Tusen tack för fin insats hittills, Hans och Document. Ni gör ett otroligt viktigt jobb och räknas i dag till en av de mycket få ideologiskt alternativa rösterna. Och ni BLIR uppmärksammade av landets parlamentsledamöter och journalister. Jag vill till och med hävda att Document har blivit en politisk maktfaktor i Norge, då vi alla vet att landets elit smygläser Document varje vecka!

Ni fortsätter att göra Norge en stor tjänst!
Jag kommer dock att komma med lite konstruktiv kritik när det gäller Documents organisatoriska och finansiella planer. Vänligen ta det inte personligt.
Med tanke på Documents blygsamma ekonomi och att det i varje fall finns 50 duktiga skribenter i Norge som frivilligt hade bidragit mer aktivt, tror jag att det skulle vara en mycket dålig idé att fokusera 90% av Documents tillgångar på en fast journalisttjänst. Det finns i dag ett överflöd av essäer och artiklar som vill distribueras utan ekonomisk ersättning så varför spendera alla pengar på en journalisttjänst? Jag är ganska säker på att denna, under rådande omständigheter, mycket kostsamma anställning blir avvecklad inom loppet av en tvåårsperiod eftersom jag räknar med att ni till slut kommer till samma konklusion.
Det hade varit synd om ni ignorerade bra förslag och valde att kasta bort alla pengar på en potentiellt "politiskt korrekt" person med bakgrund från den marxistiska boot-campen: Högskolan i Volda eller andra journalist- (marxist) läger etc.
Vad ni däremot bör fokusera ekonomiskt på är att vidareutveckla "konceptet Document" socialt och organisatoriskt, primärt genom att utveckla denna blogg till en lösning mer lik ett socialt nätverk till exempel som är kopplat till liknande organisationer i andra länder (motsvarande en begynnelse på en kulturell version av en Tea Party-rörelse).
Alternativt bör ni ge ut en månatlig tidskrift som distribueras via Narvesen. Jag har redan presenterat en detaljerad strategi för hur detta kan göras. Jag inhämtade alla erbjudanden från leverantörer, jag kontaktade till och med Narvesen för att därefter överföra detta till dig, Hans. Fullständig distribution genom Narvesen (2000 exemplar månadstidning), kan produceras för mindre än 35 000 kr per månad, en investering som GARANTERAT kommer ge "break-even" och potentiellt kan resultera i det DUBBLA i intäkter! Jag förstår inte varför någon från Document ännu inte har velat ta ställning till mitt förslag?
Ni har, för närvarande, tillgång till en armada av några av Norges starkaste talanger inom de flesta branscher, som kommer vara villiga att jobba gratis. Dessa talanger står i dag oanvända. Så varför använda upp 90% av Documents medel på en journalisttjänst?
Jag har arbetat med projektutveckling i 14 år med flera projekt relaterade till webblösningar, har finansiell utbildning + två andra kandidatexamens, tjänade min första miljon som entreprenör vid en ålder av 24 och har många vänner som i dag är framgångsrika entreprenörer i de flesta branscher. Flera av mina vänner är experter på uteckling av online communities (en av dem driver Deiligst.no, Norges troligen mest lönsamma community trots ett moraliskt skamfilat koncept.)
Poängen med illustrationen är att ni har tillgång till mycket värdefull kompetens, kostnadsfritt, som ni i dag är tveksamma till att använda.
Jag hoppas att ni kommer vara villiga att ta emot hjälp i högre grad än ni är i dag och hellre spendera de blygsamma slantarna till mer essentiella kostnader, som beskrivs ovan.
Hur som helst, stå på er! Jag stöder er till 100% oavsett vad ni i slutändan må välja!