• 4
  • 5
2012-04-16, 10:18
Medlem
Geniets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Med vårt ego skapar vi moral. Med moral kan vi gå emot våra instinktiva impulser och styra vårt beteende. Om vi identifierar oss med något som ligger djupare än vår moral kommer vi identifiera oss med våra naturliga instinkter, och tillämpar vi "civiliserat" moraliskt tänkande på naturen kan vi inte säga något annat än att ondskan regerar där.

Visst egot ger oss kapacitet för "onaturlig" ondska, men det är också det som ger oss kapacitet för "onaturlig" godhet. Utan egot finns bara naturen kvar, och den är inte "bättre" än oss.

Vi är våra tankar, utan dem är vi bara robotar som agerar instinktivt.

Tyvärr har du fel. Bortom våra tankar uppenbarar sig något helt annat, ett klart medvetande där vad som egentligen är rätt och fel blir instinktivt självklart, moralen blir perfekt. Även alla sinnen förstärks och fungerar klanderfritt. Du blir en felfri person. Jag vet detta eftersom det är självupplevt.
Tankarna/hjärnan skall användas som det fantastiska verktyg den egentligen är.
Läs en bok av Eckhart Tolle, ingen har skrivit om detta på ett klarare och rakare sätt.
Citera
2012-04-16, 10:22
Medlem
Geniets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Ja det handlar om kunskap och världsvana, att ha sett skiten för att förstå den och känna medlidande.

Jag förstår att man inte gör det, man vill inte springa runt och må piss och skit så då blundar man, även jag gör det. Så när min vardag funkar bra och jag jag mår bra så är jag inte så mottaglig mot skit som händer runt omkring, jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ändra det. Om jag ska springa runt och bry mig om världen kommer min vardag och mina nära och kära bli påverkade av det.

Det måste ju handla om att våra ledare måste ta initiativ och hjälpa oss att hjälpa dom.

När du går bortom egot kommer ingenting att beröra dig negativt. Dina känslor styr inte, det är du som gör. Då kan du också agera på bästa sätt för att påverka omvärlden på positiva sätt.
Citera
2012-04-16, 10:27
Medlem
Geniets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastEnTanke
Ja det gör jag med! Jag tycker så synd om alla de som inte ser vad vi ser. Men de har sin väg att vandra. De kanske vaknar när vi en dag väljer att åter somna. Tack för ditt svar, det fick mig o inse att jag måste upprätthålla min meta-närvaro i alla lägen. Den ska aldrig vara sporadisk så att säga.

HÄRLIGT!
Tyvärr avfärdar de flesta människor "detta" som flummigheter.
Men det är allt annat än flummigt, när man upplever att egot tystnar kommer effekten automatiskt, det är rena, klara fakta och gäller exakt likadant för alla människor.
Citera
2012-04-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geniet

Jag har levt fri från egot i 11 år nu och det är FANTASTISKT!!!
Detta kan inte vara sant. Inte en enda dag har du levt utan egot. Människor som har lyckats att helt bli av med sina egon finns inte längre här på jorden. Du kanske menar, att du kunde minska ditt ego, men ditt val av "username" säger egentligen att du har ett jättestort ego.
Citera
2012-04-16, 23:37
Medlem
Citat:
Tyvärr har du fel. Bortom våra tankar uppenbarar sig något helt annat, ett klart medvetande där vad som egentligen är rätt och fel blir instinktivt självklart, moralen blir perfekt. Även alla sinnen förstärks och fungerar klanderfritt. Du blir en felfri person. Jag vet detta eftersom det är självupplevt.
Tankarna/hjärnan skall användas som det fantastiska verktyg den egentligen är.
Läs en bok av Eckhart Tolle, ingen har skrivit om detta på ett klarare och rakare sätt.

Du har kastat ut dina glasögon och din hörapparat med andra ord?
Senast redigerad av guttergod 2012-04-16 kl. 23:44.
Citera
2012-04-17, 10:50
Medlem
Geniets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Du har kastat ut dina glasögon och din hörapparat med andra ord?

Ja om glasögonen och hörapparaten används av de automatiska omedvetna tankar som skapas 24 h om dygnet av vår hjärna.
Däremot när hjärnan tystnar kan vi fungera på det perfekta sätt vi är gjorda till.
Då oljudet/tankarna tystnar kan våra sinnen få plats att fungera på riktigt.
Synen blir bättre, hörseln blir bättre osv. du blir mycket mer uppmärksam och alert men inte med den utmattande faktorn "djup koncentration" aktiverad. Tvärtom, allt flyter på som det mest självklara helt utan ansträngning.

Jag förklarar igen, man måste våga lämna sin egna invanda tankemönster för att kunna ta in budskapet men jag hoppas du förstår denna gång.

Vi har "begåvats" med en tänkande hjärna, vilken också är orsaken till allt ont människan kommit på.
Mänskligheten gör egentligen enbart ett enda fel (vilket är orsaken till allt ont någon människa någonsin gjort). Detta enskilda faktum är att:
Majoriteten av människorna på jorden identifierar sig med sina tankar (sitt ego), vilket är det mest destruktiva en människa kan ägna sig åt, mot sig själv, sina medmänniskor och hela sin omvärld.
Våra hjärnor skapar automatiskt tankar 24 h om dygnet (på nätterna i form av drömmar). Dessa tankar är till 98% upprepningar, alltså onödiga. Hjärnan skall egentligen enbart användas som det fantastiska verktyg den egentligen är.
Hjärnan kan inte skapa tankar i nuet utan alla tankar kretsar kring dåtid eller framtid, de har alltså inget att göra med det enda verkliga i livet, nämligen det ständigt pågående ögonblick som är NU. Eftersom tankarna inte handlar om något verkligt är det helt "sinnessjukt" att vi reagerar (identifierar oss) så starkt på dessa, vilka ofta ger oro, ånger, hat osv.
Bortom ego-identifiering kommer en automatisk intuitiv övertygelse om vad som egentligen är viktigt och vad som är rätt och fel.
Även uppstår en automatisk ren fantastisk känsla av varaktig lycka!
När hjärnans oljud/tankeström tystnar kan människan fungera på det perfekta sätt vi är avsedda till.
Många avfärdar av osäkerhet detta som "flummigheter". Men det är allt annat än "flummigt".
Detta är ett faktum och fungerar precis likadant på alla människor.
Detta är också lösningen på alla av människan skapade problem på jorden.
Citera
2012-04-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ja om glasögonen och hörapparaten används av de automatiska omedvetna tankar som skapas 24 h om dygnet av vår hjärna.

Nej, de används av öronen och ögonen som är verktygen för det du hävdar skärps till perfektion...

Citat:
När hjärnans oljud/tankeström tystnar kan människan fungera på det perfekta sätt vi är avsedda till.
Många avfärdar av osäkerhet detta som "flummigheter". Men det är allt annat än "flummigt".
[/b]

Många avfärdar det som flummighet för att det är flummighet. Allt man upplever är inte sant och framför allt inte perfekt. Att inbilla sig perfektion är absolut inte en lösning på någonting.

"The halo effect is strong with you, a deluded individual you will become."
Citera
2012-04-17, 15:06
Medlem
Citat:
Däremot när hjärnan tystnar kan vi fungera på det perfekta sätt vi är gjorda till.
Då oljudet/tankarna tystnar kan våra sinnen få plats att fungera på riktigt.
Synen blir bättre, hörseln blir bättre osv. du blir mycket mer uppmärksam och alert men inte med den utmattande faktorn "djup koncentration" aktiverad. Tvärtom, allt flyter på som det mest självklara helt utan ansträngning.

Jag förklarar igen, man måste våga lämna sin egna invanda tankemönster för att kunna ta in budskapet men jag hoppas du förstår denna gång.

Vi har "begåvats" med en tänkande hjärna, vilken också är orsaken till allt ont människan kommit på.
Mänskligheten gör egentligen enbart ett enda fel (vilket är orsaken till allt ont någon människa någonsin gjort). Detta enskilda faktum är att:
Majoriteten av människorna på jorden identifierar sig med sina tankar (sitt ego), vilket är det mest destruktiva en människa kan ägna sig åt, mot sig själv, sina medmänniskor och hela sin omvärld.
Våra hjärnor skapar automatiskt tankar 24 h om dygnet (på nätterna i form av drömmar). Dessa tankar är till 98% upprepningar, alltså onödiga. Hjärnan skall egentligen enbart användas som det fantastiska verktyg den egentligen är.
Hjärnan kan inte skapa tankar i nuet utan alla tankar kretsar kring dåtid eller framtid, de har alltså inget att göra med det enda verkliga i livet, nämligen det ständigt pågående ögonblick som är NU. Eftersom tankarna inte handlar om något verkligt är det helt "sinnessjukt" att vi reagerar (identifierar oss) så starkt på dessa, vilka ofta ger oro, ånger, hat osv.
Bortom ego-identifiering kommer en automatisk intuitiv övertygelse om vad som egentligen är viktigt och vad som är rätt och fel.

Tack för att du lät mig avstå att kommentera i denna tråd.
Citera
2012-04-18, 10:51
Medlem
Geniets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coo
Tack för att du lät mig avstå att kommentera i denna tråd.

Tack själv! (men nu har du ju faktiskt kommenterat i denna tråd )
Antingen håller du med, GRATTIS!
Eller så har du inte "vaknat" än, isåfall önskar jag att "morgonen" kommer snabbt till dig.
Senast redigerad av Geniet 2012-04-18 kl. 11:01.
Citera
2012-04-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myosotis-
Uppvaknade personer behöver enas
Det tillåts inte i ett samhälle där kollektivism har blivit normen, de självständiga personerna har ingen makt i ett sådant samhälle (läs: Väst). Tyvärr.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in