• 1
  • 2
2012-03-26, 01:04
Medlem
Bigger-Dreamss avatar
Tja!

Ska till norge om ett par månader. Har ungefär 40 amp testo e 250mg och lika mycket verktyg. Då undrar jag om någon kanske gjort en liknade resa eller har några tips på hur jag ska packa det.
Bli antingen buss eller tåg jag kommer att resa med. Jag antar att jag kommer åka genom någon sorts tull. Någon som vet? Och hur kommer det gå till?

MVH
Citera
2012-03-26, 01:16
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigger-Dreams
Tja!

Ska till norge om ett par månader. Har ungefär 40 amp testo e 250mg och lika mycket verktyg. Då undrar jag om någon kanske gjort en liknade resa eller har några tips på hur jag ska packa det.
Bli antingen buss eller tåg jag kommer att resa med. Jag antar att jag kommer åka genom någon sorts tull. Någon som vet? Och hur kommer det gå till?

MVH

Jag har bilat igenom utan tull, och du åker ju inte igenom Christiania direkt. Så det är nog ingen fara om du åker buss.
Citera
2012-03-26, 02:25
Medlem
Samaelssons avatar
Citat:
Tja!

MVH

Åk INTE säfflebussen, dom blir stannade varannan gång typ.
Fast o andra sidan så tror ja inte knarkhundar känner testo.
Citera
2012-03-26, 12:25
Medlem
rebekks avatar
Jag har åkt genom tullen ett antal gånger och har aldrig upplevt några problem. Har varit med när det smugglats med bil, och jag själv har tagit över doping på ett tåg en gång. Har bara åkt på natten vardagar över gränsen med bil, och det har bara varit att gasa på. Vet folk som kommit i risiga bilar med registreringsskylt från öststaterna, och de har blivit stannade och genomsökta. Inte så lustigt kanske..

Hur du ska packa det spelar i princip ingen roll, väljer de att kolla igenom dig och dina väskor är det kört ändå. Det du inte ska göra är att skylta med att du vill bli genomsökt.

Om de nu skulle köra en "random" kontroll på tåget, så går de in med hundar. Och har du ingen ampull som är knäckt eller liknande (avger lustig doft), så är det ingen ide att vara orolig.

Ett till tips kan vara att förvara väskan med grejerna, på hatthyllan en bit bort. Sen rensa den från innehåll som kan leda till dig. Så om de nu skulle plocka väskor och börja söka (högst osannolikt) och hittar din väska, så nekar du bara och hänvisar till dina andra grejer.
Citera
2012-03-26, 12:44
Medlem
Bigger-Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Jag har åkt genom tullen ett antal gånger och har aldrig upplevt några problem. Har varit med när det smugglats med bil, och jag själv har tagit över doping på ett tåg en gång. Har bara åkt på natten vardagar över gränsen med bil, och det har bara varit att gasa på. Vet folk som kommit i risiga bilar med registreringsskylt från öststaterna, och de har blivit stannade och genomsökta. Inte så lustigt kanske..

Hur du ska packa det spelar i princip ingen roll, väljer de att kolla igenom dig och dina väskor är det kört ändå. Det du inte ska göra är att skylta med att du vill bli genomsökt.

Om de nu skulle köra en "random" kontroll på tåget, så går de in med hundar. Och har du ingen ampull som är knäckt eller liknande (avger lustig doft), så är det ingen ide att vara orolig.

Ett till tips kan vara att förvara väskan med grejerna, på hatthyllan en bit bort. Sen rensa den från innehåll som kan leda till dig. Så om de nu skulle plocka väskor och börja söka (högst osannolikt) och hittar din väska, så nekar du bara och hänvisar till dina andra grejer.

Jag tror nog att det kommer gå utan problem, men man är ju nojjig
Det där med att man lägger väskan på hatthyllan en längre bit bort har jag hört. Kommer förmodligen använda mig av den tekninken
Stämmer det att du får använda och ha en rimmlig mängd aas i Norge? Dem tar T.ex inte ett blodprov på en kille med stora traps?
Citera
2012-03-26, 12:47
Medlem
Bigger-Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samaelsson
Åk INTE säfflebussen, dom blir stannade varannan gång typ.
Fast o andra sidan så tror ja inte knarkhundar känner testo.

Så vid en kontroll så går dem genom bussen med hundar? Det är inte så att alla måste ut och få sitt bagage genomsökt?
Citera
2012-03-26, 12:48
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Jag tror nog att det kommer gå utan problem, men man är ju nojjig
Det där med att man lägger väskan på hatthyllan en längre bit bort har jag hört. Kommer förmodligen använda mig av den tekninken
Stämmer det att du får använda och ha en rimmlig mängd aas i Norge? Dem tar T.ex inte ett blodprov på en kille med stora traps?

Det där med väskan skall fungera utmärkt, annars så kan du bara helt enkelt skicka det via posten.

Ja, du får ha AAS i kroppen och även en mängd motsvarande 4400mg i lösa prylar, enligt lagen. Efter det räknas det som att du säljer AAS och då finns chans att du hamnar där du inte skall.

Så försök hålla skiten utspritt lite duktigt hos polarna och hemma så ska du klara dig lindrigt.

mvh
Citera
2012-03-26, 12:57
Medlem
Bigger-Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .zemun
Det där med väskan skall fungera utmärkt, annars så kan du bara helt enkelt skicka det via posten.

Ja, du får ha AAS i kroppen och även en mängd motsvarande 4400mg i lösa prylar, enligt lagen. Efter det räknas det som att du säljer AAS och då finns chans att du hamnar där du inte skall.

Så försök hålla skiten utspritt lite duktigt hos polarna och hemma så ska du klara dig lindrigt.

mvh

Är lite av en pussy så jag vet fan inte om jag skulle våga mig på att försöka få med mig det över... Bötern lär ju vara skyhög
Bästa kanske ändå är att be en polare skicka upp det när jag kommer fram. Känns säkrast

MVH
Citera
2012-03-26, 13:07
Medlem
Samaelssons avatar
Citat:
Så vid en kontroll så går dem genom bussen med hundar? Det är inte så att alla måste ut och få sitt bagage genomsökt?
När ja har vart med så har dom skickat in hundar, de som hundarna markerar får hänga med ut o ta med sina väskor. Hundarna lär inte känna dina prepp , ge bara fan i att lukta ganja eller annat så e de nog lugnt.
Citera
2012-03-26, 13:31
Medlem
Bigger-Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samaelsson
När ja har vart med så har dom skickat in hundar, de som hundarna markerar får hänga med ut o ta med sina väskor. Hundarna lär inte känna dina prepp , ge bara fan i att lukta ganja eller annat så e de nog lugnt.

Jaha, det är så det går till
Det är inga problem. Det ändå jag lär lukta är svett och ångest

Tack för svaret!

MVH
Citera
2012-03-27, 13:41
Bannlyst
Citat:
Jaha, det är så det går till
Det är inga problem. Det ändå jag lär lukta är svett och ångest

Tack för svaret!

MVH

Dom brukar låta hunden springa igenom bussen och lukta runt det är allt, har du inget knark har du inget att vara orolig över.
Citera
2012-04-16, 01:51
Medlem
Bigger-Dreamss avatar
Klarade mig utan problem

Va riktigt nojjig, så jag la alla ampuller i två stycken schampoo flaskor.
Hade inte behövt göra det eftersom att det inte var någon som kollade bussen.

Åkte kvällsbussen utan problem. Kanske hade jag bara tur att dem inte kollade bussen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in