2012-03-27, 23:53
Medlem
Det är olika för vissa , en del börjar hålla på ett lag för deras första favoritspelare drar ditt jag tror det är den vanligaste anledningen. En del byter klubbar lika ofta som Zlatan gör det. Jag började kolla på Real Madrid runt 2001, tittade med min kusin som är Madridista, sen dess har jag verkligen varit kär i det laget. Följde knappt fotboll då utan spelade bara det, så jag hade inget lag eller liga jag var insatt i . Så det är väl en anledning till varför jag följer så mycket Spansk fotboll.
Citera
2012-03-28, 01:26
Medlem
Skranks avatar
Jag har mina lag som jag supportrar och har hållit på under 20 års tid sen så har jag samtidigt alltid följt vissa spelare som jag tyckt om, och hållit på deras lag. Zlatan är en sån spelare. Kollade inte så mycket på Italiensk fotboll innan Zlatan, utan följde mest PL och La liga. Men sen den dagen han gick till Juventus så har jag följt honom i Seria A och hejat på de lag han spelat i. Kan tyckas plastigt men samtidigt så har jag inte någon anknytning till något Italienskt lag och hade inte hunnit få något favoritlag i Seria A innan Zlatan kom till Italien.

Är inte direkt så att jag kallat mig själv Inter supporter eller Milan supporter utan har mest följt deras matcher objektivt och hoppats att Zlatan gör en bra insats, givetvis hoppats på att de ska vinna ligan eftersom jag inte har något annat lag i Italien jag känner för.

Dock så höll jag fortfarande på Real Madrid när Z gick till Barcelona. Men kunde inte låta bli att småle eller få gåshud när Zlatan dunkade in 1-0 mot Real trots att jag i bakhuvudet tänkte "Satan"

Henrik Larsson är en annan spelare jag följt. Kan väll kort säga att det är de svenska spelarna ute i Europa som jag intresserat mig för. Ser inget fel i det? Kul om det går bra för Svenskar ute i Europa. Kommer troligtvis följa Guidetti också!
Senast redigerad av Skrank 2012-03-28 kl. 01:45.
Citera
2012-03-28, 01:41
Medlem
devilzeuss avatar
Ronaldo är väl den enda jag haft som en riktig fotbollsidol. "Hejade" alltid på de klubbar han spelade i, oavsett om det var Inter, Real eller Milan. Jag var tyvärr för ung när han spelade i Barcelona eller Holland.

Men det var egentligen aldrig riktigt på allvar, idag har jag ett lyckligt(ibland) polygamiskt förhållande med AIK och Tottenham.

Citera
2012-03-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Henrik Larsson är en annan spelare jag följt. Kan väll kort säga att det är de svenska spelarna ute i Europa som jag intresserat mig för. Ser inget fel i det? Kul om det går bra för Svenskar ute i Europa. Kommer troligtvis följa Guidetti också!

Klart man följer svenska spelare inte det jag menar, syftar mer på de som blir "riktiga" fans i nya lag hela tiden (man byter alltså favoritlag efter ex Zlatan, och har genom åren varit ajaxfan, juventusfan, interfan, barcafan och milanfan ).
Senast redigerad av svennekebab 2012-03-28 kl. 10:19.
Citera
2012-03-30, 15:07
Medlem
MrMaradonas avatar
Kan absolut köpa att folk följer svenskarna och byter lag där efter. Det är ju nästan naturligt om man inte håller på något speciellt lag, men ändå är fotbollsintresserad. Även jag som är hardcore Liverpool följer och hoppas lite på Zlatan och Milan, även om jag inte skulle bry mig ett piss om dom misslyckas med att bärga scudetton.

Har en polare som, liksom jag, höll på Liverpool. Jag visste att han inte följde dom lika slaviskt som mig, men hade dom ändå dom uttalat favoritlag. Inget snack. Fram tills den 1 Februari 2011. Fernando Torres skriver på för Chelsea och killen blir på allvar Chelsea-fan över en natt. "Chelsea är ju rätt bra ändå. Har alltid gillat dom". "Jag älskar Torres, och man kan ju inte hålla på Liverpool nu när dom suger".
Oj vad vi har bråkat om detta. Det är INTE okej enligt min mening att göra så. Otroligt jävla larvigt.
Fast att Torres superfloppat i den blåa plastklubben är ju plåster på såren!
Citera
2012-03-30, 15:14
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMaradona
Kan absolut köpa att folk följer svenskarna och byter lag där efter. Det är ju nästan naturligt om man inte håller på något speciellt lag, men ändå är fotbollsintresserad. Även jag som är hardcore Liverpool följer och hoppas lite på Zlatan och Milan, även om jag inte skulle bry mig ett piss om dom misslyckas med att bärga scudetton.

Kan inte alls köpa folk som byter lag när en spelare gör det. Klart det kan vara kul att titta till svenskarna, men måste man byta lag när de byter?
Citera
2012-03-30, 15:55
Medlem
Det är lika patetisk att hålla på ett utländskt lag som man inte alls har någon koppling till, som att byta för att ens favoritspelare byter. Själv tappade jag helt känslan för Villarreal när Riquelme lämnade där, innan följde jag dom väldigt mycket. Nu får de som spelar attraktiv fotboll med spelare som jag gillar min sympati. Just nu är det Barcelona, om fem år kanske något helt annat lag.
Citera
2012-03-31, 17:46
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Det är lika patetisk att hålla på ett utländskt lag som man inte alls har någon koppling till, som att byta för att ens favoritspelare byter. Själv tappade jag helt känslan för Villarreal när Riquelme lämnade där, innan följde jag dom väldigt mycket. Nu får de som spelar attraktiv fotboll med spelare som jag gillar min sympati. Just nu är det Barcelona, om fem år kanske något helt annat lag.

Tycker inte alls det är i närheten av att byta samtidigt som en spelare gör det. Håller du på ett utländskt lag så byter du ju inte runt hela tiden.
Citera
2012-03-31, 18:20
Medlem
Centerinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMaradona
Har en polare som, liksom jag, höll på Liverpool. Jag visste att han inte följde dom lika slaviskt som mig, men hade dom ändå dom uttalat favoritlag. Inget snack. Fram tills den 1 Februari 2011. Fernando Torres skriver på för Chelsea och killen blir på allvar Chelsea-fan över en natt. "Chelsea är ju rätt bra ändå. Har alltid gillat dom". "Jag älskar Torres, och man kan ju inte hålla på Liverpool nu när dom suger".
Oj vad vi har bråkat om detta. Det är INTE okej enligt min mening att göra så. Otroligt jävla larvigt.
Fast att Torres superfloppat i den blåa plastklubben är ju plåster på såren!

Fyfan för din polare. Torres är min absoluta favoritspelare och jag följer hans matcher i Chelsea men inte fan är jag ett Chelsea-fan för det. Idag tyckte jag att det var kul att han gjorde mål t ex. Chelsea är ett trevligt lag i mina ögon men det är ingen tvekan om att det är Liverpool jag hejar på. Jag tycker att det är okej att följa spelaren man gillar men att byta lag sådär... Nae, det tycker jag känns fel.
Citera
2012-07-13, 08:04
Medlem
Då är det väl dags för vissa att läsa på lite om PSG, köpa en tröja och regga sig på deras sida på svenska fans .

Ni Zlatanfans som alltid byter favoritlag när Zlatan gör det. Väntar ni till övergången är helt klart eller hur brukar ni agera?
Citera
2012-07-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Då är det väl dags för vissa att läsa på lite om PSG, köpa en tröja och regga sig på deras sida på svenska fans .

Ni Zlatanfans som alltid byter favoritlag när Zlatan gör det. Väntar ni till övergången är helt klart eller hur brukar ni agera?

Det är precis så jag gör....dvs väntar tills övergången är klar och sen hejar jag på dem.
Förstår inte det konstiga med att följa sin favvospelare.
Citera
2012-07-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverAudi
Det är precis så jag gör....dvs väntar tills övergången är klar och sen hejar jag på dem.
Förstår inte det konstiga med att följa sin favvospelare.

Avvaktar du några dar med tröjbeställnig, läsa in dig på PSG o reggning på PSGs svenskafans-sida. Är väl bäst kanske?

Ed tror du är en 90-talistpryl med att heja på spelare istället för lag? (ed nu drar jag inte alla 90-talister över en plastkam, bara att det diskuterades tidigare i tråden).
Senast redigerad av svennekebab 2012-07-13 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in