2012-05-09, 03:30
Medlem
Nyttig läsning både för mig och andra!
Hoppas tråden når heta ämnen, den var väldigt välskriven och kan säkert hjälpa fler ur sin ensamhet.
Citera
2012-05-09, 05:11
Medlem
Skyrocketins avatar
Jävligt bra tråd du fick mig att söka ett tiotal till sommarjobb!
Citera
2012-05-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Stockholm?

Hahha nej, bor i en sketen stad där alla i samma åldergrupper känner varandra. Riktigt hemskt att bo här när man har lite vett innanför pannbenet, uppskattas inte mycket!
Citera
2012-05-09, 19:53
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diolives
Faktiskt otroligt bra tråd, jag som tänkte lägga mig tidigt...
Mycket som kändes spot on, blev även överaskad av kvalitén i senare tillägg i tråden.

Jag fattade inte riktigt vad diskussionen med dunia eskalerade utav, tyckte han fick ett erkännande att ensamhet i sig inte behöver vara något negativt, oh well.
Tack! Äntligen en smart person i tråden.
Citera
2012-05-10, 10:51
Medlem
Tack TS! Antar att du har berört fler personer än vad du hade tänkt, haha

Jag brukar titta med ett kritiskt öga på texter som handlar om personlig utveckling. Brukar använda mig av de bitar som känns sunda och slänga de som inte verkar verklighetsförankrade. Jag måste dock säga att jag tog till mig allt denna gång! Känn dig stolt.
Citera
2012-05-10, 12:15
Medlem
Mycket bra tråd. Vi är våra tankar, vi är inte offer för omständigheter.

En eloge till TS!
Citera
2012-05-23, 19:14
Medlem
Intressant och läsvärd tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av persevere
Det andra som gjorde att hatet för min del släppte var att jag slutade förvänta mig saker ifrån kvinnor. Jag slutade ta det personligt ifall de nobbade mig. Jag vände på allting. Istället för att ragga på en tjej för att få henne i säng så pratade jag med henne för att jag ville lära känna henne. Det var verkligen nyckeln för min del. Var du genuin när du sa "Du är söt, jag vill lära känna dig?" eller sa du det bara för att du ville ligga med henne, för att någon PUmanual sa att det var bra att säga det? Vänd på det och föreställ dig hur många killar som kommer fram och raggar på henne bara för att komma innanför trosorna på henne. Säger du det där med genuint intresse så får du säkert en helt annan respons.

Inte meningen att preacha men det finns verkligen möjlighet att älska kvinnor även efter man inser hur falskt mycket av det sociala spelet är. :)

För mig är det precis tvärtom. Jag har väldigt lätt för att snacka med nya tjejer och jag bjuder ut tjej efter tjej för diverse dejter (fika, träning, tv-kväll hos mig, promenader och så vidare). Jag är ganska nöjd över att jag lyckats förvärva denna förmåga och att jag ständigt får mysig ögonkontakt med fina tjejer.

Men sen det tar stopp och efter ett par dejter rinner allt ut i sanden. Jag lyckas i princip aldrig få till någon flörtig stämning. Men i och med att jag slutat onanera så har jag blivit betydligt roligare och skämtar betydligt mer. Förhoppningsvis leder det att jag lyckas flörta med alla dessa underbara tjejer. Men i väntar på det - hur flörtar man samtidigt som man vill lära känna en tjej?! :-D
Citera
2012-07-25, 23:09
Medlem
Tack för dessa ord. mycket bra skrivet.
Citera
2012-07-27, 02:52
Medlem
Lantbruks avatar
TS har FEL och här är varför: http://www.youtube.com/watch?v=5S03zPd-oCE
Senast redigerad av Lantbruk 2012-07-27 kl. 02:54.
Citera
2012-07-27, 03:18
Medlem
Sanslöst bra.. Tack.
Citera
2012-07-27, 03:38
Medlem
Look around you at people you admire. You have friends; why do you like them?
Generally they have an upbeat attitude on life, generally they are generous people, they are people that do more than their share, they are people that are thinking of something nice they can do for you. All those qualities attract you.

Then there are people that turn you off, they have bad habits, they take credits for things they didn’t do, they don’t show up on time and they’re a little dishonest about things - whatever it may be.

If you are looking at your life as a young person you can choose who you should be. Why not be the person you admire rather than the person you can’t stand. Just write down the qualities you like among your best friends. Why do you like them? You will find no quality there that you can’t have yourself.

Similarly those things about people you can’t stand to be around, put those things that turn you off on paper. If they turn you off, why should you possess them?

It’s so simple.

It’s enormously important to have people work with you in life, and they’re going to do it only if they like you. … You chose what kind of human being you are going to be, and then other people chose if they are going to associate with you.

- Warrant Buffert
Senast redigerad av tago 2012-07-27 kl. 03:44.
Citera
2012-07-27, 04:51
Medlem
twoeggss avatar
En sak jag undrar är hur man kan lära sig att "ta vara på sin tid" trots att man inte har så mycket vänner. jag menar, man vill inte bli en klängig typ som bara säger ja hela tiden och inte verkar ha någon egen vilja. Men hur gör man allt detta när man inte har något liv att snacka om? Det är ju rätt svårt att bortse att man knappt har några vänner när det handlar om att göra saker. Att bli bjuden till något och sen säga "vänta ska kolla min kalender" trots att den är tom och det man helst av all vill göra är att haka på. Hur överkommer man det här hindret att ha massa tomrum i livet, som t.ex isolation, få vänner etc och påbörja något med andra på en ny kula, utan att de ska se igenom en och märka att man är ganska ensam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in