Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Undrar vem som vräker invektiv över vem här, när du har hasplat ur dig en massa diagnoser över undertecknad utan att ens ha varit i närheten av en läkarrock. - Det är oförskämt om något !
Sedan litar jag inte på dig längre, eftersom du inte behärskar min abstrakta diskurs och du verkar lite väl gymnasial i dina flickaktiga utspel.
Sålänge ditt tonläge är oförskämt så blir det ingen extra information; du får hålla dig till den här källan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik
Lite lök på laxen till Schnuppfen:
Jag väntar livligt nyfiken på att du genmäler SPLEENDID's text. Gör dig ingen brådska - jag förstår att det tarvas tid. Att bli dräpt och ändå vara vid hygglig vigör ÄR förvirrande. Min förhoppning är att ditt svar helt enkelt blir; "-Det kanske ligger någonting i vad du säger spleendid, jag ska verkligen ta fasta på dina ord".
Men tyvärr så kommer detta aldrig att ske. För när din tillvaro inte låter sig mätas, vägas eller räknas fram och din kompassnål börjar snurra okontrollerat så börjar ditt täckningslösa mästrande. Det är evigt tröttsamt att du förorenar intressanta trådar med ditt alltför långa pekfinger. Din storvulenhet och din förmenta vidsynthet i olika frågor gör att du inte ens ser dina egna fötter.
Om det nu är så att du inte blandat ihop Högadel med Högdalen så tillhör du säkert de som lever på andras förtjänt. Inte genom vare sig hårt arbete eller goda idéer utan genom snyltande. I ditt fall genom EU's mycket generösa gårdsbidrag. Nej, lägg dig i träda och inse att något inellektuellt växelbruk duger du inte till. Vare sig med eller utan vapensköld i Riddarhuset.
CONSILIO ATQVE SAPIENTIA - skulle inte tro det i ditt fall!
För mig så kommer du alltid att framstå som Flashbacks egen jävla hybrid av Hacke Hackspett och Markurell i Wadköping.
Putell!
För övrigt så är det intressant att problematisera kring ABB's person, låtanden & göranden. Tror dock inte att han tillhör de mer komplexa personligheterna som ställt till med omåttlig djävulskap i världen.
Hans pappa övergav honom och verkar själv vara i avsaknad av empati. Möjligen är detta själva ursoppan ur vilken massmördaren formas. När jag ögnar i hans manifest så får jag känslan av att han ganska tidigt i livet "bestämt sig" för att inte släppa någon riktigt nära sig. Denna oförmåga till intimitet stänger de naturliga vägarna till bekräftelse. Hans längtan efter att bli sett föder grandiosa fantasier vilka för de flesta barn avtal under uppväxten. Hans känsla av utanförskap och olikhet får honom till slut att känna utvaldhet för att livet ska bli meningsfullt. Grandiositeten har därmed blivit ett betydande personlighetsdrag. Att till detta addera känslan av stor oförrätt parat med suspekta politiska slutsatser räcker naturligtvis inte för att förklara hans fasansfulla handlande.
Men illa blev det. Om man säger så.
.................................................. ...........
HÖRDE JAG NÅGON VISKA MOSSAD...???