• 1
  • 2
2012-04-01, 16:34
Medlem
Katla.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iuehauwifafji
Det låter kung! har du själv gått där?

Jag har gått på högskolan i Jönköping, men inte tekniska. Känner dock en hel drös med folk därifrån så jag vet vad de tycker och tänker om den sen har jag bott i Jönköping länge, så nog har jag lite kunskap att ta av
Citera
2012-04-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katla.
Jag har gått på högskolan i Jönköping, men inte tekniska. Känner dock en hel drös med folk därifrån så jag vet vad de tycker och tänker om den sen har jag bott i Jönköping länge, så nog har jag lite kunskap att ta av

Känner du någon person som går Produktutveckling o design, ligger tekniska delen långt från handelshögskolan osv? hur är jönköping som studentstad? o vad tycker dina polare om den tekniska högskolan? Dela gärna med dig utav dina tankar
Citera
2012-04-01, 21:54
Medlem
Katla.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iuehauwifafji
Känner du någon person som går Produktutveckling o design, ligger tekniska delen långt från handelshögskolan osv? hur är jönköping som studentstad? o vad tycker dina polare om den tekniska högskolan? Dela gärna med dig utav dina tankar

På första frågan måste jag tyvärr säga "kanske" eftersom jag alltid blandar ihop alla utbildningars namn och inriktningar och blaha blaha. Svårt nog att komma ihåg vad alla människor heter! Hela Campus är samlat inom krypavstånd från varandra runt en stor skolgård ihop med Högskolebiblioteket, är väl bara Hälso som ligger lite off tvärs över en stor rondell. Men det finns en fin tunnel till den
Jönköping är fantastiskt som studentstad. För det första är studenterna omtyckta (inte helt vanligt) av till och med pensionärerna. Vi har en av Sverigest bästa festisställen, Akademien, som är lovely. Vi har en strand att slöa på när det är sommar, vi har massa ställen som erbjuder extrajobb för den som orkar, det finns studentpriser överallt... Svårt att säga vad som är bra. Vad tycker du själv är viktigt, så kan jag svara på det istället?

Såvitt jag vet står JTH ganska högt rankat hos mina vänner. De tycker att utbildningarna håller bra klass, och visst hör jag gnäll men inte mer än det klassiska "jag fick två poäng från vg" och så vidare. Sen finns det ju goda möjligheter till studier utomlands och DET vet jag att folk utnyttjar mycket, folk brukar försvinna iväg någon termin och de är oftast nöjda med det
Citera
2017-08-17, 10:52
Medlem
Detta kanske inte hör hemma här, men jag är reserv 2 samt 3 på utbildningar på Chalmers, men det verkar vara nattsvart att komma in nu. Är antagen till Jönköping Uni, högskoleingenjörsprogrammet industriell organisation och ekonomi, inriktning logistik och ledning. Är dock väldigt osäker på utbildningens kvalitet och om den står sig bra på arbetsmarknaden. Är rädd för att det är lite spretiga kurser i den, lite flummigt nästan. Vad tror ni? Är det bättre att vänta ett år, försöka höja HP och söka in till nån av de stora skolorna?

Kurserna man läser under tre år är:

Jönköping
Linjär algebra
Envariabelanalys
Matematisk statistik

Affärslogistik
Informationslogistik
Produktionslogistik
Logistiska gränssnitt

Produktions- och materialflödesanalys
Inköp och försörjningskedjor
Detaljhandel
Industriell marknadsföring

Vetenskapligt arbetssätt och kommunikation
Organisation - ledarskap - projektledning
Arbete - människa - teknik
Industriell ekonomi

Entreprenörskap och affärsplanering
Kvalitetsledning
Verksamhetsledning
Förändringsledning
Utredningsmetodik

Vore väldigt tacksam om någon tog sig tid att läsa igenom detta och ge en åsikt. Endera går flyttlasset på söndag eller så väntar jag 1 år.
Citera
2017-08-17, 16:31
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thereseeek
blabla
De jag känner och känt som läst det programmet de senaste 10-isch åren jobbar idag så vitt jag vet inom området. Jag vill även minnas att de var nöjda med utbildningen.

Bra stad, trevlig högskola. Inte i samma höga klass som de stora universiteten, men ändå. Man har växt kraftigt och satsar hårt. Märks inte minst på hur campus utvecklas med idrottshall, gym, roddlag osv.
Citera
2017-08-17, 16:51
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Två inlägg är flyttade hit från (FB) Kommer jag in med mina betyg/mitt reservnummer?.

/Mod.
Citera
2017-08-17, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thereseeek
Detta kanske inte hör hemma här, men jag är reserv 2 samt 3 på utbildningar på Chalmers, men det verkar vara nattsvart att komma in nu. Är antagen till Jönköping Uni, högskoleingenjörsprogrammet industriell organisation och ekonomi, inriktning logistik och ledning. Är dock väldigt osäker på utbildningens kvalitet och om den står sig bra på arbetsmarknaden. Är rädd för att det är lite spretiga kurser i den, lite flummigt nästan. Vad tror ni? Är det bättre att vänta ett år, försöka höja HP och söka in till nån av de stora skolorna?

Kurserna man läser under tre år är:

Jönköping
Linjär algebra
Envariabelanalys
Matematisk statistik

Affärslogistik
Informationslogistik
Produktionslogistik
Logistiska gränssnitt

Produktions- och materialflödesanalys
Inköp och försörjningskedjor
Detaljhandel
Industriell marknadsföring

Vetenskapligt arbetssätt och kommunikation
Organisation - ledarskap - projektledning
Arbete - människa - teknik
Industriell ekonomi

Entreprenörskap och affärsplanering
Kvalitetsledning
Verksamhetsledning
Förändringsledning
Utredningsmetodik

Vore väldigt tacksam om någon tog sig tid att läsa igenom detta och ge en åsikt. Endera går flyttlasset på söndag eller så väntar jag 1 år.

Nu vet jag inte just om jönköping, men vänner jag har som gått på några av de mindre "tekinska högskolorna" har alla fått jobb och inte haft några problem med att det var flumm. Ingenjör (både civ och högskole) är reglerat vad som behöver läras ut, de mindre skolorna har även mycket mer ögon på sig att göra rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in