Citat:
Ursprungligen postat av mikx
Vad pratar du om? Visst, Nazi-Tysklande förlorade kriget. Men faktumet
kvarstår att massmord begicks av, hör och häpna, Nazi-Tyskland.
Segraren skriver alltid historien. Ve den besegrade!
Citat:
Något säger mig att du inte läst mer än 10 sidor i "2083".
Inte ens det. Jag har bläddrat lite.
Men för att förstå vad jag menar bör du tänka dig en linje som är delad i två delar. Den undre delen består av åsikter och tro och den övre av kunskap och insikt.
Personer som reagerar mot mulattiseringen av västerlandet har
rätt åsikt. Personer som agerar mot det islamska hotet mot våra nationalstater har
sann tro.
Personer som resonerar med resonemang mot den judiska bankmaffian har
kunskap medan de få som inser att allt det här har en enda orsak, tekniken och vetenskapen, har
insikt.
Du förstår nu att Anders agerade utgående från sann tro. Vilket är fint, men hade han väntat hade han kanske ernått kunskap, ja kanske t o m insikt. Det kanske inte är försent än.
Citat:
Tycker du att det är mer rätt att skjuta ihjäl oskyldiga ungdomar i Norge (civila) än oskyldiga i t.ex. Libyen? Du måste skämta.
Det tycker jag. Och orsaken är följande. Linjen som vi har tagit i betraktande har en baksida också:
När Anders i sin sanna tro agerar nationalistiskt och riktigt agerar dessa legosoldater i falsk tro och oriktigt. Dom styrs av följande: Vetenskapsmännen och bankmaffian, medan Anders styrs av sin sanna tro.
Det går även att uttrycka saken på följande sätt: domarna med sina oriktiga åsikter, politikerna med sin falska tro, dom judiska humanisterna och bankirerna med sin okunnighet och vetenskapsmännen i sin ovisshet - alla är dom slavar! Slavar i den platonska grottan.
Jag har alltså svårt att ta avstånd från Anders då han tydligen är en av oss så att säga, ty alla dessa stadier går in i varandra så länge man är på den rätta sidan: härskarsidan.