2012-03-27, 22:57
Medlem
El.Bundys avatar
Favoritspelare så har jag det också typ hejar inte på något lag men gillar att kolla på alla stormatcher med de bästa spelarna. Hejade dock på Barca när Rivaldo och Ronaldinho spela där men nu är det så jävla mycket medgångs supporters
Senast redigerad av El.Bundy 2012-03-27 kl. 23:00.
Citera
2012-03-27, 23:00
Medlem
Jag har haft Milan i hjärtat i större delen av mitt liv. Att Zlatan numera spelar där ser jag bara som ett plus.
Citera
2012-03-27, 23:06
Medlem
Barcelona_83s avatar
"Valde" heja på Barcelona efter att Ronaldinho drog dit. Var 9 år när jag såg honom spela första gången i VM 2002 och han blev min första idol inom fotbollen. När jag såg hans presentation i spansk TV här hemma och såg han trixa på Camp Nou blev jag fast.

Dock brydde jag mig inte ett dugg om Milan när han drog dit, eller Flamengo heller där han är nu.
Citera
2012-03-27, 23:08
Medlem
Steff83s avatar
Jag tror det är en generationsfråga att man följer och hejar på enskilda spelare istället för på själva laget i stort. Troligen med början från 90-talisterna.

Egentligen inget fel när det gäller internationell fotboll..Varför ska man hålla på ett helt lag i vått och tort som man inte har någon koppling till?
Senast redigerad av Steff83 2012-03-27 kl. 23:13.
Citera
2012-03-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag tror det är en generationsfråga att man följer och hejar på enskilda spelare istället för på själva laget i stort. Troligen med början från 90-talisterna.

Egentligen inget fel när det gäller internationell fotboll..Varför ska man hålla på ett helt lag i vått och tort som man inte har någon koppling till?

Nej jag tycker ju egentligen att man ska ha en koppling till laget. Är konservativ när det gäller fotboll . Tror också att heja på spelare är en generationsgrej som främst 90-talister kör.
Citera
2012-03-27, 23:28
Medlem
Fjodorovs avatar
Malmö är laget som jag följer i vått och torrt främst för den lokala anknytningen. Därutöver följer jag gärna Norwich utav någon outgrundlig anledning, det var nog faktiskt främst för att kultliraren Darren Huckerby lirade där någon säsong som gjorde att jag fastnade för laget och sedan är det kul att följa vad som händer men det blir aldrig riktigt samma sak som med vad som händer runtomkring Malmö.

Något som jag tycker är mycket vanligare är att vissa bestämmer sig för att byta lag när de får in en rik ägare, som t.ex. när Chelsea fick Roman så strömmade helt plötsligt till en massa supportrar som aldrig ens har vetat om att lirare som Peter Osgood och Gianfranco Zola hade burit tröjan innan, utan det var nog möjligheterna till framgång som lockade. Likadant är det nu med Manchester City, har en bekant som hejat på dem hela sitt 25-29 åriga liv pga att hans fader är ifrån Manchester och jag kan tänka mig att man helt plötsligt måste dela säte med en massa gloryhunters som skriker efter den ena spelaren efter den andra när det går dåligt som om det vore ett datorspel, det blir bara pinsamt i längden.

Sedan är det jävligt "roligt" att heja på ett lag som bara ger en besvikelser tills den dagen laget står högst upp på pallen, då jävlar jublar man likt jag gjorde när Malmö tog guld 2004 efter Höilands underbara straffretur.

Sedan kan jag erkänna att mitt fotbollsintresse började när Zidane dominerade i VM 98, då föll det naturligt på att följa Juventus även om jag hade en Youri Djorkaeff-tröja hemma efter att morsan varit i Milano.
Citera
2012-03-27, 23:33
Medlem
El.Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Nej jag tycker ju egentligen att man ska ha en koppling till laget. Är konservativ när det gäller fotboll . Tror också att heja på spelare är en generationsgrej som främst 90-talister kör.

Minns när ja va liten lira i en div4 klubb p91 när man var kanske 8-14 år så man kollade ju alltid på alaget och var bollkalle osv när man var liten. Så för 2 år sen cykla dit för att kolla igen på mitt lokala lag. Efter halva matchen stack jag hem gick fan inte att kolla var ett riktigt sömnpiller med långbollar och passningar till fel adress riktig skit kvalitet. Samma sak tycker jag det är för Halmstad BK eftersom jag bor i närheten så är det ju det största laget och även lokalt men det är fan samma sak där det är så jävla dålig kvalitet på spelet så det går fan inte att titta på. Därför kollar jag hellre på tv matcher med alla topplag, eftersom där är det kvalitet och vackert spel.
Citera
2012-03-27, 23:35
Medlem
Hejat på Man united sen sent 90 tal varför? vet inte riktigt blev det bara förstår inte heller varför folk byter lag bara för t ex Zlatan gick över till Milan!
Citera
2012-03-27, 23:36
Medlem
Centerinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83
"Valde" heja på Barcelona efter att Ronaldinho drog dit. Var 9 år när jag såg honom spela första gången i VM 2002 och han blev min första idol inom fotbollen. När jag såg hans presentation i spansk TV här hemma och såg han trixa på Camp Nou blev jag fast.

Dock brydde jag mig inte ett dugg om Milan när han drog dit, eller Flamengo heller där han är nu.

OT: du reggade alltså dig här på FB när du var 14?
Citera
2012-03-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El.Bundy
Minns när ja va liten lira i en div4 klubb p91 när man var kanske 8-14 år så man kollade ju alltid på alaget och var bollkalle osv när man var liten. Så för 2 år sen cykla dit för att kolla igen på mitt lokala lag. Efter halva matchen stack jag hem gick fan inte att kolla var ett riktigt sömnpiller med långbollar och passningar till fel adress riktig skit kvalitet. Samma sak tycker jag det är för Halmstad BK eftersom jag bor i närheten så är det ju det största laget och även lokalt men det är fan samma sak där det är så jävla dålig kvalitet på spelet så det går fan inte att titta på. Därför kollar jag hellre på tv matcher med alla topplag, eftersom där är det kvalitet och vackert spel.

Klart man vill se bra fotboll med, nu kan man ju se hur jävla mycket fotboll som helst nästan varje dag .
Citera
2012-03-27, 23:40
Medlem
El.Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Klart man vill se bra fotboll med, nu kan man ju se hur jävla mycket fotboll som helst nästan varje dag .

Ja haha har nog blivit lite bortskämd av alla toppligor och bra matcher så när man jämför med de svenska lagen är det nog bara lagen i allsvenskans topp som håller duglig kvalitet. Kan ju ha att göra med att Halmstad BK bara vann ca 3 matcher av 30 förra året också.

Men vet ju såklart att bajen fansen osv går dit i vått å tort och bryr sig inte om hur bra kvaliten är utan där är det passion och de dör väll förmodligen för sin klubb. Sen även stämning och sjunga osv på arenor men det har aldrig varit min grej
Senast redigerad av El.Bundy 2012-03-27 kl. 23:45.
Citera
2012-03-27, 23:49
Medlem
Barcelona_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centerino
OT: du reggade alltså dig här på FB när du var 14?
Sshhhh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in