Citat:
Ursprungligen postat av iuehauwifafji
Känner du någon person som går Produktutveckling o design, ligger tekniska delen långt från handelshögskolan osv? hur är jönköping som studentstad? o vad tycker dina polare om den tekniska högskolan? Dela gärna med dig utav dina tankar

På första frågan måste jag tyvärr säga "kanske" eftersom jag alltid blandar ihop alla utbildningars namn och inriktningar och blaha blaha. Svårt nog att komma ihåg vad alla människor heter! Hela Campus är samlat inom krypavstånd från varandra runt en stor skolgård ihop med Högskolebiblioteket, är väl bara Hälso som ligger lite off tvärs över en stor rondell. Men det finns en fin tunnel till den

Jönköping är fantastiskt som studentstad. För det första är studenterna omtyckta (inte helt vanligt) av till och med pensionärerna. Vi har en av Sverigest bästa festisställen, Akademien, som är lovely. Vi har en strand att slöa på när det är sommar, vi har massa ställen som erbjuder extrajobb för den som orkar, det finns studentpriser överallt... Svårt att säga vad som är bra. Vad tycker du själv är viktigt, så kan jag svara på det istället?
Såvitt jag vet står JTH ganska högt rankat hos mina vänner. De tycker att utbildningarna håller bra klass, och visst hör jag gnäll men inte mer än det klassiska "jag fick två poäng från vg" och så vidare. Sen finns det ju goda möjligheter till studier utomlands och DET vet jag att folk utnyttjar mycket, folk brukar försvinna iväg någon termin och de är oftast nöjda med det