2012-03-28, 22:39
Bannlyst
Citat:
När du tränat ett tag så kommer du nog också tycka att användningen av tillskott i massor inte är något positivt.

På pappret kanske vassle vs isolat verkar ha enorma skillnader, i verkligheten? Njee. Sluta lägg tron på tillskott, finns mig veterligen inget som visar att tillskott ger bättre resultat än mat vid samma kcalbalans och proteinintag ur ett långsiktigt perspektiv.

ska tänka på det, du har väl tränat i flera månader nu har du inte dreas? tur att vi har dig som kan lära oss nybörjare =)
Citera
2012-03-28, 22:47
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder
Men nu är det så att jag kör på kre-alkalyn med kreatin monohydrat i. Så sluta tro att du är någon tankeläsare, hur kommer det sig att jag inte vet ett piss? bara för du säger det eller?. ta av nattmössan för fan. Jag tar KRE-ALKALYN med 7.5gram kreatin monohydrat I varje kapsel. Proteinet är muskelbyggande+protein. vitargo tar jag för att bygga enklare och för att jag inte äter tillräckligt per dag. Och för att jag inte vill lägga på mig på magen, därav jag är ganska ripped. Vitargo är en stor kolhydrat dvs det som musklerna inte tar upp pissar du ut istället för att det lägger sig på magen. Vad ska jag läsa på snälla.
Du vet inte varför du tar protein. Stor kolhdyrat? Inte lägger sig på magen? Pissar ut? Snälla du. Pissar du ut kalorier i någon större utsträckning är du sjuk och bör uppsöka sjukhus snarast.

Hur du lagrar fett är genetiskt och beror på om du ligger på kcalöverskott eller ej samt gener. Du är ripped för att du väger 67kg på 183cm... Läs på om hur fettinlagring fungerar och hur kroppen fungerar. Lite koll på kreatin hade nog inte skadat heller.

Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
ska tänka på det, du har väl tränat i flera månader nu har du inte dreas? tur att vi har dig som kan lära oss nybörjare =)
Med tanke på ditt inlägg så får jag en känsla av att du försöker få fram att du tränat länge. Då är frågan varför du inte läst på mer?

Ja Det är ganska många månader jag tränat, en sisådär 70 eller mer.
Citera
2012-03-28, 22:50
Medlem
darebuilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du vet inte varför du tar protein. Stor kolhdyrat? Inte lägger sig på magen? Pissar ut? Snälla du. Pissar du ut kalorier i någon större utsträckning är du sjuk och bör uppsöka sjukhus snarast.

Hur du lagrar fett är genetiskt och beror på om du ligger på kcalöverskott eller ej samt gener. Du är ripped för att du väger 67kg på 183cm... Läs på om hur fettinlagring fungerar och hur kroppen fungerar. Lite koll på kreatin hade nog inte skadat heller.

Med tanke på ditt inlägg så får jag en känsla av att du försöker få fram att du tränat länge. Då är frågan varför du inte läst på mer?

Ja Det är ganska många månader jag tränat, en sisådär 70 eller mer.

Nu gör du mig rätt förbannad, Läs på själv. du är helt rubbad du vet ju fan inte ens vad du pratar om. gå och läs på och gör det nu. Kom tillbaka och skäms rejält!

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...trate-120-caps

Vad står det där? I själva verket motsvarar en kapsel av Kre-Alkalyn, 7,5 gram kreatin monohydrat!. gå och lägg dig snälla nån. Fyfan va jobbiga jävlar det finns. jag bad om hjälp för vitargo inte om alla kosttillskott jag använder mig utav. Ge dig nu. repportar dig för OT du går mig på vettet.
Citera
2012-03-28, 22:56
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder
Nu gör du mig rätt förbannad, Läs på själv. du är helt rubbad du vet ju fan inte ens vad du pratar om. gå och läs på och gör det nu. Kom tillbaka och skäms rejält!

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...trate-120-caps

Vad står det där? I själva verket motsvarar en kapsel av Kre-Alkalyn, 7,5 gram kreatin monohydrat!. gå och lägg dig snälla nån. Fyfan va jobbiga jävlar det finns. jag bad om hjälp för vitargo inte om alla kosttillskott jag använder mig utav. Ge dig nu. repportar dig för OT du går mig på vettet.
Du hittar inte en sida på internet som säger att du pissar ut vitargo om du får i dig för mycket.

Kroppen tar hand om det och det lagras där kroppen finner det lämpligt.

Ja, det brukar bli lite jobbigt när man inte kan något och folk kommer och påpekar det.

Jag försöker få dig att inse att du kan köpa maltodextrin för en spottstyver och äta det. Det smakar bara lite sött. Blanda det i din drink efter passet och du har en fin gainer.

Läs på lite, du saknar grundläggande kunskap om hur kroppen fungerar.

Du ska nog inte ha för vana att tro på vad som sägs om tillskotten, det är bra dumt. Innehållförteckningen kan man tro på, sen gör man bäst i att sluta läsa just där.
Citera
2012-03-28, 23:21
Medlem
Citat:

Tror du själv att skillnaden på ditt resultat är märkvärd, om den enda skillnaden i fråga är om det är vassle eller isolat?
Citera
2012-03-29, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kojaksissla
Tror du själv att skillnaden på ditt resultat är märkvärd, om den enda skillnaden i fråga är om det är vassle eller isolat?

isolat överträffar vassle på alla plan (förutom möjligen pris, vilket är diskutabelt) så ser därför ingen anledning till varför man INTE ska välja det.

om man kommer på sig själv med att ständigt och jämt rekommendera vassle över isolat, så bör man ju fråga sig själv varför när det finns bättre alternativ? ingen skulle väl t ex rekommendera en övning för bröst jämt och ständigt om det fanns en annan som var bättre på alla sätt och vis?
Citera
2012-03-29, 06:45
Medlem
Dreass avatar
Citat:
isolat överträffar vassle på alla plan (förutom möjligen pris, vilket är diskutabelt) så ser därför ingen anledning till varför man INTE ska välja det.

om man kommer på sig själv med att ständigt och jämt rekommendera vassle över isolat, så bör man ju fråga sig själv varför när det finns bättre alternativ? ingen skulle väl t ex rekommendera en övning för bröst jämt och ständigt om det fanns en annan som var bättre på alla sätt och vis?
Bevisa med forskning att isolat är bättre ur ett långsiktigt perspektiv. Gärna vid kcalbalans.
Citera
2012-03-29, 06:50
Medlem
makaveli143s avatar
Dreas Vitargo tas upp väldigt väldigt mkt fortare än Malto, efter ett pass så är Vitargo därför att föredra om man verkligen vill åt en rejäl insulinpeak. Vid bulk är Vitargo också bättre då man slipper den där skvalpande känslan man kan få av en malto+vassle gainer. Återhämtningsförmågan har jag märkt blir bättre också i de större muskelgrupperna vid användande av Vitargo Vs Malto.

TS blanda din Vitargo med EAA eller Vassle efter gymmet så slinker det ner lättare.
Citera
2012-03-29, 07:11
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Dreas Vitargo tas upp väldigt väldigt mkt fortare än Malto, efter ett pass så är Vitargo därför att föredra om man verkligen vill åt en rejäl insulinpeak. Vid bulk är Vitargo också bättre då man slipper den där skvalpande känslan man kan få av en malto+vassle gainer. Återhämtningsförmågan har jag märkt blir bättre också i de större muskelgrupperna vid användande av Vitargo Vs Malto.

TS blanda din Vitargo med EAA eller Vassle efter gymmet så slinker det ner lättare.
Jag vet vad Vitargo är och vad det gör.

Men om du läser vad TS skriver samt reflekterar över vilken nivå han kan tänkas ligga på så tror jag också du tycker att malto är en bra början.

Insulinfrisättningen är mer dosrelaterad än hastighetsrelaterad på det man intar.

Skvalpande? Mindre vatten isf?

TS angriper "problemet" ifrån fel håll just nu enligt mig.
Citera
2012-03-29, 09:22
Medlem
Citat:

För att isolat är dyrare och skillnaden i praktiken antagligen är minimal eller icke-existerande. Jag använder både och, men isolatet har jag bara p ga matlagning och smak. Jag inbillar mig inte att det kommer påverka mitt resultat märkvärt.
Citera
2012-03-29, 11:20
Medlem
tglrs avatar
Darebuilder, du skämmer ut dig. Lyssna på Dreas, han kan ljusår mer än dig.

Inte en chans i världen att du är "ripped" med 67kg på 183cm, haha. Du är förmodligen bara smal.

Du ser nog ut såhär: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...91402838_n.jpg
Det är inte rippad, jag lovar.

Inte lägga på sig fett på magen? Suck. Läs på lite, kalorier in/ut och gener. Fan vad less man blir.
Senast redigerad av tglr 2012-03-29 kl. 11:23.
Citera
2012-03-29, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kojaksissla
För att isolat är dyrare och skillnaden i praktiken antagligen är minimal eller icke-existerande. Jag använder både och, men isolatet har jag bara p ga matlagning och smak. Jag inbillar mig inte att det kommer påverka mitt resultat märkvärt.

Isolat har mängder med fördelar över vassle. Prisskillnaden är ingen stor faktor:

Whey 80 kostar 159kr kilot.
Isolat från top formula kostar 199kr kilot.

Whey 80 har 76g protein per 100g
Isolatet har 90g protein per 100g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in