2012-12-20, 09:17
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBlackSwan
Ni som har skickat brev till Breivik efter rättegången, har ni fått svar?

Fick brev idag faktiskt, delar väldigt mkt om hans åsikter men inte hans handlingar även om det var nödvändigt för att FÅ världen att vakna upp om islam som jag avskyr som pesten.

Jag o han är väldigt lika kusligt nog, beror väll på min asperger.
Senast redigerad av Slingshot 2012-12-20 kl. 09:35.
Citera
2012-12-20, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Varför skulle din Asperger göra att ni är lika? Breivik har inte Asperger.
Citera
2012-12-20, 09:51
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Varför skulle din Asperger göra att ni är lika? Breivik har inte Asperger.

Hur vet du det? Klart han har drag utav det annars är man blind, sedan är han helt klart narcissist som är mkt vanligt hos dom med drag utav autism.

Har man inte asperger ser man inte det själv kanske.
Senast redigerad av Slingshot 2012-12-20 kl. 10:04.
Citera
2012-12-20, 10:14
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Fick brev idag faktiskt, delar väldigt mkt om hans åsikter men inte hans handlingar även om det var nödvändigt för att FÅ världen att vakna upp om islam som jag avskyr som pesten.

Jag har Asperger och jag är även dignostiserad. Jag måste säga att så fort media började basunera ut Breivik så blev jag besatt av honom via mitt undermedvetna, men det handlade inte om hans ideologi eller hans terrorhandlingar överhuvudtaget utan om honom som personlighet. Jag känner en konstig tillhörighet till honom på ett platoniskt sätt, han känns som en "personlighetsfrände" eller vad man ska kalla det. Det spelar ingen roll att han inte har fått någon diagnos för min "aspie-radar", den vet hur det ligger till.
Senast redigerad av thewellovedone 2012-12-20 kl. 10:57.
Citera
2012-12-20, 10:50
Medlem
Citat:

Du har ingen lust att lägga upp brevet, eller iaf några väl valda delar?
Citera
2012-12-20, 12:04
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Klart han har drag utav det annars är man blind, sedan är han helt klart narcissist som är mkt vanligt hos dom med drag utav autism.

Har man inte asperger ser man inte det själv kanske.
Jag vet att han inte har fått diagnosen Aspergers syndrom, det är ett faktum och det är så jag menar. Det har varit mycket skriverier om att han kanske har Asperger, lätt hänt att någon tror att han faktiskt har fått diagnosen.
Kan det inte vara så att du känner igen dig i människan Breivik i stället för diagnosen du misstänker att han har? Jag har också funderat på om han har Aspergers och skrivit om det i trådarna men ju mer jag hört, läst och sett så har jag slutat tro det. Han är alltför socialt kompetent och har alltför hög funktionsförmåga inom flertalet områden för att kunna diagnosticeras med en funktionsnedsättning tycker jag.

Jag har förresten också Aspergers syndrom.
Citera
2012-12-20, 20:24
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Jag vet att han inte har fått diagnosen Aspergers syndrom, det är ett faktum och det är så jag menar. Det har varit mycket skriverier om att han kanske har Asperger, lätt hänt att någon tror att han faktiskt har fått diagnosen.
Kan det inte vara så att du känner igen dig i människan Breivik i stället för diagnosen du misstänker att han har? Jag har också funderat på om han har Aspergers och skrivit om det i trådarna men ju mer jag hört, läst och sett så har jag slutat tro det. Han är alltför socialt kompetent och har alltför hög funktionsförmåga inom flertalet områden för att kunna diagnosticeras med en funktionsnedsättning tycker jag.

Jag har förresten också Aspergers syndrom.

Jag har en stark tendens till att alltid identifiera mig med konstiga, men intelligenta människor och identifikationsobjekten måste ha båda egenskaperna, det går inte annars. Sedan är det ju så här att skilladen mellan en person som har lätt Asperger och en med grav Asperger kan vara gigantisk (vanlig autism är någonting helt annat)

Jag har själv tvivlat på min egen Aspergerdiagnos eftersom jag kände att den saknade täckning och jag har känt samma tvivel när det gäller Breivik. Jag menar, jag får hela tiden höra att jag är smart och sällskaplig och la di da... hur kan jag ha Asperger? Men när jag tänker efter ordentligt både när det gäller mig själv och Breivik så ser jag det, tydligt, både hos mig själv och hos Breivik; envisheten, de konstiga idéerna, den stirrande blicken, att man måste plastikoperera sig för att man inbillar sig att man är ful och de maniska intressena. Inte konstigt att jag identifierar mig med denne norrman.
Citera
2012-12-21, 22:33
Medlem
Breivik nämnde nyligen Harald Fösker i sitt brev med klagomål på fängelseförhållandena. Alla namn blev väl censurerade?? Eller gällde det bara det första brevet? Detta för att inte de personer som nämndes skulle råka ut för något.

Nu står det i den här artikeln att Harald Fösker har arbetat 30 år som chef för Kriminalvårdens utbildningscenter och har haft all Breiviks fängelsepersonal som elever!

http://www.seniorpolitikk.no/nyhet/a...oen-hindringer

Harald Fösker arbetade under de senaste åren i kriminalvårdsavdelningen i Justitiedepartementet och han var en av dem som blev svårt skadad av Breiviks bilbomb. Nu är han tillbaka på jobbet men har nedsatt syn och andra skador.

Jag tror att Breivik talar sanning när han säger att han utsätts för tortyrliknande förhållanden i fängelset därför att de högt uppsatta kräver det. 27 sidor hade väl Breivik skrivit? Hur många av dem har publicerats? Vi får bara läsa en bråkdel men Breiviks psykrapporter har VG utan att tveka publicerat. Klart att det ligger mer bakom Breiviks klagomål än bara kallt kaffe som det twittrats så mycket om. Tortyr måste inte vara fysiskt lidande, utan kan mycket väl vara psykiskt lidande.
Citera
2012-12-22, 01:47
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Breivik nämnde nyligen Harald Fösker i sitt brev med klagomål på fängelseförhållandena. Alla namn blev väl censurerade?? Eller gällde det bara det första brevet? Detta för att inte de personer som nämndes skulle råka ut för något.

Nu står det i den här artikeln att Harald Fösker har arbetat 30 år som chef för Kriminalvårdens utbildningscenter och har haft all Breiviks fängelsepersonal som elever!

http://www.seniorpolitikk.no/nyhet/a...oen-hindringer

Harald Fösker arbetade under de senaste åren i kriminalvårdsavdelningen i Justitiedepartementet och han var en av dem som blev svårt skadad av Breiviks bilbomb. Nu är han tillbaka på jobbet men har nedsatt syn och andra skador.

Jag tror att Breivik talar sanning när han säger att han utsätts för tortyrliknande förhållanden i fängelset därför att de högt uppsatta kräver det. 27 sidor hade väl Breivik skrivit? Hur många av dem har publicerats? Vi får bara läsa en bråkdel men Breiviks psykrapporter har VG utan att tveka publicerat. Klart att det ligger mer bakom Breiviks klagomål än bara kallt kaffe som det twittrats så mycket om. Tortyr måste inte vara fysiskt lidande, utan kan mycket väl vara psykiskt lidande.

Att man har fått veta väldigt lite av innehållet i Breiviks 27 sidor långa klagobrev om förhållandena i fängelset är någonting som jag också har tänkt på. Att Breivik utsätts för psykisk terror av fängelsebetjänterna är mycket sannolikt teori som borde uppmärksammas mer. Man kan tycka vad man vill om Breivik men han ska behandlas korrekt, så är det bara.
Citera
2012-12-24, 11:23
Medlem
När hyrde Breivik en lägenhet på Sletteløkka? Är det någon som vet?

Citera
2012-12-28, 13:29
Medlem
Citat:

Advokaten ifrågasätter Breiviks isolering

– Vi vet att det kan uppstå isoleringsskador, och Norge har kritiserats av Europeiska kommissionen för mänskliga rättigheter för sättet att använda isolation i vissa enskilda fall. Och vi måste vara uppmärksamma på att han behandlas på rätt sätt. Så det vill sannolikt prövas längre fram, säger Geir Lippestad.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5388947
Citera
2012-12-28, 15:12
Medlem
Fjordman är riktigt riktigt sur på Breivik tror jag.

Citat:
Tegneseriefiguren Breivik: Reality TV massemorder?

Av Peder Jensen alias Fjordman

En kortere kronikk basert på boken En norsk tragedie er tidligere blitt publisert av Jensen hos avisen Fædrelandsvennen i Norge.

http://snaphanen.dk/2012/12/28/tegne...r/#more-141060

Inte så konstigt kanske.
Citat:
A New Academic Discipline: Fjordmanology

Thursday, December 27, 2012

This morning Fjordman sent out the following tweet:

An entire academic Fjordman-industry is now developing. When will Norway produce the first PhD thesis in fjordmanology?

He was referring to an article in På Høyden, the online newspaper of the University of Bergen. I don’t have a formal translation, but using Google, and with additional help from Henrik Ræder Clausen, I was able to piece together the latest news from Modern Multicultural Norway.

A Norwegian professor of “digital culture” named Jill Walker Rettberg has helped midwife a new fellowship that will investigate extremism on the Internet. According to På Høyden:

“22 July forced us to see that there is a lot of extremism on the net,” says Professor Jill Walker Rettberg. Now the Department of Linguistic, Literary and Aesthetic Studies has announced a fellowship that is designated for research on extreme speech on the web.

The new scholarship was added to the Department of Linguistic, Literary and Aesthetic Studies. “There has been little research on extremism on the Internet, at least from a humanist perspective,” says Prof. Walker Rettberg.

Läs mer här: http://gatesofvienna.blogspot.se/201...dmanology.html

Ny Facebookgrupp

Lionheart England https://www.facebook.com/defenceoftherealm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in