer man se till att han "misslyckas" på ett eller annat sätt. Man psykar honom genom massor av olika metoder, genom orättvis behandling, genom censur, genom att låta en fånge komma så nära honom att han kunde höra honom banka på dörren och uttala hot. Det sista hände på en högsäkerhetsavdelning! Det ska inte kunna hända. Någon tillät det.
Jag tycker inte man är ett vidrigt as för det, tvärt om tycker jag det är lätt att tro att han har någon allvarlig psykisk åkomma men nu visade undersökningen tydligen inte det.

Det finns ingen psykning i världen som är för elak för den mannen, han har gjort sig förtjänt av vilket lidande som helst. Du är en rätt ensam själ som hyser sympatier med honom men det vet du väl redan.
Citera
2015-06-25, 04:44
Medlem
Pletheneiss avatar
Om Breivik släpps ut i det fria så måste han kidnappas och därefter sakta och metodiskt torteras, psykiskt och fysiskt. Ett monster av hans like, en barnmassmördare, måste bestraffas på hårdaste och grövsta möjliga vis.
Citera
2015-06-26, 03:19
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HgF

Finns ingen som helst anledning för Breivik att ångra sig! Vad skulle poängen vara med det? Terrorattackerna kommer inte göras ogjorda för det.
"...och att han på ett trovärdigt sätt visar och önskar att morden på de 77 människorna var ogjorda ", du menar att när han spelar teater bra så kan du tänka dig att släppa på dina infantila känslor av hämnd.

Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag tycker inte man är ett vidrigt as för det, tvärt om tycker jag det är lätt att tro att han har någon allvarlig psykisk åkomma men nu visade undersökningen tydligen inte det.

Det visade de visst det, båda två, men att bli klassificerad som frisk i en domstol är inte detsamma som att vara klassificerad som frisk strikt medicinskt.
Den första rättspsykiatriska undersökningen diagnostiserade honom som paranoid schizofren vilket räknas som sinnessjukt i en domstol, det gjorde inte den andra undersökningen, den diagnosticerade honom som narcissistisk personlighetstörd vilket betraktas som "friskt" i en domstol.

Citat:
Det finns ingen psykning i världen som är för elak för den mannen, han har gjort sig förtjänt av vilket lidande som helst. Du är en rätt ensam själ som hyser sympatier med honom men det vet du väl redan.

Jag är trött på detta hämndtramsandet! Lägg ner.

Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Om Breivik släpps ut i det fria så måste han kidnappas och därefter sakta och metodiskt torteras, psykiskt och fysiskt. Ett monster av hans like, en barnmassmördare, måste bestraffas på hårdaste och grövsta möjliga vis.

Trams!
Senast redigerad av thewellovedone 2015-06-26 kl. 03:23.
Citera
2015-06-26, 04:17
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Jag är helt säker på att om Breivik gett fan i att skjuta och spränga folk så hade han i likhet med Geert Wilders, Pamela Geller och andra Counterjihadister kunnat få fram sitt budskap ändå på torg och gator och i media genom politiken.
Citera
2015-06-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb

Jag tar starkt avstånd från Breiviks handlingar den 22 juli 2011!

Så är ni nöjda nu?
Citera
2015-07-03, 22:32
Medlem
Citat:
OSLO (Reuters) - Mass killer Anders Behring Breivik launched legal action on Wednesday accusing the Norwegian state of violating his human rights by keeping him in strict isolation in prison four years after he massacred 77 people.

The legal papers, filed with Oslo's main court and referring to the European Convention on Human Rights, were aimed at forcing Oslo to grant Breivik more access to other people and limit censorship of his letters.
http://ca.reuters.com/article/topNew...0PB58V20150701
Citera
2015-07-15, 07:45
Medlem
Citat:
The fake police ID and remains of the car bomb used by Norwegian killer Anders Behring Breivik in his 2011 massacre are to go on display this month in a temporary exhibition in the government tower hit in the twin attack.

The exhibition will open on July 22, the fourth anniversary of the attacks, and will remain open for at least the next five years, after which the tower block will be closed for renovation.

As well as being open to the general public, the exhibition will be used to educate school children.
http://www.telegraph.co.uk/news/worl...ay-museum.html
Citera
2015-07-17, 14:57
Medlem
Citat:

"Den terrordömde Anders Behring Breivik har antagits till kandidatprogrammet i statsvetenskap vid universitetet i Oslo.
Massmördaren kommer att studera på distans från sin cell, aldrig vistas på campus och inte heller ha någon kontakt med andra studenter eller personal. All kontakt mellan Breivik och universitetet kommer att ske genom en kontaktperson i fängelset. Breivik kommer inte att delta i obligatoriska seminarier."
http://www.dn.se/nyheter/varlden/and...universitetet/

Vad han ska med examen till framgår inte av artikeln.
Citera
2015-07-23, 12:09
Medlem
Det är redan 4 år sedan Anders Breivik mördade 69 ungdomar, vuxna och barn på Utøya. Breivik och hans doktrin var ett hot mot hela europeiska samhällen och uppföjlning av de efterlevande på Utøya visar att två av tre Utøya-föräldrar har symtom på posttraumatiskt stressyndrom. Idag är ett ytterst hot – ISIS. Men vad gör USA idag? De fortsätter finansera samhällsorganisationer och med det hjälper ISIS att få nya medlemmar. Men nya medlemmar är unga människor. Ja, de rekryterar nu mest osteuropeer men det kan snart komma hit i Europa... vill vi ha mer stressade föräldrar i Europa och europeiska barn bland ISIS-medlemmar? Vi måste kämpa terrorister inte bara inom landet utan också ute, annnars ska vi få våra medborgare som skulle vara emot oss och kämpa på ISIS: sidan.
https://www.indymedia.org.uk/en/2015/06/520926.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in