2015-04-22, 14:44
Medlem
NirvanAs avatar
Varför får man inte säga något bra om Hitler i veckans motgift? Har Tyskland så pass mycket strängare lagstiftning än Sverige? Helt sjukt.
Citera
2015-04-22, 15:24
Medlem
Potenza.adeguatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför får man inte säga något bra om Hitler i veckans motgift? Har Tyskland så pass mycket strängare lagstiftning än Sverige? Helt sjukt.

Ja, i Tyskland och i vissa andra länder är det faktiskt förbjudet att hylla Hitler. Du får heller inte ifrågasätta antalet judiska dödsoffer.

Helt vansinnigt såklart.
Citera
2015-04-22, 18:13
Medlem
Uplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Vad sas om födelsedagsbarnet? Bara snälla och positiva saker?

Sas det förövrigt något i radion om föreläsningsgrejen i Stockholm med MacDonald?

Angående att introducera dina vänner, gick de från att vara moderater till att bli sverigedemokrater genom att ingen förespråkade SD-politik och försvarade SD inför dem? Eller exponerades de kontinuerligt för SD-åsikter tills de till slut tog till sig och började se dessa som normala? Min poäng är att utvecklingen går bara åt rätt håll genom att man tänjer gränser och flyttar fram sina positioner, vet inte hur det är i just det här fallet men rent generellt tycker jag att det bara är att köra och säga att Motgifts perspektiv och tankar om Hitler är lite ovanliga men intressanta (om de nu uttryckte sig positivt om Hitler och man är rädd att någon ska bli chockad).
Det enda som kom i närheten av en hyllning var väl att denna låt spelades under sändningen.

https://www.youtube.com/watch?v=CLxA_vXys4U

I Sverige skulle väl en sådan här satir kunna stämplas som hets trots att vår lagstiftning skall föreställa generösare på just den här punkten.
Citera
2015-04-22, 22:44
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuneinanddropout
Tycker det blir sämre och sämre.
Varför tycker du det då?
Citera
2015-04-22, 23:00
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Varför tycker du det då?

Ja som lyssnare måste man ju säga att man helt ändrat inriktning sedan starten, då var de ju för SvP.
Citera
2015-04-23, 14:39
Avstängd
Offerviljas avatar
Idag klockan 15:00 sänder Motgift kommenterar live:

http://tunein.com/radio/Motgift-24-s235707/
Citera
2015-04-23, 22:45
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
Ja som lyssnare måste man ju säga att man helt ändrat inriktning sedan starten, då var de ju för SvP.
Jag kan hålla med om att det pratas väldigt lite (inget) om SvP, dock vill jag minnas att de fortfarande är medlemmar i partiet? Det var i alla fall det senaste jag hörde, och det var ganska längesen, så jag kan ha fel. Att de tagit helt och hållet avstånd från SvP har jag däremot svårt att tänka mig.

Jag tycker att huvudsaken är att de för svenskarnas talan i alla frågor, att alltid sätta svenskarna i första rummet, utan massa trams om nolltolerans och beröringsskräck. Svenskarna framför allt, med andra ord.
Citera
2015-04-24, 21:16
Bannlyst
Några här som är sugna på att åka till Berlin? Jag tyckte det lät riktigt kul - i synnerhet med Dan som har koll på stan.
Citera
2015-04-24, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robertaschberg53
Några här som är sugna på att åka till Berlin? Jag tyckte det lät riktigt kul - i synnerhet med Dan som har koll på stan.

Känns ju prisvärt att betala 1000kr för att få umgås med Dan och Magnus. Man skulle även få en guidad tur, till närmsta lidl och köpa öl eller?

Jag och en polare är nazister och inte "hobbynazister" som Dan och Magnus, du kan få umgås med oss för halva priset? Vi ska nog hitta Lidl åt dig också, som bonus får du välja stad helt själv.
Senast redigerad av Theodore.Cowell 2015-04-24 kl. 21:30.
Citera
2015-04-27, 19:57
Medlem
Darmanns avatar
Stefan Jakobsson kommenterar uteslutningarna i SDU just nu, i dagens avsnitt.
Kul med lite livstecken.
Citera
2015-04-27, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Hur långt in i intervjun sade han det då?

Var nästan direkt.
Citera
2015-04-27, 21:06
Bannlyst
Söderman -"Det är dumt att förbjuda kommunism"

För att en timme senare vilja förbjuda kommunismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in