2012-03-29, 13:29
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Isolat har mängder med fördelar över vassle. Prisskillnaden är ingen stor faktor:

Whey 80 kostar 159kr kilot.
Isolat från top formula kostar 199kr kilot.

Whey 80 har 76g protein per 100g
Isolatet har 90g protein per 100g
Whey FX kostar vid storköp 120kr/kg.

Kom nu med alla dessa fördelar som du pratar om.

Här har du en intressant ny rapport: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=181794

Grejen är fortfarande, du har inget stöd för att proteintillskott ger något vid överskott och högt proteinintag via kost.
Citera
2012-03-29, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Whey FX kostar vid storköp 120kr/kg.

Kom nu med alla dessa fördelar som du pratar om.

Här har du en intressant ny rapport: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=181794

Grejen är fortfarande, du har inget stöd för att proteintillskott ger något vid överskott och högt proteinintag via kost.

ja och isolat går också att få ner i pris på storköp som allt annat.

diskussionen gäller vassle kontra isolat, vilket gör din åsikt om huruvida proteintillskott överhuvudtaget ger något irrelevant.
Citera
2012-03-29, 13:38
Medlem
Dreass avatar
Citat:
ja och isolat går också att få ner i pris på storköp som allt annat.

diskussionen gäller vassle kontra isolat, vilket gör din åsikt om huruvida proteintillskott överhuvudtaget ger något irrelevant.
Okej, kom med bevis för att isolat är bättre än vassle.

Och om proteintillskott är irrelevant eller vassle ger en fullgod effekt, varför då köpa isolat?

Kolla länken, dra lite slutsatser?
Citera
2012-03-29, 13:47
Bannlyst
Citat:
Okej, kom med bevis för att isolat är bättre än vassle.

Och om proteintillskott är irrelevant eller vassle ger en fullgod effekt, varför då köpa isolat?

Kolla länken, dra lite slutsatser?

Isolat har ju många fördelar t ex att det är i stort sett fritt från fett, kolhydrater, laktos, skonsammare mot magen och högre proteinhalt.

Denna jämförelse blir intressant först för den som brukar proteinpulver, vilket du inte verkar göra.

Men för oss som dricker proteinpulver finns det skäl att ställa t ex vassle mot isolat och diskutera detta, precis som för den som tränar bröstet tycker det är intressant att ställa bänkpress med stång mot bänkpress med hantel.
Citera
2012-03-29, 13:51
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Isolat har ju många fördelar t ex att det är i stort sett fritt från fett, kolhydrater, laktos, skonsammare mot magen och högre proteinhalt.

Denna jämförelse blir intressant först för den som brukar proteinpulver, vilket du inte verkar göra.

Men för oss som dricker proteinpulver finns det skäl att ställa t ex vassle mot isolat och diskutera detta, precis som för den som tränar bröstet tycker det är intressant att ställa bänkpress med stång mot bänkpress med hantel.
När blir den lilla mängden fett och protein som finns i t.ex. Whey fx ett problem för de flesta?

Inte ens under diet har jag problem med 2-5g fett och kolhydrater extra. Skonsammare mot magen ja, högre proteinhalt kan ju lätt justeras genom att ta mer av vasslet.

Hur länge har du tränat?
Citera
2012-03-29, 13:57
Bannlyst
Citat:
När blir den lilla mängden fett och protein som finns i t.ex. Whey fx ett problem för de flesta?

Inte ens under diet har jag problem med 2-5g fett och kolhydrater extra. Skonsammare mot magen ja, högre proteinhalt kan ju lätt justeras genom att ta mer av vasslet.

Hur länge har du tränat?

Likväl är det + för isolatet kontra vasslet.

När du kämpade med att lära dig gå, kämpade jag med att lära mig knäböj. Ungefär så länge har jag tränat alltså.
Citera
2012-03-29, 14:00
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Likväl är det + för isolatet kontra vasslet.

När du kämpade med att lära dig gå, kämpade jag med att lära mig knäböj. Ungefär så länge har jag tränat alltså.
På vilket sätt? Vilka behöver isolat?

Behöver är ju iofs inga. Du skapar ett behov som inte finns, eller så satsar du på att bli proffs, eller så suger du på att planera din kost, vilket av dom?

Om du tränat så länge borde du inte ha fastnat kvar i gamla tankegångar
Citera
2012-03-29, 17:18
Medlem
darebuilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tglr
Darebuilder, du skämmer ut dig. Lyssna på Dreas, han kan ljusår mer än dig.

Inte en chans i världen att du är "ripped" med 67kg på 183cm, haha. Du är förmodligen bara smal.

Du ser nog ut såhär: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...91402838_n.jpg
Det är inte rippad, jag lovar.

Inte lägga på sig fett på magen? Suck. Läs på lite, kalorier in/ut och gener. Fan vad less man blir.

ojojoj, hur mycket fick du för de där?. Ripped och ripped, jag är inte smal jag är vältränad. Läs på själv, han visste inte ens vad det finns för kre-alkalyn varför ska jag lyssna på honom då? herregud.
Citera
2012-03-29, 17:26
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder
ojojoj, hur mycket fick du för de där?. Ripped och ripped, jag är inte smal jag är vältränad. Läs på själv, han visste inte ens vad det finns för kre-alkalyn varför ska jag lyssna på honom då? herregud.
På vilket sätt vet jag inte vad det finns för kre-alkalyn?

Well, du kan ju lyssna och kanske lära dig något eller så fortsätter du att lyssna på PTs och tro på gymgrossisten...

Du pissar inte ut vitargo, hur har du fått för dig det?
Citera
2012-03-29, 17:44
Bannlyst
Min personliga åsikt är att isolat och whey80 är tämligen likvärdiga. Jag lägger hellre pengarna på whey80 för 89,90:- per 750g och tar ett par olika smaker och lägger resterande del av pengar på antingen vitamin/mineral-tillskott eller Omega3.

För att anknyta till tråden så förefaller TS sakna de mest grundläggande kunskaperna för att ha glädje av tillskotten. Frågan är om vederbörande ens tränar på en sådan nivå att skillnaden mellan malto och vitargo har en betydelse?

Och som sagt var, om man inte fullt ut begriper effekten av enskilda tillskott så är det ju långt ifrån säkert att man ens har ett behov av saken.

Såg att TS skrev att han använde vitargo för att bygga. Om man byggtränar så intensivt att man behöver någonting snabbare än malto så kan det nog vara en god idé att se över träningsprogrammet, tänker jag.
Citera
2012-03-29, 18:30
Medlem
tglrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder

Vältränad kan du inte vara på sån liten vikt, du består nog av skinn och ben.
Citera
2012-03-29, 20:02
Medlem
Citat:
nix. onödigt, pyttsan!. underbart att kunna variera både mat och tillskott. fantastiskt härligt att kunna ha olika smaker! och ett isolat med alla dess fördelar över vassle, kan inte bli bättre! yes!

just nu kör jag choklad, päronsplitt och banan! men jag har också laddat med blåbär och chokladmint... mumma!

Vad menar du med "isolat" och på vilket sätt är det bättre än "vassle"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in