Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-30, 05:43
  #1
Medlem
Som säkert många redan har märkt så är det omöjligt att tvinga någon annan att se den verklighet man själv ser, oavsett om deras egen är en illusion eller ej. Det fungerar inte för etablissemanget och det fungerar inte heller för oss frihetskämpar. För att få oss i Sverige att acceptera påfund så som statsfeminism, obefintlig representation hos ett EU och avsägande av vår nationella suveränitet samt mångkultur så har man varit tvungen att få folket köpa föreställningen om att det är de själva som valt det. Detta är hela syftet med s.k. "demokrati". Tyck nu vad ni vill om feminism och mångkultur, oavsett så handlar det i detta fall om taktiker för att dels göra hela befolkningen än mer beroende av etablissemanget och att splittra befolkningen genom att skapa interna konflikter. Det är nästan komiskt att betrakta när samtliga revolutionära krafter i landet har skygglapparna på och inriktar hela sitt fokus på ett litet parti utan verkligt inflytande över svensk politik. Det är också nästan komiskt att betrakta när kvinnor (och män) skriker sig hesa för att försvara lika rätt att förslavas och säljas på slavmarknaden av bemanningsföretag. Folk talar om "Human resources" utan att för en sekund analysera vad begreppet ordagrannt betyder.

Så... min fråga är: Har ni några tankar om hur man får folk att vakna? Att gå på som en ångvält och rasera människors trygga världsbild är ju tydligt omöjligt. Min tanke är att man kanske snarare borde ställa ledande frågor, att få människor att börja analysera sina egna värderingar.

- Skulle du hellre dö än att vara en slav?

- Hur skulle du vilja att världen såg ut? Varför tror du att den inte ser ut så idag?

- Tror du att människan till naturen är ond? Hur många av de du träffat har varit genuint onda?

Detta är exempel på frågor som man skulle kunna ställa lite spontant i vanliga samtal. Människor måste själva få hitta vägen till sanningen. Många av er har säkert, precis som jag, en gång varit blinda för den sanning som låg där blottad i öppen dager. Har ni några fler exempel på bra frågeställningar man kan föra fram för att leda människor in i rätt tankespår? Kommer ni på någon annan bra taktik för att uppnå detsamma?

Peace!
__________________
Senast redigerad av EndastEnTanke 2012-03-30 kl. 05:48.
Citera
2012-03-30, 06:45
  #2
Medlem
Du har säkert försökt att förklara något för en kompis och insett att det väldigt svårt att få dem att inse vilken bubbla de lever i. Det är oftast så kallade konspirations teorier, när du berättar något så inser du att folk slopar informationen, bekämpar den eller t.o.m skrattar åt dig. De kallar dig för galen, foliehatt m.m.

Det jag har skrivit ovan och det jag tänker skriva nu finns med i klippet som jag länkar till längst ner i detta inlägg. Den är 10 min lång och är en del av en serie på 51 avsnitt, mycket "powerful". Jag ska försöka förklara vad som sägs i klippet och ni kan titta på den själva om ni är intresserade av ämnet.

När man undersöker saker som politik, banker, krig m.m. och inser vad problemet med världen är, propagandan via media och hur allt omkring en sker steg för steg som om det vore en manual som eliten följer, så vill man dela med sig av det man har "upptäckt". Det är som att jag tar en promenad och ser till min förvåning ett lik på vägen framför mig, jag ringer direkt polisen så att detta undersöks m.m. Men när det gäller konspirationsteorier så är det lite svårare.

"When teachers wanted to teach knowledge, they used to tell their students that: When someone is thirsty you give them half a cup of water, if they remain thirsty then u give them with the second half."

Du ska inte "mata" dina vänner med all information som du har kommit över, utan du ska göra det stegvis. Om du sitter med polarna och ni kanske ser nyheterna om hur banker i Europa behöver nödlån för att undvika att samhället kollapsar. Då kan du ställa följande frågor till dina vänner. "vf tar media upp just denna händelse? Var kommer dessa pengar ifrån (nödlånen som staten går in med)? Dessa frågor kommer att, precis som du själv nämnde, att leda dina vänner in på att pengarna som staten betalar till bankerna är deras egna skattepengar, och att det varken är första eller sista gången som bankerna behöver nödlån (dina skattepengar). Media tar upp detta för att meddela oss detta som om det vore det mest normala sak i världen och det är någon form av "rutin" (vilket det också är). Men att de vill vänja oss vid tanken att det är okej, det är lugnt, vi kan lösa problemet men vi behöver era pengar..."

Du ska alltså inte stå och predika för dina vänner utan vänta till rätt ögonblick,som t.ex. en nyhetsartikel, och ta vara på denna möjlighet genom att ställa frågor, dessa frågor kommer dina kompisar att svara på och inse att deras svar på din fråga är konstig och undrar vf det är så. Det är nu du ska "predika" och förklara för nu vill de vet, nu lyssnar de på dig för din fråga har fångat upp deras intresse för ämnet.



http://www.youtube.com/watch?v=NdKyp1TTs0A
Citera
2012-03-30, 07:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
Du har säkert försökt att förklara något för en kompis och insett att det väldigt svårt att få dem att inse vilken bubbla de lever i. Det är oftast så kallade konspirations teorier, när du berättar något så inser du att folk slopar informationen, bekämpar den eller t.o.m skrattar åt dig. De kallar dig för galen, foliehatt m.m.

Den typen av respons blir som tur är mindre och mindre vanlig. En allt större del av människors undermedvetna börjar vakna, det märks. För några år sedan var det bara förlöjligande som var allmän praxis. Idag försöker människor åtminstone argumentera emot lite grann vilket jag ser som de sista dödsryckningarna av ett paradigm som nu måste lämna deras medvetande.

Citat:
Det jag har skrivit ovan och det jag tänker skriva nu finns med i klippet som jag länkar till längst ner i detta inlägg. Den är 10 min lång och är en del av en serie på 51 avsnitt, mycket "powerful". Jag ska försöka förklara vad som sägs i klippet och ni kan titta på den själva om ni är intresserade av ämnet.

När man undersöker saker som politik, banker, krig m.m. och inser vad problemet med världen är, propagandan via media och hur allt omkring en sker steg för steg som om det vore en manual som eliten följer, så vill man dela med sig av det man har "upptäckt". Det är som att jag tar en promenad och ser till min förvåning ett lik på vägen framför mig, jag ringer direkt polisen så att detta undersöks m.m. Men när det gäller konspirationsteorier så är det lite svårare.

"When teachers wanted to teach knowledge, they used to tell their students that: When someone is thirsty you give them half a cup of water, if they remain thirsty then u give them with the second half."

Du ska inte "mata" dina vänner med all information som du har kommit över, utan du ska göra det stegvis. Om du sitter med polarna och ni kanske ser nyheterna om hur banker i Europa behöver nödlån för att undvika att samhället kollapsar. Då kan du ställa följande frågor till dina vänner. "vf tar media upp just denna händelse? Var kommer dessa pengar ifrån (nödlånen som staten går in med)? Dessa frågor kommer att, precis som du själv nämnde, att leda dina vänner in på att pengarna som staten betalar till bankerna är deras egna skattepengar, och att det varken är första eller sista gången som bankerna behöver nödlån (dina skattepengar). Media tar upp detta för att meddela oss detta som om det vore det mest normala sak i världen och det är någon form av "rutin" (vilket det också är). Men att de vill vänja oss vid tanken att det är okej, det är lugnt, vi kan lösa problemet men vi behöver era pengar..."

Du ska alltså inte stå och predika för dina vänner utan vänta till rätt ögonblick,som t.ex. en nyhetsartikel, och ta vara på denna möjlighet genom att ställa frågor, dessa frågor kommer dina kompisar att svara på och inse att deras svar på din fråga är konstig och undrar vf det är så. Det är nu du ska "predika" och förklara för nu vill de vet, nu lyssnar de på dig för din fråga har fångat upp deras intresse för ämnet.



http://www.youtube.com/watch?v=NdKyp1TTs0A

Jo det är fett creepy att man faktiskt kan visa helt självklar information (så som debatter i självaste parlamentet i diverse länder) som tar upp saker så som statskupp i USA eller att vatikanbanken köper upp UK och människor ändå lyckas blunda för sanningen. Även om man vet hur den mentala processen fungerar så är den inte mindre uppseendeväckande för det... Mycket skrämmande.

Du har helt rätt i det du skriver! Man måste arbeta successivt, trots att man egentligen ofta kan känna att det är ont om tid. Viktigt att komma ihåg är också att alltid visa respekt för andra personers integritet, trots att det är svårt när det känns som att deras logik inte är alls närvarande. Det är alldeles för mycket pajkastning även från den "upplysta sidan" både internt och externt. Inte ens förslag om att köpa in ett matförråd för något år tar folk seriöst, trots att det borde vara allmänt folkvett även i det mest stabila system. De emotionella försvarsmekanismerna är alltför kraftfullt inpräntade i människors sinnen.

Jag tror också att människor undermedvetet är väl medvetna om att mainstream media inte är annat än en scharad. Problemet är att när människor slutar titta på Rapport så gör de sig inte besvär att ersätta det med något annat. Allt vi lämnas med är istället en stor hop människor som är helt världsfrånvända och inte har en susning om vad som försigår i världen öht. Åh, vi behöver verkligen medelsvensson på vår sida om vi ska kunna vinna det här, sorgligt nog. =/
Citera
2012-03-30, 07:55
  #4
Medlem
Hertig-Af-Wermas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastEnTanke
Den typen av respons blir som tur är mindre och mindre vanlig. En allt större del av människors undermedvetna börjar vakna, det märks. För några år sedan var det bara förlöjligande som var allmän praxis. Idag försöker människor åtminstone argumentera emot lite grann vilket jag ser som de sista dödsryckningarna av ett paradigm som nu måste lämna deras medvetande.



Jo det är fett creepy att man faktiskt kan visa helt självklar information (så som debatter i självaste parlamentet i diverse länder) som tar upp saker så som statskupp i USA eller att vatikanbanken köper upp UK och människor ändå lyckas blunda för sanningen. Även om man vet hur den mentala processen fungerar så är den inte mindre uppseendeväckande för det... Mycket skrämmande.

Du har helt rätt i det du skriver! Man måste arbeta successivt, trots att man egentligen ofta kan känna att det är ont om tid. Viktigt att komma ihåg är också att alltid visa respekt för andra personers integritet, trots att det är svårt när det känns som att deras logik inte är alls närvarande. Det är alldeles för mycket pajkastning även från den "upplysta sidan" både internt och externt. Inte ens förslag om att köpa in ett matförråd för något år tar folk seriöst, trots att det borde vara allmänt folkvett även i det mest stabila system. De emotionella försvarsmekanismerna är alltför kraftfullt inpräntade i människors sinnen.

Jag tror också att människor undermedvetet är väl medvetna om att mainstream media inte är annat än en scharad. Problemet är att när människor slutar titta på Rapport så gör de sig inte besvär att ersätta det med något annat. Allt vi lämnas med är istället en stor hop människor som är helt världsfrånvända och inte har en susning om vad som försigår i världen öht. Åh, vi behöver verkligen medelsvensson på vår sida om vi ska kunna vinna det här, sorgligt nog. =/

Vänta lite, är fraction reserve banking och den ekonomiska krisen en konspirationsteori?
Citera
2012-03-30, 08:00
  #5
Medlem
njsdfs avatar
Det ända rätta och det som fungerar bäst är att så ett litet frö och låt dina vänner och människor i din omgivning bilda sin egen uppfattning.Om dom kommer fram till liknande saker så kommer dom att komma med frågor.
Skräm inte bort dom med för mycket obehaglig information på en gång.Det är dessutom inte säkert att dom tolkar all information på samma sätt som dig.
Citera
2012-03-30, 08:20
  #6
Medlem
JoliQuZs avatar
Hur vill du att världen ska se ut? Jag vill att hela världen ska ligga i ruiner och total anarki ska styra. Lite som dagen efter jordens undergång och var och en är för sig själv. Vill bara se total jävla kaos.
Citera
2012-03-30, 08:56
  #7
Medlem
pamedfinskornas avatar
Hej, jag fattar inte exakt vad du vill man skall vakna upp till och göra. Men jag skall svara på frågeställningen:

Citat:
Ursprungligen postat av EndastEnTanke
- Skulle du hellre dö än att vara en slav?

Vad menar du med slav? Slav i att man måste anpassa sig till andra människor och jobba? Slav i att man inte får säga vad man vill? Slav som i den forna tidens slav, alltså en person utan rättigheter som tvingas jobba 18 timmar om dagen?

Det beror sig på till vilken grad. Men jag skulle nog säga att jag i de flesta fall mycket hellre lever än att vara död. Folk som blir tappar hörseln, synen, som drabbas av kronisk smärta, de lever i ett slaveri, men ser trots det en skönhet i livet och väljer att leva vidare. Ofta kan man tänka att man faktiskt är glad att man trots allt lever, då det alltid finns folk som har det sämre.

Citat:
Ursprungligen postat av EndastEnTanke
- Hur skulle du vilja att världen såg ut? Varför tror du att den inte ser ut så idag?

Jag vet inte riktigt. Vore trevligare med en värld med mindre krig och elände, mer empati och acceptans.

Mycket svår fråga och jag tror det beror på flera komplexa faktorer. Så som bakomliggande konflikter som hela tiden bygger på vartannat, hämndaktioner också vidare. Samhällen som blivit alltför teknologiska, alltför snabbt, på grund utav kolonialismen. Samt att länder många gånger verkar av egoistiska skäl för egen ekonomisk vinning. Även många företag har gjort övertramp som bidragit till elände på olika platser.

En annan sidopunkt är att folk verkar leva allt stressigare liv och har allt större krav på sig själva, det blir någonstans en oändlig kamp om att vara störst, bäst och vackrast. Om det är en bidragande faktor eller inte vet jag ej, men det tåls att diskuteras.

Citat:
Ursprungligen postat av EndastEnTanke
- Tror du att människan till naturen är ond? Hur många av de du träffat har varit genuint onda?

Nej det tror jag inte. Människor är generellt goda och har ofta en välvilja, även fast den kanske yttrar sig på olika sätt.
__________________
Senast redigerad av pamedfinskorna 2012-03-30 kl. 09:03.
Citera
2012-03-30, 12:41
  #8
Medlem
Laguna563s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
Du har säkert försökt att förklara något för en kompis och insett att det väldigt svårt att få dem att inse vilken bubbla de lever i. Det är oftast så kallade konspirations teorier, när du berättar något så inser du att folk slopar informationen, bekämpar den eller t.o.m skrattar åt dig. De kallar dig för galen, foliehatt m.m.

Det jag har skrivit ovan och det jag tänker skriva nu finns med i klippet som jag länkar till längst ner i detta inlägg. Den är 10 min lång och är en del av en serie på 51 avsnitt, mycket "powerful". Jag ska försöka förklara vad som sägs i klippet och ni kan titta på den själva om ni är intresserade av ämnet.

När man undersöker saker som politik, banker, krig m.m. och inser vad problemet med världen är, propagandan via media och hur allt omkring en sker steg för steg som om det vore en manual som eliten följer, så vill man dela med sig av det man har "upptäckt". Det är som att jag tar en promenad och ser till min förvåning ett lik på vägen framför mig, jag ringer direkt polisen så att detta undersöks m.m. Men när det gäller konspirationsteorier så är det lite svårare.

"When teachers wanted to teach knowledge, they used to tell their students that: When someone is thirsty you give them half a cup of water, if they remain thirsty then u give them with the second half."

Du ska inte "mata" dina vänner med all information som du har kommit över, utan du ska göra det stegvis. Om du sitter med polarna och ni kanske ser nyheterna om hur banker i Europa behöver nödlån för att undvika att samhället kollapsar. Då kan du ställa följande frågor till dina vänner. "vf tar media upp just denna händelse? Var kommer dessa pengar ifrån (nödlånen som staten går in med)? Dessa frågor kommer att, precis som du själv nämnde, att leda dina vänner in på att pengarna som staten betalar till bankerna är deras egna skattepengar, och att det varken är första eller sista gången som bankerna behöver nödlån (dina skattepengar). Media tar upp detta för att meddela oss detta som om det vore det mest normala sak i världen och det är någon form av "rutin" (vilket det också är). Men att de vill vänja oss vid tanken att det är okej, det är lugnt, vi kan lösa problemet men vi behöver era pengar..."

Du ska alltså inte stå och predika för dina vänner utan vänta till rätt ögonblick,som t.ex. en nyhetsartikel, och ta vara på denna möjlighet genom att ställa frågor, dessa frågor kommer dina kompisar att svara på och inse att deras svar på din fråga är konstig och undrar vf det är så. Det är nu du ska "predika" och förklara för nu vill de vet, nu lyssnar de på dig för din fråga har fångat upp deras intresse för ämnet.



http://www.youtube.com/watch?v=NdKyp1TTs0A

Gubbens hetsiga tal om televisionen var helt fantastiskt, är nog mycket runtom oss som vi inte vill veta om och mer eller mindre gallrar bort undermedvetet tyvärr, klockrent klipp.

Blev tyvärr desto mer besviken när jag la märke till att det verkar vara religiösa fanatiker bakom "The arrivals".
Citera
2012-03-30, 13:12
  #9
Medlem
cephs avatar
Även om kopplingar till teman som avhandlas i K&AT finnes så verkar detta mer röra en övergripande världsåskådning som TS vill propagera för. Därför skickar jag den till Filosofi istället.

K&AT ---> Filosofi

/mod
Citera
2012-03-30, 13:57
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laguna563
Gubbens hetsiga tal om televisionen var helt fantastiskt, är nog mycket runtom oss som vi inte vill veta om och mer eller mindre gallrar bort undermedvetet tyvärr, klockrent klipp.

Blev tyvärr desto mer besviken när jag la märke till att det verkar vara religiösa fanatiker bakom "The arrivals".

Tro det eller ej men majoriteten av världens muslimer är inte wannabe al qaida. om du tittar på serien så finns det ett avsnitt som heter The common ground där de förklarar att det spelar ingen roll om du är kristen, jude, muslim eller sekulär, vi är människor, genom att kommunicera med varandra kommer vi inse att vi har fler likheter än olikheter.

Precis som klippet jag länkade i förra inlägget så visar du tydligt på ett av argumenten de använder, nämligen att din hjärna har svårt att "rensa bort" de bilder av muslimer du redan har ( terrorister, turban, fanatiker, radikala kvinnohatare, al qaida) så istället för att inse hur muslimer egentligen är så svarar du:

"Blev tyvärr desto mer besviken när jag la märke till att det verkar vara religiösa fanatiker bakom "The arrivals"

Varför blev du besviken? betyder det att allt de sade innan plötsligt är betydelselöst och osanning bara för att de i slutet av klippet skriver "to be continued inshallah"? Jag vill inte att du ska ta illa upp, utan bara att du ska tänka efter vad det är du skriver och inse att den bild som media har visat oss vad gäller muslimer inte alltid stämmer. Btw här har du hillary clinton angående al qaida:

http://www.youtube.com/watch?v=Dqn0b...eature=related


Ber om ursäkt för off topic.

Som uppföljning av det jag skrev tidigare vill jag bara tillägga att det är viktigt att argumentera med fakta och inte spinna vidare med massa teorier, och att det är "skumt".
Citera
2012-03-30, 14:56
  #11
Medlem
myosotis-s avatar
Uppvaknade personer behöver enas
Citera
2012-03-30, 15:05
  #12
Medlem
Du sa inte vad man ska vakna upp och se? Du bara babblar som alla andra nutjobs som dig. Säg något konkret.. Vad fan är det du är så militant emot?

Edit: Kollade dina tidigare trådar och såg "läs din aura" så ignorera det jag skrev.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback