2011-11-15, 16:31
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Det här är ju skandal asså! Aset skulle ju cementeras in någonstans,
http://www.aftonbladet.se/nyheter/te...cle13935524.ab
Gäller det Breivik bara, eller alla andra också?
Citera
2011-11-15, 22:46
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Det här är ju skandal asså! Aset skulle ju cementeras in någonstans,
http://www.aftonbladet.se/nyheter/te...cle13935524.ab

Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Han kan faktiskt få skador om man inte tar hand om honom förstår du väl? Han måste ha 1 rum för att träna och kunna fortsätta hålla kroppen frisk och stark, 1 kontor med dator och lite spel så att han slipper ha tråkigt och 1 sovrum där han kan ligga och slappna av och läsa böcker.
Snart kommer han att få ta emot beundrarbrev och besök också. Det blir kjempefint!

Också har fanskapet som mördat 77 männskor och skadat 90 stycken mage att beklaga sig över att han behöver sitta häktad i sin trerumscell!

Citat:
Jag ser det som en form av tortyr, en irrationell form av tortyr. Om du ska använda en tortyrmetod bör du använda en för att hämta in information. Saudiarabien har en bra för att få ut information från al-Qaida-fångar.

Men hans förslag är inte så tokigt. Kunde vi utvisa tre egyptier till tortyr så kanske norrmännen kan skicka Anders B.B till ett saudiskt förhörscenter

synd bara att jag är motståndare till all tortyr, annars så skulle ovanstående ha suttit fint!
Citera
2011-11-15, 23:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan12345
Man får ändå inte filma eller ta kort.

Jo, hade bara Breivik gett sitt godkännande till det, så hade det varit fritt fram att ta kort
på honom och filma, vilket han alltså inte gjorde. Av någon anledning ville han inte att detta
skulle ske.
Citera
2011-11-17, 12:49
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Gäller det Breivik bara, eller alla andra också?
Förtydliga tack!
Citera
2011-11-18, 09:53
Medlem
Mohaves avatar
Aftonbladet - http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle13952969.ab - rapporterar att den ryska nyhetskanalen NTV i strid mot fotoförbudet har lagt ut filmsnuttar på Breivik från häktningsförhandlingen. Här är klippet: http://www.ntv.ru/novosti/244995/
Citera
2011-11-18, 10:53
Medlem
soundchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Aftonbladet - http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle13952969.ab - rapporterar att den ryska nyhetskanalen NTV i strid mot fotoförbudet har lagt ut filmsnuttar på Breivik från häktningsförhandlingen. Här är klippet: http://www.ntv.ru/novosti/244995/

Det var snabbt hittat. Intressant. Du vet inte vad de säger i det ryska tvklippet?
Citera
2011-11-18, 11:04
Medlem
Mohaves avatar
Nej, tyvärr förstår jag inte ryska. Men det finns säkert någon annan här som gör och kan förklara. Här står det lite om saken: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10031668
Citera
2011-11-18, 11:34
Medlem
Googles översättning av nättidningsartikeln:

Citat:
För flera månader i isoleringscell terrorist Anders Breivik ganska tjock, släppte en snygg skägg, och i allmänhet ser mycket elegant. Суд постановил продлить арест массового убийцы. Domstolen beslutade att förlänga gripandet av en massmördare.
Citera
2011-11-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Men han är älskad också för sin goda gärning, vet du inte det?

Det är verkligt sorgligt med skadade människor som inte vet bättre än att hata och beundra de som hatar. Jag hoppas verkligen att du hittar styrkan att bli en bättre människa, och ta reda på varför du bär på allt det där du gör. I värsta fall får du själv egna barn som du för över hatet till. Och det vore verkligt tragiskt. Ta hand om dig.
Citera
2011-11-18, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tysonb
Det är verkligt sorgligt med skadade människor som inte vet bättre än att hata och beundra de som hatar. Jag hoppas verkligen att du hittar styrkan att bli en bättre människa, och ta reda på varför du bär på allt det där du gör. I värsta fall får du själv egna barn som du för över hatet till. Och det vore verkligt tragiskt. Ta hand om dig.
Jag har hävdat att det finns människor som beundrar, vördar och till och med älskar Anders. Idag kanske du finner det anmärkningsvärt, men tycker du likadant när din dotter kommer hemspringande med blodet sprutande från fittan nerdränkt med negersperma?

Kommer du den dagen att kalla mig "skadad", "hatisk" och "tragisk", eller kommer du att inse att våra politiker är de värsta svinen man kan tänka sig - as som säljer ut nationalstaterna? Nej skänker bort våra länder.

Vad leder invandring till? Det leder till utbyggnad av infrastrukturen på bekostnad av den lilla natur som finns kvar; den leder till fler kärnkraftverk; fler vägar; flera höghus; flera fabriker...och miljön blir fasanfull.

Har du någonsin reflekterat över hur vi vita påverkas av dessa främlingar i vår närmiljö?

Jag som är på gatan ser mycket tydligt vad som sker. Låt mig exemplifera:

Tänk dig 3 bibliotek i H:fors ( Finland som har tagit emot invandrare i cirka 15-20 år, gatorna håller på att fyllas med negrer ).

Biliotek 1. Här är toaletterna betaltoaletter. Man betalar 1 Euro för att komma in. Varför. Jo stället kryllar av negrer.

Bibliotek 2. Här är toaletterna helt nerlusade med graffiti och luktar skit. Varför? Jo det finns en del negrer och andra invandrare där.

Bibliotek 3. Här är toaletterna rena och fina. Inte en neger ser man här.

För bara 50-60 år sedan kunda man på landsbyggden fritt låna varandras båtar; folk var vänliga, generösa, känsliga och humana. Allt detta är förstört! Vad vi ser nu är en logisk följd på något helt annat, men det är en annan historia.

Jag är moståndare till denna miljöförstörelse, därför sympatiserar jag med Anders trots det hemska som inträffade. Tror ni verkligen för en sekund att politikerna själva skänker sina systrar en tanke? Nej, dom är hycklare; maktmänniskor som inte bryr sig om nationerna själva utan enbart ser till den egna karriären.

Adolf Hitler såg till nationen. Det är politikernas fel att det har gått så här. Det är dom själva.
Senast redigerad av Tinman 2011-11-18 kl. 15:55.
Citera
2011-11-18, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tysonb
Lägg märke till att jag kan förstå dina känslor då det politiska etablissemanget förmodligen har gjort allt som står i deras makt att genom media demonisera hjälten Anders ( Jag vet inte, då jag aldrig ser på TV ). Det skulle inte förvåna mig om han vore lika demoniserad som den gode mannen Adolf Hitler.

Stämmer det? Har man hunnit så pass långt?
Citera
2011-11-18, 16:24
Medlem
mikxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Lägg märke till att jag kan förstå dina känslor då det politiska etablissemanget förmodligen har gjort allt som står i deras makt att genom media demonisera hjälten Anders ( Jag vet inte, då jag aldrig ser på TV ). Det skulle inte förvåna mig om han vore lika demoniserad som den gode mannen Adolf Hitler.

Stämmer det? Har man hunnit så pass långt?

Är du ett troll eller inte? Det som är frågan...

För övrigt så anser Breivik att Hitler var självaste ondskan själv, på samma nivå som Islam. Nazism är en hat-ideologi som har samma typ av fördömande åsikter om människor som Islam har.

Vad är du? - En nazist/rasist som förstör namnet för nationalister och konservative?

Det finns många som sympatiserar med Breiviks idéer, men tycker det är oacceptabelt att mörda ungdomar. (Dessa är nog de flesta som röstar på exempelvis SD eller Folkeparti osv)

Sen finns det dessa som hyllar ett massmord på 14 och 16-åringar, men som inte ens tagit reda på vad attacken handlar om, utan pratar rappakalja om nazism och rasism. Om man tycker att själva mordet är ett hjältedåd är det något fel på en.
Senast redigerad av mikx 2011-11-18 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in