Intressant och läsvärd tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av persevere
Det andra som gjorde att hatet för min del släppte var att jag slutade förvänta mig saker ifrån kvinnor. Jag slutade ta det personligt ifall de nobbade mig. Jag vände på allting. Istället för att ragga på en tjej för att få henne i säng så pratade jag med henne för att jag ville lära känna henne. Det var verkligen nyckeln för min del. Var du genuin när du sa "Du är söt, jag vill lära känna dig?" eller sa du det bara för att du ville ligga med henne, för att någon PUmanual sa att det var bra att säga det? Vänd på det och föreställ dig hur många killar som kommer fram och raggar på henne bara för att komma innanför trosorna på henne. Säger du det där med genuint intresse så får du säkert en helt annan respons.
Inte meningen att preacha men det finns verkligen möjlighet att älska kvinnor även efter man inser hur falskt mycket av det sociala spelet är. :)
För mig är det precis tvärtom. Jag har väldigt lätt för att snacka med nya tjejer och jag bjuder ut tjej efter tjej för diverse dejter (fika, träning, tv-kväll hos mig, promenader och så vidare). Jag är ganska nöjd över att jag lyckats förvärva denna förmåga och att jag ständigt får mysig ögonkontakt med fina tjejer.
Men sen det tar stopp och efter ett par dejter rinner allt ut i sanden. Jag lyckas i princip aldrig få till någon flörtig stämning. Men i och med att jag slutat onanera så har jag blivit betydligt roligare och skämtar betydligt mer. Förhoppningsvis leder det att jag lyckas flörta med alla dessa underbara tjejer. Men i väntar på det - hur flörtar man samtidigt som man vill lära känna en tjej?! :-D