Citat:
Ursprungligen postat av hasonito
jag håller med dig lite gran även om du överdriver lite. jag vet att det finns invandrare som inte sköter sig alls men det finns också dom som sköter sig. att svenska politiker inte fixar lag som skyddar svenska folket på bättre sätt är ju inte invandrarnas fel? jag är själv invandrare och sköter mig till max och hänger endast med invandrare som sköter sig. men varför tror du att jag bryr mig om att mina kompisar ska sköta sig? ja, det är för att jag inte vill bli misshandlad eller rånad av dem den dagen vi bråkar. Det jag menar är att även invandrare kan bli misshandlade av andra invandrare och här kommer frågan igen, varför skickar man inte kriminella invandrare hem till sina hemländer som alla andra länder gör? detta är ju det bästa sättet för att skydda oskyldiga människor av både svenskar och invandrare, men det får du ta upp med dina politiker
Det är ju helt ointressant i sammanhanget att det finns invandrare som sköter sig. Hur skulle det ha sett ut om det inte gjorde det? Samhället hade kollapsat. Så det är inget argument att komma med.
Om du använder hjärnan och analyserar det hela lite djupare, så kan du se följande mönster/problem:
* Sverige har på kort tid (några decennier) tagit emot allt för många invandrare/flyktingar i förhållande till folkmängden, generell kapacitet och de jobb som genereras i landet. Det leder till sk. utanförskap och stora sociala problem.
* Sverige har allt för liberal och snäll hållning mot de som invandrar. För milda lagar, för mycket bidrag och för mycket "tycka-synd-om"-mentalitet.
* Debatten i media och i stort är blockerad av en gigantisk PK-spärr. Detta gör att orsakerna till alla invandrarrelaterade problem inte kan diskuteras på ett adekvat och öppet sätt, vilket i sin tur gör att inget kan göras åt saken och att problemen kontinuerligt eskalerar.