2012-04-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastEnTanke
Så... min fråga är: Har ni några tankar om hur man får folk att vakna? Att gå på som en ångvält och rasera människors trygga världsbild är ju tydligt omöjligt. Min tanke är att man kanske snarare borde ställa ledande frågor, att få människor att börja analysera sina egna värderingar.
Peace!
Vilka är "vi"? Och vilka är det ni skall få att vakna?
Vi lever i en värld, som vi själv har skapad, med energin vi utstrålar: våra tankar, ord och gärningar. Vår värld är präglad av ett kollektivt medvetande, vårt samlade gruppmedvetande, både lokalt som globalt. Om du inte kan förstå detta - läs "Samtal med Gud", då kommer du att förstå.
För att förändra världen, hjälper det inte att tjata på andra, kritisera politiker, religioner, fördöma andra människor och hela nationer. Det enda vi kan göra för att förändra världen är att förändra oss själva, vårt sätt att tänka, befria oss från vårt Ego och all negativitet och försöka leva efter principen: "Älska din nästa som dig själv", med andra ord, transformera vårt eget medvetande. Det är det andliga rörelser, som blir fler och fler jorden runt sysslar med. Och detta är det enda sättet att förändra världen. För denna nya energin kommer att sprida sig till andra, eftersom vi alla är ETT.

"Be the change you wish to see in the world" - Mahatma Gandhi
Citera
2012-04-14, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattNatt
Tja. Verkar vara en hel del vettigt folk i den här tråden.

Det viktigaste när det gäller att få folk att vakna upp är självklart att sprida informationen så mycket det bara går. Jag är skrämmande medveten om dom problem som finns när man försöker prata med nära och kära om det här. Men det är bara fortsätta nöta på, varje ny människa som ser vad som håller på att hända är en liten vinst, och man måste komma ihåg att ju fler det blir som pratar om sånt här, desto snabbare kommer det att gå.

Jag efterlängtar den dagen då en tänkande majoritet är verklighet, den dagen då det blir dumt att tro att allting är frid och fröjd så länge det inte är det, när denna dagen kommer blir det helt plötsligt inte lika coolt att springa omkring och kalla folk för foliehatt till höger och vänster. Dessa svaga människor som vänder kappan efter vinden inser helt plötsligt att dom är i minoritet och då kommer dom helt plötsligt alltid ha tyckt att någonting har varit fel.

Måste göra er uppmärksamma på det nya lagförslaget som är uppe i USA just nu. Vi får inte låta dom lyckas nu, vi börjar komma nära nu.

https://www.flashback.org/t1839736

Säg hej till CISPA

Hm. Utvecklingen går snabbt fram och tillbaka nu märker jag. Tiden eskalerar bokstavligen, det går inte att förneka längre. Jag vet inte ens om jag kan associera mig riktigt till det jag skrev då nu längre. Allt är energi och varje handling möts av en likvärdig respons. Vi måste ta till oss av det Nietzsche säger och ställa oss bortom illusionen om gott och ont, det är bara ett kontrollsystem för att förslava oss. Vi är alla gudar som begränsar vår otroliga förmåga genom våra egna föreställningar. Ju mer vi slåss mot systemet desto mer anledning kommer vi att få för att fortsätta och cykeln tar aldrig slut.

Citat:
Ursprungligen postat av Awokad0
...

Fint inlägg! Du har en vacker själ och är ett nyttigt inslag i dessa turbulenta tider. Vet dock inte om vi har samma syn på ideologi och åsikter, kunde inte riktigt uttyda hur du ser på saken i det du skrev. Vi måste i min mening lägga alla åsikter åt sidan. Gemenskap löser inte problemet, däremot insikten om att ideologi och åsikter förslavar vår själ och ramar in vår verklighet, där har vi svaret. Låt arketyperna vara dina tjänare och inte vice versa. Vänd systemet på sitt huvud och befria mänskligheten en gång för alla!

Citat:
Ursprungligen postat av Geniet
Om du får din automatiska tankeström som hjärnan skapar 24 timmar om dygnet att tystna upptäcker du något helt annat än det ego-styrda liv du är van vid. När du befinner dig i det tillståndet konstant kommer alla människor instinktivt att dras till din fantastiska person (energi) och vilja vara lika lyckliga som du. Helt automatiskt kommer de att känna att "du är rätt".

Hehe, det är intressant hur insikter alltmer börjar komma i rättan tid, tycker du inte det? Lite som den svarta katten i The Matrix? Synkronisitet kallas det visst! Nu är vi alla profeter, nu har vi alla prekognition. Gud vilka spännande tider det här är!
Citera
2012-04-14, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irit
Vilka är "vi"? Och vilka är det ni skall få att vakna?
Vi lever i en värld, som vi själv har skapad, med energin vi utstrålar: våra tankar, ord och gärningar. Vår värld är präglad av ett kollektivt medvetande, vårt samlade gruppmedvetande, både lokalt som globalt. Om du inte kan förstå detta - läs "Samtal med Gud", då kommer du att förstå.
För att förändra världen, hjälper det inte att tjata på andra, kritisera politiker, religioner, fördöma andra människor och hela nationer. Det enda vi kan göra för att förändra världen är att förändra oss själva, vårt sätt att tänka, befria oss från vårt Ego och all negativitet och försöka leva efter principen: "Älska din nästa som dig själv", med andra ord, transformera vårt eget medvetande. Det är det andliga rörelser, som blir fler och fler jorden runt sysslar med. Och detta är det enda sättet att förändra världen. För denna nya energin kommer att sprida sig till andra, eftersom vi alla är ETT.

"Be the change you wish to see in the world" - Mahatma Gandhi

Jag har varit ganska ambivalent mellan den idealistiska och den materialistiska världsbilden. Men nu har jag landat, nu finns ingen återvändo! Materialismen är en illusion! ALLT är andligt! ALLT har signifikant betydelse. ALLT har ett budskap! Den fraktala verkligheten blir mer o mer uppenbar för var dag som går! Varje verklighetssyn man betraktar blir fullständigt konsistent vilket för bara några år sedan vore fullständigt paradoxalt att föreställa sig. Men det är väl just det som är verklighetens natur? En paradox, både sanning och lögn?
Citera
2012-04-14, 14:57
Medlem
Citat:
Som säkert många redan har märkt så är det omöjligt att tvinga någon annan att se den verklighet man själv ser, oavsett om deras egen är en illusion eller ej. Det fungerar inte för etablissemanget och det fungerar inte heller för oss frihetskämpar. För att få oss i Sverige att acceptera påfund så som statsfeminism, obefintlig representation hos ett EU och avsägande av vår nationella suveränitet samt mångkultur så har man varit tvungen att få folket köpa föreställningen om att det är de själva som valt det. Detta är hela syftet med s.k. "demokrati". Tyck nu vad ni vill om feminism och mångkultur, oavsett så handlar det i detta fall om taktiker för att dels göra hela befolkningen än mer beroende av etablissemanget och att splittra befolkningen genom att skapa interna konflikter. Det är nästan komiskt att betrakta när samtliga revolutionära krafter i landet har skygglapparna på och inriktar hela sitt fokus på ett litet parti utan verkligt inflytande över svensk politik. Det är också nästan komiskt att betrakta när kvinnor (och män) skriker sig hesa för att försvara lika rätt att förslavas och säljas på slavmarknaden av bemanningsföretag. Folk talar om "Human resources" utan att för en sekund analysera vad begreppet ordagrannt betyder.

Så... min fråga är: Har ni några tankar om hur man får folk att vakna? Att gå på som en ångvält och rasera människors trygga världsbild är ju tydligt omöjligt. Min tanke är att man kanske snarare borde ställa ledande frågor, att få människor att börja analysera sina egna värderingar.

- Skulle du hellre dö än att vara en slav?

- Hur skulle du vilja att världen såg ut? Varför tror du att den inte ser ut så idag?

- Tror du att människan till naturen är ond? Hur många av de du träffat har varit genuint onda?

Detta är exempel på frågor som man skulle kunna ställa lite spontant i vanliga samtal. Människor måste själva få hitta vägen till sanningen. Många av er har säkert, precis som jag, en gång varit blinda för den sanning som låg där blottad i öppen dager. Har ni några fler exempel på bra frågeställningar man kan föra fram för att leda människor in i rätt tankespår? Kommer ni på någon annan bra taktik för att uppnå detsamma?

Peace!

Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
Du har säkert försökt att förklara något för en kompis och insett att det väldigt svårt att få dem att inse vilken bubbla de lever i. Det är oftast så kallade konspirations teorier, när du berättar något så inser du att folk slopar informationen, bekämpar den eller t.o.m skrattar åt dig. De kallar dig för galen, foliehatt m.m.

Det jag har skrivit ovan och det jag tänker skriva nu finns med i klippet som jag länkar till längst ner i detta inlägg. Den är 10 min lång och är en del av en serie på 51 avsnitt, mycket "powerful". Jag ska försöka förklara vad som sägs i klippet och ni kan titta på den själva om ni är intresserade av ämnet.

När man undersöker saker som politik, banker, krig m.m. och inser vad problemet med världen är, propagandan via media och hur allt omkring en sker steg för steg som om det vore en manual som eliten följer, så vill man dela med sig av det man har "upptäckt". Det är som att jag tar en promenad och ser till min förvåning ett lik på vägen framför mig, jag ringer direkt polisen så att detta undersöks m.m. Men när det gäller konspirationsteorier så är det lite svårare.

"When teachers wanted to teach knowledge, they used to tell their students that: When someone is thirsty you give them half a cup of water, if they remain thirsty then u give them with the second half."

Du ska inte "mata" dina vänner med all information som du har kommit över, utan du ska göra det stegvis. Om du sitter med polarna och ni kanske ser nyheterna om hur banker i Europa behöver nödlån för att undvika att samhället kollapsar. Då kan du ställa följande frågor till dina vänner. "vf tar media upp just denna händelse? Var kommer dessa pengar ifrån (nödlånen som staten går in med)? Dessa frågor kommer att, precis som du själv nämnde, att leda dina vänner in på att pengarna som staten betalar till bankerna är deras egna skattepengar, och att det varken är första eller sista gången som bankerna behöver nödlån (dina skattepengar). Media tar upp detta för att meddela oss detta som om det vore det mest normala sak i världen och det är någon form av "rutin" (vilket det också är). Men att de vill vänja oss vid tanken att det är okej, det är lugnt, vi kan lösa problemet men vi behöver era pengar..."

Du ska alltså inte stå och predika för dina vänner utan vänta till rätt ögonblick,som t.ex. en nyhetsartikel, och ta vara på denna möjlighet genom att ställa frågor, dessa frågor kommer dina kompisar att svara på och inse att deras svar på din fråga är konstig och undrar vf det är så. Det är nu du ska "predika" och förklara för nu vill de vet, nu lyssnar de på dig för din fråga har fångat upp deras intresse för ämnet.

http://www.youtube.com/watch?v=NdKyp1TTs0A

Ni glömmer nånting ganska viktigt..... Folk har olika åsikter och värderingar. Vissa skiter i andra människor,och det har inte med att göra att dom är blinda, alla är vi blinda på olika sätt. Man värderar olika saker helt enkelt.
Citera
2012-04-14, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikipikki
Pengar förblindar, roten till allt ont är pengar, något vi tyvärr kommer få leva med i olika former.
Folker lever hellre lögnen än själva livet, människan är lat av naturen.

Tror du på fullaste allvar att det är pengarna som står skyldigt till detta beteende? Det kan inte vara nånting i våran natur som är anledningen till att vi gillar pengar och makt?
Citera
2012-04-15, 08:55
Medlem
Geniets avatar
Citat:
Hehe, det är intressant hur insikter alltmer börjar komma i rättan tid, tycker du inte det? Lite som den svarta katten i The Matrix? Synkronisitet kallas det visst! Nu är vi alla profeter, nu har vi alla prekognition. Gud vilka spännande tider det här är!

Hoppas verkligen på en utveckling för alla åt det hållet!
Jag har levt fri från egot i 11 år nu och det är FANTASTISKT!!!
Citera
2012-04-15, 08:56
Medlem
Geniets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Tror du på fullaste allvar att det är pengarna som står skyldigt till detta beteende? Det kan inte vara nånting i våran natur som är anledningen till att vi gillar pengar och makt?
Orsaken till allt ont människan någonsin skapat är ego-identifiering.
Lösningen på alla problem människan någonsin skapat är det omvända, att inte identifiera sig med sitt ego (sina tankar).
Citera
2012-04-15, 18:14
Medlem
Citat:
Lösningen på alla problem människan någonsin skapat är det omvända, att inte identifiera sig med sitt ego (sina tankar).

Med vårt ego skapar vi moral. Med moral kan vi gå emot våra instinktiva impulser och styra vårt beteende. Om vi identifierar oss med något som ligger djupare än vår moral kommer vi identifiera oss med våra naturliga instinkter, och tillämpar vi "civiliserat" moraliskt tänkande på naturen kan vi inte säga något annat än att ondskan regerar där.

Visst egot ger oss kapacitet för "onaturlig" ondska, men det är också det som ger oss kapacitet för "onaturlig" godhet. Utan egot finns bara naturen kvar, och den är inte "bättre" än oss.

Vi är våra tankar, utan dem är vi bara robotar som agerar instinktivt.
Citera
2012-04-15, 18:15
Medlem
Citat:

Med vårt ego skapar vi moral. Med moral kan vi gå emot våra instinktiva impulser och styra vårt beteende. Om vi identifierar oss med något som ligger djupare än vår moral kommer vi identifiera oss med våra naturliga instinkter, och tillämpar vi "civiliserat" moraliskt tänkande på naturen kan vi inte säga något annat än att ondskan regerar där.

Visst egot ger oss kapacitet för "onaturlig" ondska, men det är också det som ger oss kapacitet för "onaturlig" godhet. Utan egot finns bara naturen kvar, och den är inte "bättre" än oss.

Cogito ergo sum. Vi är våra tankar, utan dem är vi bara robotar som agerar instinktivt.
Citera
2012-04-15, 18:51
Medlem
Citat:

Ja det handlar om kunskap och världsvana, att ha sett skiten för att förstå den och känna medlidande.

Jag förstår att man inte gör det, man vill inte springa runt och må piss och skit så då blundar man, även jag gör det. Så när min vardag funkar bra och jag jag mår bra så är jag inte så mottaglig mot skit som händer runt omkring, jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ändra det. Om jag ska springa runt och bry mig om världen kommer min vardag och mina nära och kära bli påverkade av det.

Det måste ju handla om att våra ledare måste ta initiativ och hjälpa oss att hjälpa dom.
Citera
2012-04-15, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod

Cogito ergo sum. Vi är våra tankar, utan dem är vi bara robotar som agerar instinktivt.
Ja, med ego skapar vi tankar, känslor och agerande kring moral. Men när vi lyckas skippa ego så är moralen en integrerad del av oss.
Citera
2012-04-16, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Ni glömmer nånting ganska viktigt..... Folk har olika åsikter och värderingar. Vissa skiter i andra människor,och det har inte med att göra att dom är blinda, alla är vi blinda på olika sätt. Man värderar olika saker helt enkelt.

Frågan är om man verkligen är blind eller om man bara blundar ^^

Citat:
Hoppas verkligen på en utveckling för alla åt det hållet!
Jag har levt fri från egot i 11 år nu och det är FANTASTISKT!!!

Ja det gör jag med! Jag tycker så synd om alla de som inte ser vad vi ser. Men de har sin väg att vandra. De kanske vaknar när vi en dag väljer att åter somna. Tack för ditt svar, det fick mig o inse att jag måste upprätthålla min meta-närvaro i alla lägen. Den ska aldrig vara sporadisk så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in