2012-04-02, 14:55
Medlem
Numera är den politiskt inkorrekta läran för oss insatta en vedertagen sanning. Vi ser det som en självklarhet att bland annat den misslyckade invandringspolitiken på alla plan är högst ogynnsam för riket Sverige.

Argument för fortsatt massinvandring som till exempel att den är nödvändig för att trygga våran välfärd framstår numera som ett komiskt skämt som aldrig kommer tas på allvar. Såhär är dock inte fallet för gemene svensk och då syftar jag främst på medelålders och uppåt. Dessa människor lutar sig fortfarande mot sådant som Centerpartiledaren Annie Lööf säger de gånger hon debatterar ämnet offentligt.

Majoriteten av det svenska folket är således ovetande om att de lever i en tillvaro där viktig fakta medvetet undanhålls för dem. Detta pågår som vi alla vet eftersom exempelvis regeringen vill uppräthålla en bild av den politiska korrektheten som en solid och felfri doktrin.

En stor del av denna community samt flera andra sidor på internet har trots allt naggat bilden av den politiska korrektheten i kanten. Frågorna är bara:

Vad kan vi göra för att få mer folk medvetna om en angelägen problematik som systematiskt undanhålls för dem?

Vilka idéer har ni?

Hur ska vi bära oss åt för att nå ut till folk bortom flashback? Det vill säga hur ska vi kunna nå ut till de riktigt breda massorna?

Vilka metoder och tekniker kan vi använda oss av? Eventuellt vidareutveckla.

Slutligen skulle vi kunna kartlägga vilka större orter och landskap som har/bör utsättas för politiskt inkorrekthet.
Citera
2012-04-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pubstomper
Majoriteten av det svenska folket är således ovetande om att de lever i en tillvaro där viktig fakta medvetet undanhålls för dem. Detta pågår som vi alla vet eftersom exempelvis regeringen vill uppräthålla en bild av den politiska korrektheten som en solid och felfri doktrin.
[...]
Vad kan vi göra för att få mer folk medvetna om en angelägen problematik som systematiskt undanhålls för dem?

Vilka idéer har ni?

Hur ska vi bära oss åt för att nå ut till folk bortom flashback? Det vill säga hur ska vi kunna nå ut till de riktigt breda massorna?

Ni är i samma situation som alla större foliehattsgrupper. Att folk inte tror på den stora sanningen beror inte på att dom inte hört påståendet, det är rent önsketänkande. Med tanke på att vissa andra grupper har försökt i över hundra år och fortfarande inte kommit någonstans så kan jag bara önska er lycka till.

Låt bli att mörda civila, bara.
Citera
2012-04-02, 18:35
Medlem
MrTaglialuccis avatar
Tycker avpixlat, SD, Fria Tider mfl missar ett tungt argument när dom försöker bemöta Annie Lööf & Co. Och det är den eviga myten om att vi hela tiden måste bli fler för att klara jobben och välfärden. Det är "Broken window fallacy" - http://en.wikipedia.org/wiki/Broken_window_fallacy - över det argumentet, dvs i samma stil som att krig och katastrofer är bra för ekonomin.

Dels är resurs och miljöargumenten tungt vägande skäl mot att vi inte behöver bli fler i det här landet, snarare tvärtom - färre. Och dels att antalet sysselsatta i den privata sektorn inte är högre nu än på 60-talet. Detta fenomen finns i dom flesta västländerna. Antalet invånare har ökat, men riktiga jobb som verkligen bidrar till ökat välstånd står och stampar sen årtionden tillbaka. Däremot har offentliga sektorn och antalet bidragstagare ökat kraftigt. Och redan nu ser vi hur fördämningarna håller på och brista i allt fler skuldsatta länder. Att trygga välfärden till allt fler tärande människor har endast varit genomförbart i och med att offentliga och privata skulder har ökat explosionsartat dom senaste årtiondena.
Citera
2012-04-02, 19:35
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTaglialucci
Tycker avpixlat, SD, Fria Tider mfl missar ett tungt argument när dom försöker bemöta Annie Lööf & Co. Och det är den eviga myten om att vi hela tiden måste bli fler för att klara jobben och välfärden. Det är "Broken window fallacy" - http://en.wikipedia.org/wiki/Broken_window_fallacy - över det argumentet, dvs i samma stil som att krig och katastrofer är bra för ekonomin.
Jag tror du har missuppfattat liknelsen. Jag förstår iallafall inte hur du knyter den till invandringen.
Citera
2012-04-02, 21:15
Medlem
MrTaglialuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Jag tror du har missuppfattat liknelsen. Jag förstår iallafall inte hur du knyter den till invandringen.

Jag knyter den till ökande förbrukning av resurser. T ex krig och katastrofer ökar efterfrågan utan att producera något själv liksom ökande antal icke producerande människor (behöver inte vara invandrare, kan lika gärna vara naturlig folkökning, men med fler bidragstagare). Och med produktion menar jag exportindustri samt framställning av mat och råvaror.

Citat:
The argument can be made that war is a benefactor, since historically it often has focused the use of resources and triggered advances in technology and other areas while reducing unemployment. The increased production and employment associated with war often leads some to claim that "war is good for the economy." However, this belief is often given as an example of the broken window fallacy. The money spent on the war effort, for example, is money that cannot be spent on food, clothing, health care, consumer electronics or other areas. The stimulus felt in one sector of the economy comes at a direct—but hidden—cost to other sectors.
Citera
2012-04-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pubstomper
Jag bor strax utanför Borås och tänkte idag dela ut över 3000 flygblad. Blir väl att man lägger i ett exemplar av AP's flygblad(andra länken) i allas brevlådor på hela orten.

Kudos till dig isådanafall! Den typen av aktivism är guld värd och är rätt väg att gå.

Avpixlat och friatider.se är två bra alternativa nyhetskällor att sprida, men det jag skulle vilja se är ett nationellt distributionssystem av utskick och flygblad som kan förbigå propagandamedia helt.

Tänk t ex om VARJE JÄVLA HUSHÅLL I SVERIGE (förutom förorten, kanske) fick en flyer om Henok Werie Fre, eritrean som våldtog, slapp utvisning efter presskampanj och våldtog igen? Eller utskrift av någon slagkraftig teckning som figurerat på avpixlat?

Direktkommunikation till foket via flygblad i brevlådan, det tror jag är en grundbult i "omvändningen" till den NYA religionen.
Citera
2012-04-03, 00:24
Medlem
Citat:

Dels är resurs och miljöargumenten tungt vägande skäl mot att vi inte behöver bli fler i det här landet, snarare tvärtom - färre. Och dels att antalet sysselsatta i den privata sektorn inte är högre nu än på 60-talet. Detta fenomen finns i dom flesta västländerna. Antalet invånare har ökat, men riktiga jobb som verkligen bidrar till ökat välstånd står och stampar sen årtionden tillbaka. Däremot har offentliga sektorn och antalet bidragstagare ökat kraftigt. Och redan nu ser vi hur fördämningarna håller på och brista i allt fler skuldsatta länder. Att trygga välfärden till allt fler tärande människor har endast varit genomförbart i och med att offentliga och privata skulder har ökat explosionsartat dom senaste årtiondena.

Låter som ett argument värt att lyfta fram. Framför man det på ett sakligt sätt(såsom i texten) tror jag att man har chans till stort genomslag inom kategorin "gemene svenskar". Denna typen står i kontrast till nedanstående som jag skulle klassificera som mer "brutalt rakt på". Jag finner alltså inget som helst fel i resonemanget nedan utan resonerar endast utifrån hur en utomstående icke insatt skulle reagera.

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Kudos till dig isådanafall! Den typen av aktivism är guld värd och är rätt väg att gå.

Avpixlat och friatider.se är två bra alternativa nyhetskällor att sprida, men det jag skulle vilja se är ett nationellt distributionssystem av utskick och flygblad som kan förbigå propagandamedia helt.

Tänk t ex om VARJE JÄVLA HUSHÅLL I SVERIGE (förutom förorten, kanske) fick en flyer om Henok Werie Fre, eritrean som våldtog, slapp utvisning efter presskampanj och våldtog igen? Eller utskrift av någon slagkraftig teckning som figurerat på avpixlat?

Direktkommunikation till foket via flygblad i brevlådan, det tror jag är en grundbult i "omvändningen" till den NYA religionen.

Det bästa är om vi kan varva budskap av båda dessa typer jag citerat. Utifrån egen erfarenhet vill jag dock tilläga att pk-indoktrinerade svenskar är mer lättskrämda än vad man tror. Dvs om man direkt svartmålar exempelvis MENA-folk stöter man snabbt ifrån sig människor som inte är insatta i den statistiska verkligheten eller jargongen hos kritikerna(alltså oss).

Vi måste ständigt underbygga våra slutsatser med hårda fakta.

För övrigt så tackar jag för uppmuntran och vill även tilläga att det inte krävde en så stor insats från min sida. Det finns många kompetenta skribenter och sympatisörer här på forumet som jag tror skulle kunna göra en liknande insats. Det är ofta mycket snack och lite verkstad och därmed går mycket potentiell promotion förlorad. Om man så att säga "drar sitt strå i stacken" och tar ansvar för sitt närområde kan vi få ett mycket större genomslag än vad folk tror.

Skriv gärna här vad ni har gjort och även på vilket område och inspirera därmed andra att göra samma sak!
Citera
2012-04-03, 05:13
Bannlyst
Det är oerhört viktigt att nu ut till den stora folkmajoriteten som inte läser på bloggar som Fria Tider och Avpixlat.

Tryckt information av olika slag spelar således en viktig roll. Det kan vara flygblad och affischer eller tryckta tidningar som Nationell Idag som ju idag är den tryckta invandringskritiska produkt som når allra flest.
http://www.nationellidag.se/start/default.asp

Det är också viktigt att agera och reagera. Uppmärksamma händelser snabbt som det bestialiska våldsdådet i Kortedala när ett främlingsgäng slog halvt ihjäl en äldre svensk man.
(Exempel: http://www.realisten.se/2012/04/01/svp-och-fnu-manifesterade-pa-kortedala-torg/)

Anordna och delta i manifestationer, demonstrationer, torgmöten och andra typer av utåtriktade aktiviteter. Det finns redan flera grupper som arbetar med denna typ av verksamhet men antalet deltagare brukar vara relativt litet.
Citera
2012-04-03, 05:49
Bannlyst
Har här vi ytterligare exempel på en väldigt enkel aktion som ändå ger mycket uppmärksamhet, både massmedial men framför allt uppmärksammas det av förbipasserande människor.

http://www.youtube.com/watch?v=lrz-A1K1pUk&feature=relmfu

Ytterligare ett exempel: Salemmanifestationen (som nu har ersatts av manifestationen Stoppa Svenskfientligheten och flyttats till Stockholm.
För övrigt den största regim- och invandringskritiska manifestationen i Norden.
http://www.youtube.com/watch?v=K_fJ4kIH8p8&feature=related
http://www.stoppasvenskfientligheten.se/
Senast redigerad av Straybullet 2012-04-03 kl. 05:59.
Citera
2012-04-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är oerhört viktigt att nu ut till den stora folkmajoriteten som inte läser på bloggar som Fria Tider och Avpixlat.

Tryckt information av olika slag spelar således en viktig roll. Det kan vara flygblad och affischer eller tryckta tidningar som Nationell Idag som ju idag är den tryckta invandringskritiska produkt som når allra flest.
http://www.nationellidag.se/start/default.asp

Det är också viktigt att agera och reagera. Uppmärksamma händelser snabbt som det bestialiska våldsdådet i Kortedala när ett främlingsgäng slog halvt ihjäl en äldre svensk man.
(Exempel: http://www.realisten.se/2012/04/01/svp-och-fnu-manifesterade-pa-kortedala-torg/)

Anordna och delta i manifestationer, demonstrationer, torgmöten och andra typer av utåtriktade aktiviteter. Det finns redan flera grupper som arbetar med denna typ av verksamhet men antalet deltagare brukar vara relativt litet.

Bra tidning jag känner dock inte till den något vidare (har inte läst den). Mitt intryck är attt den är mer lämpad för lojala och redan etablerade sympatisörer. Den skulle kanske inte ha det önskade genomslaget inom de "breda massorna".

Jag tror främst på flygblad av olika slag med ett kort och koncist innehåll som väcker nyfikenhet. Ett bra exempel skulle kunna vara att man med endast två meningar redogör för invandringens kostnader samt vad det får för konsekvenser på den offentliga sektorns verksamhet ex äldreomsorg. Man bör sedan följa upp med ytterligare en mening där man uppmanar läsaren att ta ställning.

Föredelen med detta är att personen i fråga får hård fakta som inte kan motbevisas samt att han/hon känner att det berör henne eller anhöriga(ex pensionerade föräldrar). Först när ett sådant intresse väkts och personen kanske till och med blivit en regelbunken besökare på ex AP tror jag att en prenumeration på en PIK tidskrift kan bli aktuell.

Har du länkar till affischer, flygblad eller liknande så lägg gärna in det här.

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Har här vi ytterligare exempel på en väldigt enkel aktion som ändå ger mycket uppmärksamhet, både massmedial men framför allt uppmärksammas det av förbipasserande människor.

http://www.youtube.com/watch?v=lrz-A1K1pUk&feature=relmfu

Ytterligare ett exempel: Salemmanifestationen (som nu har ersatts av manifestationen Stoppa Svenskfientligheten och flyttats till Stockholm.
För övrigt den största regim- och invandringskritiska manifestationen i Norden.
http://www.youtube.com/watch?v=K_fJ4kIH8p8&feature=related
http://www.stoppasvenskfientligheten.se/

Mycket bra manifestationer. Jag har personligen en mycket stor tilltro denna typ av promotion. I det klippet angående gruppvåldtäkten hade de som manifesterade även ett kort och koncist budskap på sina plakat. Ett inslag som är otroligt viktigt om man skall få gehör. Ett faktum som bevisade just detta var kommentarsfältet där faktiskt majoriteten av skribenterna håll med om att gärningsmännen omedelbart borde utvisas.
Citera
2012-04-03, 13:03
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Jag knyter den till ökande förbrukning av resurser. T ex krig och katastrofer ökar efterfrågan utan att producera något själv liksom ökande antal icke producerande människor (behöver inte vara invandrare, kan lika gärna vara naturlig folkökning, men med fler bidragstagare). Och med produktion menar jag exportindustri samt framställning av mat och råvaror.
Att dela ut bidrag har definitivt med liknelsen att göra, men det är inte invandrarna som kommer hit och "tar" bidrag, det är svenska politiker som tar dina pengar och delar ut dem godtyckligt. Det är där resursförstörelsen förekommer och det är där liknelsen är relevant.

För övrigt var det inte alls det du skrev, du skrev att liknelsen knöt an till myten att man behöver bli fler "för att klara jobben och välfärden", vad det nu ska betyda.
Citera
2012-04-03, 20:46
Medlem
Låt snälla bli att kalla den för "den politiskt inkorrekta läran". Politiskt inkorrekthet innefattar idag allt från att inte bry sig om miljön, vara för kärnkraft, emot feminism, för ekonomisk liberalisering och emot vegetarianer till att hata judar och handikappade. Marknadsför det istället som vanlig hederlig invandringskritik. "Politiskt inkorrekt" kommer bara att skrämma bort folk.

Om inte annat låter det extremt töntigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in