2012-04-18, 17:10
Medlem
Svenskhatande invandrare får lågt straff

Citat:
Den 19-årige arabiske invandraren Mohamed Ayad har vid tre olika tillfällen angripit svenskar i Göteborg.

Läs mer.............
http://www.realisten.se/2012/04/18/s...r-lagt-straff/
Citera
2012-05-19, 11:23
Medlem
Zigenare våldtog och misshandlade svensk flicka grovt

http://www.realisten.se/2012/05/18/z...-flicka-grovt/
Citera
2012-06-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W@ffen
Tror du på det själv eller? I Sverige finns endast en sorts rasism och den gäller svensk sådan riktad mot icke svenskar. Sluta spela redig!

Hahahaha det va det roligaste jag hört!! herre gud du måste va inlåst i någon källare, eller aldrig lämnat lägenheten. jag har 2 svenskar på mitt jobb och 8 juggar. juggarna pratar varje dag om hur de fuskar med skatten. hur de säljer cyklar de stulit, hur ofta de smugglar sprit. Sen brukar DE säga de finns så mycket utlänningar i sverige att det är för mycket. Men DE säger också att det är för vi svennar är för jävla dumma, ja vet inte vad jag ska svara på det som svensk. men det är kul att de trivs iaf. Kul man kan hjälpa någon i nöd.

hahahaha Jugoslaver de största rasister jag stött på. Men det är en väldigt jämn fight i toppen. Men klart nu måste jag va rasist för jag hade något negativt att säga om invandring till sverige. Hörde att vi ska ta emot 27000 somalier inom några år. Trevligt. Hur många städer i sverige har mer än 27000 inv?

jajaja nu ska svenne rasisten va tyst
Citera
2012-06-21, 06:03
Medlem
Ali Jabbar från Irak begick ett trettiotal rån och rånförsök riktade mot etniska svenskar under förra året. Trots att hovrätten bedömer att han fick ett för kort straff i tingsrätten slår de fast tingsrättens dom.

http://www.realisten.se/2012/06/18/h...or-ali-jabbar/

Zigenaren Gunnar Borg har dömts för att utge sig för att vara polis och stjäla från äldre människor. Samtliga utvalda offer var svenskar. Det är 28:e gången han döms i Sverige.

http://www.realisten.se/2012/06/13/d...aldringsbrott/
Senast redigerad av ascheberg 2012-06-21 kl. 06:07.
Citera
2012-06-21, 06:43
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Har du någon källa på att det är invandrare?

Är du både ful och efterbliven?behöver du verkligen en källa på att invandrare missköter sig mest i samhället?läs lite statistik för fan,dom är grovt överrepresenterade i både våldtäkter misshandel och grova rån

Du kanske har missat de?.................
Citera
2012-06-21, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renewable
Vilken passion! Hur kan rättssystemet sända sådana signaler när invandrare generellt blir fällda oftare och får hårdare straff? Kan du ge exempel för hur skola och populärkultur skickar dessa signaler?

Rötägg finns överallt, TS verkar oförstående i att det finns svenska rötägg. Jag vet eftersom jag har jobbat extra på en A-anstalt. Ondskan har inga rasgränser.

Haha jaså du? Och hur många svenskar sitter det på anstalterna nu för tiden egentligen jämfört med blattar? 20%?
Citera
2012-08-25, 14:05
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Invandrare och deras barn brukar i.o.f.s. har stor respekt för (sina egna) äldre. De samhällen man kommer från är ofta mycket mera åldersintegrerade än här d.v.s. man lever ofta antingen tillsammans med eller mycket nära mor- och farföräldrar. Och man får lära sig tidigt att respektera äldre.

Tyvärr verkar det inte fungera när man kommer till sverige. I alla fall inte för alla. Givetvis finns många orsaker till detta men faktum kvarstår.

Nej sen får de ju lära sig att varje konflikt beror på att svensken är rasist också, det hjälper nog inte.
Detta med utanförskap är ju intressant, det finns nog attityder åt båda håll. Får en känsla av att många små ligister gärna sätter sig själva i den sitsen för att kunna rättfärdiga sina tillkortakommanden, liksom många svenskar ofta "drar alla över en kant... " som det nu så populärt heter.

De är lika goda kålsupare allihop.
Senast redigerad av manamanah 2012-08-25 kl. 14:19.
Citera
2012-08-26, 13:29
Medlem
Finns det någon tråd där man tar upp alla kända brottsfall där gärningsmannen/männen varit icke svenskar?

Nu vill jag bara se en officiell statistik på hur faktiskt mycket de förstör i samhället eller om det bara är fördomar. Själv tycker jag att man ser invandrare på ett överrepresenterat sätt i brott.
Citera
2012-08-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Finns det någon tråd där man tar upp alla kända brottsfall där gärningsmannen/männen varit icke svenskar?

Nu vill jag bara se en officiell statistik på hur faktiskt mycket de förstör i samhället eller om det bara är fördomar. Själv tycker jag att man ser invandrare på ett överrepresenterat sätt i brott.

Tja, du kan ju börja med att kolla på efterlyst...
Citera
2012-09-28, 00:24
Medlem
adam7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla

Direkt statistik är inte riktigt representativ. När du jämför brottslingarnas ålder, kön, utbildning och sociala status blir siffrorna en del jämnare, även om överrepresentation finns hos invandrare, i vilket land som helst.

Därefter kommer även soft faktorer, vilka illustreras i det gamla ryska ordspråket: Om du kallar en man för en gris tillräckligt länge, börjar han förr eller senare grymta.

En komplicerad verklighet kan inte beskrivas i kvällspressens enkla rubriker.
Citera
2012-12-12, 12:27
Medlem
tzjs avatar
Från GP:s artikel:

Citat:
De döms till ungdomsvård, utan inlåsning, och till vardera 140 timmars ungdomstjänst. I tidigare instans handlade det om 100 respektive 70 timmar.

I planen ingår samtalsterapi och arbete med impulskontroll, enligt behandlingsprogrammen ART och Repulse, och arrangerade i socialtjänstens regi.

Det bästa är väl att göra en enkel impulskontroll när dom kommer till Sverige?
En enkel fråga lär ge svar på hur dom är kodade i skallen. Eller ett enkelt påpekande. T ex:

-Dina kameler är fula och långsamma.

Om invandraren då börjar vifta med armar och skrika Allahuakbar så vet vi att impulskontrollen är väldigt låg.
Citera
2014-10-28, 18:54
Medlem
Malmö: Efter överfallet – deras pappa kämpar för livet

http://www.expressen.se/kvallsposten...par-for-livet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in