2012-04-06, 14:56
Medlem
Bara jag som uppmärksammat den "mörkhyade" killen som sitter och skrattar under sändningen av debatt när det berättas om svensk-överfallet i Kortedala...

http://svtplay.se/t/103450/debatt

exakt 11 min i i klippet....
Citera
2012-04-06, 15:06
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydsvenskan
Bara jag som uppmärksammat den "mörkhyade" killen som sitter och skrattar under sändningen av debatt när det berättas om svensk-överfallet i Kortedala...

http://svtplay.se/t/103450/debatt

exakt 11 min i i klippet....

Nej.
Det skrevs en hel del om den trevlige mannen i den andra tråden. Jag såg själv inte programmet.
Citera
2012-04-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Nej.
Det skrevs en hel del om den trevlige mannen i den andra tråden. Jag såg själv inte programmet.

Reagerade direkt när jag såg det, blir sjukt lack
Citera
2012-04-06, 15:27
Medlem
felpost....
Citera
2012-04-07, 11:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasonito
jag håller med dig lite gran även om du överdriver lite. jag vet att det finns invandrare som inte sköter sig alls men det finns också dom som sköter sig. att svenska politiker inte fixar lag som skyddar svenska folket på bättre sätt är ju inte invandrarnas fel? jag är själv invandrare och sköter mig till max och hänger endast med invandrare som sköter sig. men varför tror du att jag bryr mig om att mina kompisar ska sköta sig? ja, det är för att jag inte vill bli misshandlad eller rånad av dem den dagen vi bråkar. Det jag menar är att även invandrare kan bli misshandlade av andra invandrare och här kommer frågan igen, varför skickar man inte kriminella invandrare hem till sina hemländer som alla andra länder gör? detta är ju det bästa sättet för att skydda oskyldiga människor av både svenskar och invandrare, men det får du ta upp med dina politiker

Det är ju helt ointressant i sammanhanget att det finns invandrare som sköter sig. Hur skulle det ha sett ut om det inte gjorde det? Samhället hade kollapsat. Så det är inget argument att komma med.

Om du använder hjärnan och analyserar det hela lite djupare, så kan du se följande mönster/problem:

* Sverige har på kort tid (några decennier) tagit emot allt för många invandrare/flyktingar i förhållande till folkmängden, generell kapacitet och de jobb som genereras i landet. Det leder till sk. utanförskap och stora sociala problem.
* Sverige har allt för liberal och snäll hållning mot de som invandrar. För milda lagar, för mycket bidrag och för mycket "tycka-synd-om"-mentalitet.
* Debatten i media och i stort är blockerad av en gigantisk PK-spärr. Detta gör att orsakerna till alla invandrarrelaterade problem inte kan diskuteras på ett adekvat och öppet sätt, vilket i sin tur gör att inget kan göras åt saken och att problemen kontinuerligt eskalerar.
Citera
2012-04-07, 21:36
Medlem
hasonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är ju helt ointressant i sammanhanget att det finns invandrare som sköter sig. Hur skulle det ha sett ut om det inte gjorde det? Samhället hade kollapsat. Så det är inget argument att komma med.

varför attackerar du alla invandrare då?

Citat:
Om du använder hjärnan och analyserar det hela lite djupare, så kan du se följande mönster/problem:
* Sverige har på kort tid (några decennier) tagit emot allt för många invandrare/flyktingar i förhållande till folkmängden, generell kapacitet och de jobb som genereras i landet. Det leder till sk. utanförskap och stora sociala problem.

hur kom det sig att det är invandrarnas fel att sverige tar för många invandrare? undrar på vilket sätt du använder hjärnan

Citat:
* Sverige har allt för liberal och snäll hållning mot de som invandrar. För milda lagar, för mycket bidrag och för mycket "tycka-synd-om"-mentalitet.

varför inte rösta på en annan riksdag som kan byta de lagarna som du inte tycker om istället för att sitta o lipa på flashback?

Citat:
* Debatten i media och i stort är blockerad av en gigantisk PK-spärr. Detta gör att orsakerna till alla invandrarrelaterade problem inte kan diskuteras på ett adekvat och öppet sätt, vilket i sin tur gör att inget kan göras åt saken och att problemen kontinuerligt eskalerar.

då får du skälla på ditt eget folk inte invandrare

nu var alla dina punkter helt onödiga och har inte med det jag skrev att göra. det kanske var bäst om du svarade på min fråga iaf.
Senast redigerad av hasonito 2012-04-07 kl. 21:51.
Citera
2012-04-08, 11:07
Medlem
Karmans avatar
Citat:
varför attackerar du alla invandrare då?

hur kom det sig att det är invandrarnas fel att sverige tar för många invandrare? undrar på vilket sätt du använder hjärnan

varför inte rösta på en annan riksdag som kan byta de lagarna som du inte tycker om istället för att sitta o lipa på flashback?

då får du skälla på ditt eget folk inte invandrare

nu var alla dina punkter helt onödiga och har inte med det jag skrev att göra. det kanske var bäst om du svarade på min fråga iaf.

När skyllde jag svensk invandringspolitik på invandrare? Kan du inte läsa?

Lipa på Flashback? Du har inte en aning om vad jag gör i övrigt. Så knip igen, din ointelligenta argumentation.
Citera
2012-04-08, 11:38
Medlem
hasonitos avatar
Citat:
När skyllde jag svensk invandringspolitik på invandrare? Kan du inte läsa?

Lipa på Flashback? Du har inte en aning om vad jag gör i övrigt. Så knip igen, din ointelligenta argumentation.

du som är mycket intelligent, har du ens läst tråden? vet du vad titeln heter?
Citera
2012-04-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
Sug negerkuk. Det handlar inte om hat utan förakt. De var babbar som gav sig på mannens hund, sedan på mannen och sparkade honom brutalt i huvudet för nöjes skull. Hur ofta tror du det händer att svenska tonåringar gör så mot en gammal arab? Vi hade fått läsa om det i FETA RUBRIKER i varenda tidning om det hänt och det vet du.

De gör det för att de vet att de kan och kommer undan med det. Allting i massmedia, skola, rättssystem och populärkultur sänder signalen till dem att Sverige är något att förakta - varför skulle de inte göra det? De ser inte den här Göteborgska gôbben som någon som arbetat hela sitt liv för att bygga upp den välfärd de fått gratis, de ser honom bara som en främling de inte behöver respektera.

Jeo. Det skulle vara intressant att se hur detta hade spelats om det var 10 svenska småglin nere i kongo, reverse situation. Jag skulle tippa på att dom inte hade fått vård på något "LVU" hem och sitta och lira supernintendo.
Citera
2012-04-08, 13:43
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjoernbygg
Jeo. Det skulle vara intressant att se hur detta hade spelats om det var 10 svenska småglin nere i kongo, reverse situation. Jag skulle tippa på att dom inte hade fått vård på något "LVU" hem och sitta och lira supernintendo.

Inte heller om det hade varit 10 svenska "barn" som gett sig på en invällare här i vårt land.
Citera
2012-04-08, 21:23
Medlem
Karmans avatar
Citat:
du som är mycket intelligent, har du ens läst tråden? vet du vad titeln heter?

Ja, men frågan är om du vet det?
Citera
2012-04-14, 08:10
Medlem
Länk till artikeln på Skånska dagbladets webbplats
http://www.skanskan.se/article/20120...et-blev-vinter

Riktigt bra skrivet av Sten Levander i Skånskans artikel. Politik och vetenskap är uppenbarligen helt skilda institutioner när det gäller brottslighet. I en indirekt demokrati så är det stora risker med att lita på dom som enbart kör värdegrundspoänger och inte inser att det också handlar om att bekämpa den värdegrund som med Gud i ryggen sparkar ner den hand som föder dom. Värdegrunder där familjen/ gruppen i Allahs namn kommer före individen, människorna som öppnat sin dörr och bjudit in dom till matbordet. Där hatbrott (förnedrande syn på svenska kvinnor ) ursäktas för att upprätthålla någon svensk värdegrund i skenet av försöka förstå denna del av mångkulturism. Det finns delar i denna kultur som verkligen måste bekämpas och med rejäla påföljder och en extrem tydlighet då svenska språket många gånger inte fungerar , så att inte fler hatbrott begås mot svenska män misshandeln på Kortedala torg) och kvinnor (gruppvåldtäkten i Mariannelund)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in