2014-03-02, 21:43
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Angående att motgift.nu blivit avstängt från iTunes. Konstigt att Pat Condell finns kvar efter alla anmälningar han fått genom åren.
Fast han är ju å andra sidan en patriotisk kontrajihadist och inte en judekritisk nationalist.
Citera
2014-03-02, 21:50
Medlem
thelindgrennheros avatar
http://www.friatider.se/ukraina-hogersektorn-lovar-bekampa-antisemitism Detta bör ju tas upp imorgon. Nu är ju FriaTider knappast en nationalistiskt site (Jag skulle snarare klassa det som en pro-judisk, meningslös SD-sida) men om det nu ligger någon sanning i artikeln så bör ju ukrainafrivilliga snarast överväga om man verkligen ska stanna i Ukraina?
Citera
2014-03-02, 21:54
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Fast han är ju å andra sidan en patriotisk kontrajihadist och inte en judekritisk nationalist.

Sant. Han gullar ju trots allt ändå med judarna.
Citera
2014-03-02, 22:07
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
http://www.friatider.se/ukraina-hogersektorn-lovar-bekampa-antisemitism Detta bör ju tas upp imorgon. Nu är ju FriaTider knappast en nationalistiskt site (Jag skulle snarare klassa det som en pro-judisk, meningslös SD-sida) men om det nu ligger någon sanning i artikeln så bör ju ukrainafrivilliga snarast överväga om man verkligen ska stanna i Ukraina?

snarlik text har publicerats av den israeliska ambassaden i kiev

http://embassies.gov.il/kiev/NewsAndEvents/Pages/DinElYaroshMeeting27Feb2014.aspx
Citera
2014-03-02, 22:28
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
snarlik text har publicerats av den israeliska ambassaden i kiev

http://embassies.gov.il/kiev/NewsAndEvents/Pages/DinElYaroshMeeting27Feb2014.aspx

Mycket oroande. Har Sektorn kapats eller mutats? Skulle även vara intressant att höra mer om organisationen "C14" som tydligen är ytterligare en autonom "neo-nazi"-styrka i Ukraina. .
Citera
2014-03-02, 22:31
Medlem
Arons avatar
Citat:
Mycket oroande. Har Sektorn kapats eller mutats? Skulle även vara intressant att höra mer om organisationen "C14" som tydligen är ytterligare en autonom "neo-nazi"-styrka i Ukraina. .

heh C14 det har jag missat, vad hände med gamla hederliga combat 18
Citera
2014-03-02, 22:34
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Vi bor för tillfället med C14 och har god kontakt med deras ledare, mycket sympatiska gossar som slitit hårt de senaste veckorna. De svenskfrivilliga kommer att hjälpa dem i deras nästa stora projekt, som jag personligen ser som väldigt lovande, men jag antar att C14 själva får släppa nyheten om det.

/Micke
Citera
2014-03-02, 22:49
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Vi bor för tillfället med C14 och har god kontakt med deras ledare, mycket sympatiska gossar som slitit hårt de senaste veckorna. De svenskfrivilliga kommer att hjälpa dem i deras nästa stora projekt, som jag personligen ser som väldigt lovande, men jag antar att C14 själva får släppa nyheten om det.

/Micke

Låter bra. Men vad tror du om Sektorns samtal med den Israeliska ambassaden och avtal om att minska antisemitism? Detta låter ju onekligen mycket illa.
Citera
2014-03-02, 23:20
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Låter bra. Men vad tror du om Sektorns samtal med den Israeliska ambassaden och avtal om att minska antisemitism? Detta låter ju onekligen mycket illa.

Krigspropaganda för att minska oron?
Citera
2014-03-02, 23:26
Medlem
gavlips avatar
SvP kunde fundera på att skaffa sig nån trevlig symbol likt Svoboda istället för den där "skräckhjälmen" som lär skrämma iväg fler än den attraherar. Svoboda hade ju en varghake förr i tiden som de bytte ut mot den gula handen med tre fingrar.
Senast redigerad av gavlip 2014-03-02 kl. 23:28.
Citera
2014-03-03, 00:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Översatte texten från ambassaden på Google Translate till både engelska och svenska (alltid bäst att utgå från grundkällan) men det gick mindre bra så får utgå från FTs artikel. Att Yarosh, numera en högt uppsatt representant för interim-styret i Ukraina, träffar olika ambassadörer är inte nödvändigtvis konstigt. Däremot är det konstigt om han syftade på legitim kritik mot judar och judiska organisationer när han talade om antisemitism och motstånd mot invandring av rasfrämlingar när han talade om främlingsfientlighet. Ja, det är inte bara konstigt utan direkt avskyvärt i så fall. Vi får väl se vad som framkommer fortsättningsvis.
Citera
2014-03-03, 00:57
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Krigspropaganda för att minska oron?

Fast hur är det effektiv propaganda? Om något målar det upp högra sektorn som hycklare och okunniga idioter, som nu kommer tappa stöd från nationalister i övriga Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in