2012-04-03, 01:49
Bannlyst
Ja, som rubrik lyder...

Räknas det som outning om jag säger att den eller den användaren jobbar på volvo?

Det jag egentligen är ute efter är att jaga alla Ab-spioner här på fb... Vet att det är ett dö-fött lopp men är trött på att dom tar 99% av deras storys härifrån...

Så kan vi ta reda på vilka användare som jobbar för A-horan eller blir det perm ban på mig då?
2012-04-03, 01:56
Medlem
Jag förstår inte riktigt vad det skulle åstadkomma. Menar du att du på något sätt skulle förhindra folk från Ab att läsa här genom att avslöja en användare som journalist på tidningen?
2012-04-03, 02:00
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilyOffshore
Ja, som rubrik lyder...

Räknas det som outning om jag säger att den eller den användaren jobbar på volvo?

Det jag egentligen är ute efter är att jaga alla Ab-spioner här på fb... Vet att det är ett dö-fött lopp men är trött på att dom tar 99% av deras storys härifrån...

Så kan vi ta reda på vilka användare som jobbar för A-horan eller blir det perm ban på mig då?
Det vore väl enklare om Flashback teamet tog hand om den biten, om man nu anser detta som viktigt.
99 procent från Flashback säger du, kanske därför AB har förfallit så in i helvete
Senast redigerad av 8-digit 2012-04-03 kl. 02:03.
2012-04-03, 02:04
Medlem
b0gfettos avatar
Vad tillför det att du likt troll- och åldersjägare skriver att TS eller andra skribenter jobbar på en specifik tidning? Mer FB-politiskt korrekthet får man leta efter.

Jag hoppas att du åker på 1.06 iaf.
2012-04-03, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Jag förstår inte riktigt vad det skulle åstadkomma. Menar du att du på något sätt skulle förhindra folk från Ab att läsa här genom att avslöja en användare som journalist på tidningen?

Jag är mest nyfiken, det kan dölja sig en ab-journalist bakom varje avatar Värsta paranoian här.

Undrar om dom skriver som vanligt och "hänger" här eller om dom bara är här i jobbsyfte.

Citat:
Ursprungligen postat av 8-digit
Det vore väl enklare om Flashback teamet tog hand om den biten, om man nu anser detta som viktigt.
Jag ser inga problem att diskutera relevanta artiklar från Aftonhoran. Lika roligt varje gång.

Aftonbladet profiterar på Fb, det stör mig
2012-04-03, 02:05
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Nej, vi ska inte hålla på och spåra användare. Räcker det som svar eller måste jag utveckla det?

admin5
2012-04-03, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Vad tillför det att du likt troll- och åldersjägare skriver att TS eller andra skribenter jobbar på en specifik tidning? Mer FB-politiskt korrekthet får man leta efter.

Jag hoppas att du åker på 1.06 iaf.

Det tillför ingenting. Jag är bara nyfiken... Vem vet du kanske jobbar för ab?

Och det är just det jag undrar... Åker jag på en 1.06 om jag säger:

Haha! Den där jävlen jobbar på AB, efter honom med högafflar och facklor!
2012-04-03, 02:08
Medlem
Citat:
Jag är mest nyfiken, det kan dölja sig en ab-journalist bakom varje avatar Värsta paranoian här.

Undrar om dom skriver som vanligt och "hänger" här eller om dom bara är här i jobbsyfte.
Vi kan säga så här:

Toleransnivån för att outa folk är ungefär lika låg som toleransnivån för hets mot folkgrupp är hög.
2012-04-03, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Nej, vi ska inte hålla på och spåra användare. Räcker det som svar eller måste jag utveckla det?

admin5

Så jag åker alltså på en varning på 1.06 om jag säger att den eller den jobbar på ab?

Om jag skulle säga att den eller den jobbar som journalist då?

I 10.6 står det

"Att på forumet (via inlägg, PM eller chat) posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet"

Men jag vill ju egentligen inte avslöja identiten, skiter vem han/hon är, det är bara jobbet på ab jag var ute efter... Vem på Ab det är frågan om försöker jag ju inte komma på?
2012-04-03, 02:09
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Det tillför ingenting. Jag är bara nyfiken... Vem vet du kanske jobbar för ab?

Och det är just det jag undrar... Åker jag på en 1.06 om jag säger:

Haha! Den där jävlen jobbar på AB, efter honom med högafflar och facklor!

Citat:
Att på forumet (via inlägg, PM eller chat) posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.

Jag tyckte reglerna var rätt tydliga iallafall!
EDIT: Såg att du gjort ett till inlägg, kom samtidigt så hann inte läsa det.

EDIT2:
Citat:
Men jag vill ju egentligen inte avslöja identiten, skiter vem han/hon är, det är bara jobbet på ab jag var ute efter... Vem på Ab det är frågan om försöker jag ju inte komma på?

Det lär tolkas som 1.06, det står att annan information i uppsåt att avslöjas en annan användares identitet är förbjuden - då är jag rätt säker på att det du nämner är inkluderat!

Baserat ifrån min erfarenhet, sedan om jag har rätt återstår väl att se!
Senast redigerad av Xiztec 2012-04-03 kl. 02:13.
2012-04-03, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Vi kan säga så här:

Toleransnivån för att outa folk är ungefär lika låg som toleransnivån för hets mot folkgrupp är hög.

Hur tolkar du detta:

Din jävla Jude!

Ponera nu att du råkade vara jude, då är det ju en form av outning samtidigt som det kan vara hets mot folkgrupp

Jag vet att många kanske tycker det är löjligt, men jag är bara nyfiken.
Var går gränsen?

OM jag nämnar staden där nån bor?
Eller kanske räcker med kommun?
Eller kanske landskap?
2012-04-03, 02:15
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Hur tolkar du detta:

Din jävla Jude!

Ponera nu att du råkade vara jude, då är det ju en form av outning samtidigt som det kan vara hets mot folkgrupp

Jag vet att många kanske tycker det är löjligt, men jag är bara nyfiken.
Var går gränsen?

OM jag nämnar staden där nån bor?
Eller kanske räcker med kommun?
Eller kanske landskap?

Jisses!
Den siste idioten är inte född än tydligen

Det enda som är relevant på Flashback är din och allas åsikter, vem du är eller vart du parkerar din röv är ju fullkomligt ointressant, och helt irrelevant.

1.06 är liksom en av Flashbacks grundpelare...och tar vi bort den, eller om den på nått sätt missbrukas, då kan vi lika gärna släcka ner.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in