2011-07-29, 03:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andemening
Nu kommer det fram märkliga grejer:

http://www.russiablog.org/2011/07/no...ri-mamchur.php

Kan detta verkligen stämma?

Visst kan det stämma, men det skulle ju även kunna vara så att den Vitryska säkerhetstjänsten läcker såna uppgifter för att få ett legitimt skäl att göra sig av med politiska motståndare. Jag har ingen större koll på vitrysk politik, men att Lukashenko skulle kunna hitta på något sånt är ju inte direkt omöjligt. Att kontrollera huruvida ABB varit i Vitryssland lär ju inte vara några problem, men vad han har gjort där känns mer suddigt. Tror helt enkelt inte att man ska lite för mycket på uppgifter från den vitryska statsmakten, i alla fall inte så länge de inte lägger fram mer bevis som styrker det de påstår.
Citera
2011-07-29, 03:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Visst kan det stämma, men det skulle ju även kunna vara så att den Vitryska säkerhetstjänsten läcker såna uppgifter för att få ett legitimt skäl att göra sig av med politiska motståndare. Jag har ingen större koll på vitrysk politik, men att Lukashenko skulle kunna hitta på något sånt är ju inte direkt omöjligt. Att kontrollera huruvida ABB varit i Vitryssland lär ju inte vara några problem, men vad han har gjort där känns mer suddigt. Tror helt enkelt inte att man ska lite för mycket på uppgifter från den vitryska statsmakten, i alla fall inte så länge de inte lägger fram mer bevis som styrker det de påstår.

Precis, fast ifall man vet att han varit där tre gånger så tyder ju det på att historien är korrekt.

Jaha, då får man börja preparera den där foliehatten igen.
Citera
2011-07-29, 03:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Nej exakt. Bättre tidpunkt för att neutralisera en motståndare finns inte. Bara att koppla till Breivik.

Börjar ju blir rätt märkligt hur mycket denna stolle har varit ute och rest. Finns snart inte ett land i Europa som han inte besökt (+ då USA). Ungern var det senaste jag läste innan detta. Expressen hävdar också en källa som påstår att han tom bott i Sverige under ca ett halvår. Givetvis hävdas att det var då han blev extrem...
Citera
2011-07-29, 03:43
Bannlyst
Från kompendiet:

Citat:
"The majority of people were irradiated as a direct result of the fact that the Soviet Union did not want to evacuate people (one week's delay) and did not prevent the distribution of irradiated agricultural goods. Moreover, the dictatorship in Belarus intentionally continues distributing agricultural goods from the radiation zone. I was in Belarus and I can personally confirm this. I personally spoke with dozens of people who have no choice but to consume irradiated goods. Sixty percent of the radiation fell on the territory of Belarus and the dictatorship continues to intentionally feed its population with irradiated products."

Citat:
"That is why I don't think Italy or any other small country will have the courage to go first. Even Serbia chose the protection of the EUSSR/USA instead of risking becoming another Belarus."

Det kan ju vara att vitryssarna läst detta och vill spela på det. Men det är märkligt att ABB tar upp det. Kanske passade han bara på att leka journalist också.

http://www.rferl.org/content/belarus.../24276363.html

En annan källa säger:

Citat:
“The theory that Belarus’ special forces were involved in training Anders Breivik seems, of course, far-fetched,” political expert Viktor Demidov was quoted by Gazeta.ru as saying.

“On the other hand, [Belarusian] President Alexander Lukashenko’s friendship with Muammar Gaddafi is no secret - neither is his fondness for Adolf Hitler.”

Norway is taking part in NATO operations in Libya and Gaddafi has threatened attacks against Europe.

http://en.rian.ru/world/20110728/165436665.html
Senast redigerad av Andemening 2011-07-29 kl. 03:49.
Citera
2011-07-29, 03:54
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej exakt. Bättre tidpunkt för att neutralisera en motståndare finns inte. Bara att koppla till Breivik.

Börjar ju blir rätt märkligt hur mycket denna stolle har varit ute och rest. Finns snart inte ett land i Europa som han inte besökt (+ då USA). Ungern var det senaste jag läste innan detta. Expressen hävdar också en källa som påstår att han tom bott i Sverige under ca ett halvår. Givetvis hävdas att det var då han blev extrem...

Ja, Breivik kommer onekligen att bli en "favorit" för div. konspirationsteoretiker. Så många olika lösa trådar som förmodligen aldrig kommer att kunna avskrivas helt.

Hur som helst så visst, det är ju möjligt att han fått träning någonstans men frågan är hur mycket det egentligen förändrar? Jag tror nog att de flesta av oss skulle kunna få träning lite här och var i Europa utan att några frågor skulle ställas om varför, men har han fått pengar också så är ju uppgifterna mer graverande. Hur som helst så lär väl tiden utvisa vilka rykten som kan tänkas ha någon egentlig substans. Man får förvisso lite träffar om man googlar på "Valery Lunev", men vem säger att inte det är ett kodnamn för någon annan, en helt oskyldig fiende till regimen, eller en helt uppdiktad identitet.

På tal om rykten noterade jag för övrigt följande blogginlägg idag:
http://allahuakbar.se/wordpress/2011...ler-i-sverige/

Har förvisso inget direkt att göra med ABB, men det är ytterligare ett bevis på att det är en hel del osäkra uppgifter som florerar för tillfället.
Citera
2011-07-29, 04:03
Bannlyst
Lustigt nog verkar vitryska medier ha rapporterat om detta för tre dagar sedan och därefter tycks asiatiska tidningar hängt på efterhand. Jag hittar dock ingen västerländsk tidning som rapporterat om detta och man kan gissa att det finns politiska anledningar till det.

Jag reagerade faktiskt på den sista meningen i det första citatet:

Citat:
It would be long stretch to say that Belarus can be held somehow responsible for the attacks, but the facts are troublesome. How do modern countries prevent terrorism, if the attackers are blonde and blue-eyed Western Europeans who train under Eastern European retired colonels?

Låter inte det lite som ett hot, eller iaf ett förhandlingsförsök?
Citera
2011-07-29, 04:15
Bannlyst
Lukashenko har nog motiv och inte mycket att förlora. Minns även att bomben var placerad utanför olje och enegiministeriet.
Citera
2011-07-29, 04:28
Bannlyst
Här är en artikel från en Ukrainsk tidning:

http://mysouth.su/2011/07/breivik-uk...hernobyl-quot/

Man ska väl ha haft lite kontakter med nationalistiska östeuropeér för att alls komma på idén att tchernobyl kan ha varit ett nationalistiskt sabotage. Man tar liksom inte risken att skriva om något sådant ifall man bara chansar.
Citera
2011-07-29, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Undrar vem som vräker invektiv över vem här, när du har hasplat ur dig en massa diagnoser över undertecknad utan att ens ha varit i närheten av en läkarrock. - Det är oförskämt om något !
Sedan litar jag inte på dig längre, eftersom du inte behärskar min abstrakta diskurs och du verkar lite väl gymnasial i dina flickaktiga utspel.

Sålänge ditt tonläge är oförskämt så blir det ingen extra information; du får hålla dig till den här källan:http://en.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik

Lite lök på laxen till Schnuppfen:

Jag väntar livligt nyfiken på att du genmäler SPLEENDID's text. Gör dig ingen brådska - jag förstår att det tarvas tid. Att bli dräpt och ändå vara vid hygglig vigör ÄR förvirrande. Min förhoppning är att ditt svar helt enkelt blir; "-Det kanske ligger någonting i vad du säger spleendid, jag ska verkligen ta fasta på dina ord".

Men tyvärr så kommer detta aldrig att ske. För när din tillvaro inte låter sig mätas, vägas eller räknas fram och din kompassnål börjar snurra okontrollerat så börjar ditt täckningslösa mästrande. Det är evigt tröttsamt att du förorenar intressanta trådar med ditt alltför långa pekfinger. Din storvulenhet och din förmenta vidsynthet i olika frågor gör att du inte ens ser dina egna fötter.

Om det nu är så att du inte blandat ihop Högadel med Högdalen så tillhör du säkert de som lever på andras förtjänt. Inte genom vare sig hårt arbete eller goda idéer utan genom snyltande. I ditt fall genom EU's mycket generösa gårdsbidrag. Nej, lägg dig i träda och inse att något inellektuellt växelbruk duger du inte till. Vare sig med eller utan vapensköld i Riddarhuset.

CONSILIO ATQVE SAPIENTIA - skulle inte tro det i ditt fall!

För mig så kommer du alltid att framstå som Flashbacks egen jävla hybrid av Hacke Hackspett och Markurell i Wadköping.

Putell!

För övrigt så är det intressant att problematisera kring ABB's person, låtanden & göranden. Tror dock inte att han tillhör de mer komplexa personligheterna som ställt till med omåttlig djävulskap i världen.

Hans pappa övergav honom och verkar själv vara i avsaknad av empati. Möjligen är detta själva ursoppan ur vilken massmördaren formas. När jag ögnar i hans manifest så får jag känslan av att han ganska tidigt i livet "bestämt sig" för att inte släppa någon riktigt nära sig. Denna oförmåga till intimitet stänger de naturliga vägarna till bekräftelse. Hans längtan efter att bli sett föder grandiosa fantasier vilka för de flesta barn avtal under uppväxten. Hans känsla av utanförskap och olikhet får honom till slut att känna utvaldhet för att livet ska bli meningsfullt. Grandiositeten har därmed blivit ett betydande personlighetsdrag. Att till detta addera känslan av stor oförrätt parat med suspekta politiska slutsatser räcker naturligtvis inte för att förklara hans fasansfulla handlande.

Men illa blev det. Om man säger så.

.................................................. ...........

HÖRDE JAG NÅGON VISKA MOSSAD...???
Senast redigerad av HenryRollins 2011-07-29 kl. 04:58.
Citera
2011-07-29, 05:48
Bannlyst
Ok, jag tror inte man kan finna en obehagligare och mer suspekt person än denna Valeri Lunev. Efter en stunds klickande bland obskyra sidor börjar jag bli rädd.

Det betyder antingen att Lukatjenko spelar alla ett spratt när han leder in oss på denna figur eller inte.

Den som vill kan försöka få ut något vettigt ur denna sida där Lunev är med och som handlar om 9/11:

http://fsp.lefora.com/2010/09/30/1-8/
Citera
2011-07-29, 06:27
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryRollins
HÖRDE JAG NÅGON VISKA MOSSAD...???

Jag tror inte MOSSAD skulle vara så korkade att de använder en som säger sig vara sionist till det här.
Citera
2011-07-29, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag tror inte MOSSAD skulle vara så korkade att de använder en som säger sig vara sionist till det här.

Mossad är Israels ryktbara säkerhetstjänst och sionism är en form av judisk nationalism. Du blandar möjligen inte ihop sionism med antisemitism (fientlig inställning till judar) så här på morgonkvisten?

Utifrån perspektivet att ABB är antimuslimsk vore han en möjlig samarbetspartner till Mossad.
Senast redigerad av HenryRollins 2011-07-29 kl. 07:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in