Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2012-04-03, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Ett exempel där folk har åkt dit för 1.06:

Säg att en användare har användarnamnet Turkrobban, och du i en diskussion tilltalar honom Robert så kan du åka dit. Det har hänt.

Observera att jag funderade på att använda ett användarnamn jag såg här i tråden för att ge ett exempel, men istället hittade jag på ett användarnamn och kontrollerade att det inte används. Varför? För att jag inte vill riskera en varning. 1.06 är otroligt hårt tillämpad.

Så om jag skulle kalla dig för det riktiga vanliga namnet som liknar ditt nick (Nu vågar jag inte ens skriva det ) så skulle jag kunna åka dit?

Läskigt...
2012-04-03, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OilyOffshore
Så om jag skulle kalla dig för det riktiga vanliga namnet som liknar ditt nick (Nu vågar jag inte ens skriva det ) så skulle jag kunna åka dit?

Läskigt...
Det har hänt...

(Nu ska jag iof inte svära på att de har fått varningar, men det har iaf hänt att jag noterat att inlägg helt plötsligt försvunnit)
2012-04-03, 02:40
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
text

Som sagt jag är ingen regelverksexpert på flashback inte - men sålänge du inte lämnar någon information som kan användas för att identifiera någon så tror jag du är lugnt ute. Delvis att säga att någon är svensk tror jag många tolkar som en antagelse snarare än ett försök att outa.

Tror också det blir lite beroende på moderator - tror inte alla tar upp det för omröstning i outlaw heller. Min gissning på vad gränsen går är antagligen när man börjar säga saker som kan göra att man kan gissa personens ort, stad, familj, klädsel, utseende, blogg och annat personligt.

Men då är jag återigen ingen expert, bara en hobby-flashbackist som har lite för mycket fritid vissa dagar. Ta mina ord med en nypa salt och invänta ett riktigt svar ifrån en barnskötare (moderator).
2012-04-03, 02:52
Medlem
8-digits avatar
Hur många varningar får man ha totalt innan man åker ut?
Jag har samlat ett fint antal på kort tid
2012-04-03, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8-digit
Hur många varningar får man ha totalt innan man åker ut?
Jag har samlat ett fint antal på kort tid
Finns ingen fast gräns, men ca 4-6 på ett år är en siffra jag hört nämnas ett par gånger.
2012-04-03, 02:57
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Finns ingen fast gräns, men ca 4-6 på ett år är en siffra jag hört nämnas ett par gånger.
Såpass, borde hålla mig i skinnet då..annars måste man skapa nytt nick "9-digit"
2012-04-03, 03:01
Medlem
Citat:
Såpass, borde hålla mig i skinnet då..annars måste man skapa nytt nick "9-digit"
Du vet väl att du inte får logga in med något av dina konton så länge ett av dem är bannlyst va?
2012-04-03, 03:10
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Du vet väl att du inte får logga in med något av dina konton så länge ett av dem är bannlyst va?
Nej, det visste jag inte, så är man bannlyst så är man bannlyst..
2012-04-03, 03:16
Medlem
Citat:
Nej, det visste jag inte, så är man bannlyst så är man bannlyst..
https://www.flashback.org/regler

LÄS!

Denna sida borde alla läsa igenom.
2012-04-03, 03:52
Medlem
Evil Kneivels avatar
Idiot tråd, de (AB) kan väl läsa utan ha ett konto
2012-04-03, 06:58
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Haha nee, det är därför jag frågar, Admin lämnade ju tyvärr inte ett uttömmande svar så får hoppas att nån mod kan förklara bättre eller att nån testar

Brott mot regel 1.06 kan ju ge allt från varning till permanent bannlysning inkl allt däremellan. Vi ser på varje fall för sig och beroende på hur allvarligt det är så ger vi ett straff därefter. Dock bör man betänka att regel 1.06 är en av forumets viktigaste regler och straffen brukar bli därefter.

admin5
2012-04-03, 09:28
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Svaret är alltså att den som börjar gapa om användares arbetsplatser bör räkna med risken att slängas ut från forumet, och därmed kan tråden låsas. Diskussioner om var kvällstidningar inhämtar information tas lämpligen i en tråd placerad under 'Medier och Journalistik'

· KLICK ·

// Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in