2011-11-18, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikx
Är du ett troll eller inte? Det som är frågan....
Du finner det egendomligt att jag inte lyssnar på radio eller ser på TV!

Citat:
För övrigt så anser Breivik att Hitler var självaste ondskan själv, på samma nivå som Islam. Nazism är en hat-ideologi som har samma typ av fördömande åsikter om människor som Islam har....
Det har ingen betydelse vad Breivik anser och inte anser.
Citat:

Vad är du? - En nazist/rasist som förstör namnet för nationalister och konservative?....
En privatperson.
Citat:

Det finns många som sympatiserar med Breiviks idéer, men tycker det är oacceptabelt att mörda ungdomar. (Dessa är nog de flesta som röstar på exempelvis SD eller Folkeparti osv)....
Jag sympatiserar med en del av hans idéer men ser djupare liggande orsaker.
Citat:

Om man tycker att själva mordet är ett hjältedåd är det något fel på en.
Vad är det för skillnad på en person som tycker att Breivik är en hjälte och på en person som tycker att Gripen-piloterna är hjältar?
Citera
2011-11-18, 16:51
Medlem
mikxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Du finner det egendomligt att jag inte lyssnar på radio eller ser på TV!

Nej. Egendomligt finner jag att du hyllar massmördare som Hitler och ABB för att de är massmördare.

Citat:
Det har ingen betydelse vad Breivik anser och inte anser.

Du hyllar ABB och ser honom som en hjälte, men vad han står för spelar ingen roll?

Citat:
En privatperson.

Hade jag aldrig kunnat ana.

Citat:
Jag sympatiserar med en del av hans idéer men ser djupare liggande orsaker.

Som vad då?

Citat:
Vad är det för skillnad på en person som tycker att Breivik är en hjälte och på en person som tycker att Gripen-piloterna är hjältar?

Gripen-piloterna gör deras jobb, och lyder under order från länderna de arbetar för.
De attackerar inte, medvetet, oskyldiga människor.
Citera
2011-11-18, 16:56
Bannlyst
Citat:
Nej. Egendomligt finner jag att du hyllar massmördare som Hitler och ABB för att de är massmördare.
Hitler var definitivt ingen massmördare - tyskland förlorade kriget. Anders breivik dödade politiker.

Citat:
Du hyllar ABB och ser honom som en hjälte, men vad han står för spelar ingen roll?
En del av hans åsikter är sunda andra är omogna.

Citat:

Gripen-piloterna gör deras jobb, och lyder under order från länderna de arbetar för.
De attackerar inte, medvetet, oskyldiga människor.
Gripen-piloterna är föraktfulla slavar! Arbetarsvin som bakom "termerna" arbete för "pengar" mördar människor långt borta från våra nordiska länder. Det kallas legosoldater!

Anders är befälhavare och agerar självständigt - och osjälviskt! Ser du skillnaden?
Citera
2011-11-18, 17:13
Medlem
mikxs avatar
Citat:
Hitler var definitivt ingen massmördare - tyskland förlorade kriget. Anders breivik dödade politiker.
Vad pratar du om? Visst, Nazi-Tysklande förlorade kriget. Men faktumet
kvarstår att massmord begicks av, hör och häpna, Nazi-Tyskland.

Citat:
En del av hans åsikter är sunda andra är omogna.

Något säger mig att du inte läst mer än 10 sidor i "2083".

Citat:
Gripen-piloterna är föraktfulla slavar! Arbetarsvin som bakom "termerna" arbete för "pengar" mördar människor långt borta från våra nordiska länder. Det kallas legosoldater!

Anders är befälhavare och agerar självständigt - och osjälviskt! Ser du skillnaden?

Jag försvarar inte att NATO exempelvis dödar civila i Libyen.
Men jag försvarar heller inte att en person går och skjuter ner oskyldiga ungdomar.

Tycker du att det är mer rätt att skjuta ihjäl oskyldiga ungdomar i Norge (civila) än oskyldiga i t.ex. Libyen? Du måste skämta.

Just nu önskar jag bara att två bilar inte hade stått parkerade där Breivik tänkt spränga sin bomb.
Då hade vi kunna sluppit massmorden på Utöya.
Citera
2011-11-18, 19:50
Medlem
Är detta dom senaste bilderna som finns på Breivik?
http://bloggtorget.com/blog/2011/11/18/nya-bilder-pa-breivik/
Citera
2011-11-18, 20:29
Medlem
Hur hög IQ har han?
Citera
2011-11-18, 21:33
Medlem
zewmahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GWashington
Hur hög IQ har han?

Finns mig veterligen ingen allmänt tillgänglig IQ-test av ABB (och liknar Norges lagstiftning Sveriges så kommer detta utföras strax före eller i början av åtalet då det föreligger en viss risk att den åtalades försvar kommer åberopa en §12-undersökning, dvs sinnesundersökning).

En ren gissning är dock något över medel, men knappast överintelligent. Indicier för detta är hans noggranna planering, utförandet i sig samt en allmän glorifiering från undertecknad av ABB.
Citera
2011-11-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mer-initierad

Ja, det är de senaste bilderna som kommer från det här ryska nyhetsinslaget: http://www.ntv.ru/novosti/244995/

Undrar du något eller ville du bara få det bekräftat?
Citera
2011-11-19, 09:11
Bannlyst
Citat:
Vad pratar du om? Visst, Nazi-Tysklande förlorade kriget. Men faktumet
kvarstår att massmord begicks av, hör och häpna, Nazi-Tyskland.
Segraren skriver alltid historien. Ve den besegrade!

Citat:
Något säger mig att du inte läst mer än 10 sidor i "2083".
Inte ens det. Jag har bläddrat lite.

Men för att förstå vad jag menar bör du tänka dig en linje som är delad i två delar. Den undre delen består av åsikter och tro och den övre av kunskap och insikt.

Personer som reagerar mot mulattiseringen av västerlandet har rätt åsikt. Personer som agerar mot det islamska hotet mot våra nationalstater har sann tro.

Personer som resonerar med resonemang mot den judiska bankmaffian har kunskap medan de få som inser att allt det här har en enda orsak, tekniken och vetenskapen, har insikt.

Du förstår nu att Anders agerade utgående från sann tro. Vilket är fint, men hade han väntat hade han kanske ernått kunskap, ja kanske t o m insikt. Det kanske inte är försent än.
Citat:
Tycker du att det är mer rätt att skjuta ihjäl oskyldiga ungdomar i Norge (civila) än oskyldiga i t.ex. Libyen? Du måste skämta.

Det tycker jag. Och orsaken är följande. Linjen som vi har tagit i betraktande har en baksida också:
När Anders i sin sanna tro agerar nationalistiskt och riktigt agerar dessa legosoldater i falsk tro och oriktigt. Dom styrs av följande: Vetenskapsmännen och bankmaffian, medan Anders styrs av sin sanna tro.

Det går även att uttrycka saken på följande sätt: domarna med sina oriktiga åsikter, politikerna med sin falska tro, dom judiska humanisterna och bankirerna med sin okunnighet och vetenskapsmännen i sin ovisshet - alla är dom slavar! Slavar i den platonska grottan.

Jag har alltså svårt att ta avstånd från Anders då han tydligen är en av oss så att säga, ty alla dessa stadier går in i varandra så länge man är på den rätta sidan: härskarsidan.
Senast redigerad av Tinman 2011-11-19 kl. 09:44.
Citera
2011-11-19, 11:16
Medlem
Citat:

Ville bara få det berkräftat, tack
Är det bara jag som tycker han ser ängslig och rädd ut på dessa bilderna?
Citera
2011-11-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ville bara få det berkräftat, tack
Är det bara jag som tycker han ser ängslig och rädd ut på dessa bilderna?

Ja.
Citera
2011-11-19, 13:08
Bannlyst
Varje känslig och god människa blir alldeles paralyserad av att vara berövad sin personliga frihet - det är därför som fängelsestraffet är så grymt. Han är i början av sin vistele i fängelset och hans psyke och kropp har ännu inte vant sig. Han vänjer sig, och när han har vant sig är det inga problem - men en dag skall han ut igen och då blir det problem igen. Därför är fängelsstraffet typiskt vårt helvetiska system. I jämförelse med systemet är Breiviks handling en löjlig liten bagatell. Ett kort lidande kan jämföras med ett livslångt lidande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in