2013-03-11, 20:22
  #2617
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Louis Prima - Buona Sera

Finns i vår Spotifyspellista (sök på Radio Framåt)
Har tyvärr inte spotify, är oldschool vettu

Jag frågade för jag är osäker om ni har med låtar på youtube avsnitten som läggs upp? Brukar väl bli rättighetstjafs så låtarna är inte med?
Citera
2013-03-11, 20:28
  #2618
Medlem
NirvanAs avatar
Bara för mig som det dog?


Edit: Tillbaka nu
Citera
2013-03-11, 20:35
  #2619
Medlem
NirvanAs avatar
Författningsdomstol ska förbjuda SvP om de blir för stora/får för stort inflytande? Hur funkar det? Detta var nytt för mig
Citera
2013-03-11, 20:38
  #2620
Medlem
WernerWarheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Författningsdomstol ska förbjuda SvP om de blir för stora/får för stort inflytande? Hur funkar det? Detta var nytt för mig

Vi har ingen författningsdomstol men förra veckan föreslog någon balkan-FP:are att man skulle instifta just en sådan domstol efter tysk modell för att straffa de som tycker fel och direkt förbjuda organisationer med avvikande åsikter (Här underförstått att SvP myckte troligt skulle vara en av de första organisationer att radas upp för avverkning.).
Citera
2013-03-11, 20:38
  #2621
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Författningsdomstol ska förbjuda SvP om de blir för stora/får för stort inflytande? Hur funkar det? Detta var nytt för mig


finns ingen ff-domstols i sverige. Det är nog bara spekulationer om en tänkbar utveckling på längre sikt. Inte alls omöjligt enligt mig.
Citera
2013-03-11, 20:39
  #2622
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
finns ingen ff-domstols i sverige. Det är nog bara spekulationer om en tänkbar utveckling på längre sikt. Inte alls omöjligt enligt mig.

http://debatt.svt.se/2013/03/10/nar-folket-rostar-fel-ar-forfattningsdomstolen-sista-utposten/
Citera
2013-03-11, 20:40
  #2623
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WernerWarhead
Vi har ingen författningsdomstol men förra veckan föreslog någon balkan-FP:are att man skulle instifta just en sådan domstol efter tysk modell för att straffa de som tycker fel och direkt förbjuda organisationer med avvikande åsikter (Här underförstått att SvP myckte troligt skulle vara en av de första organisationer att radas upp för avverkning.).
Tack för upplysningen. En sådan finns i Tyskland? Betyder det att nationella partier aldrig kan komma någon vart där för de kommer bli förbjudna om de blir för stora? Sjukt isf.
Citera
2013-03-11, 20:45
  #2624
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
http://debatt.svt.se/2013/03/10/nar-folket-rostar-fel-ar-forfattningsdomstolen-sista-utposten/

ja jag har faktiskt läst det där och det stryker väl bara det jag sa. Inte första gången det diskuteras i sverige heller. Så visst är det tänkbart. Men de är sent ute nu när sd sitter i rd. Allt sånt här skulle redan vara på plats sedan länge om man ser det ur ett judiskt/svenskfientligt perspektiv.
Citera
2013-03-11, 20:58
  #2625
Medlem
PjasmanAnderssons avatar
Om jag inte minns fel så sades det att det inte behövde finnas några politiska partier i Östtyskland eftersom att där var det ändå folket som styrde..

I Nord-Korea så finns det dock flera partier: http://en.wikipedia.org/wiki/Politics_of_North_Korea#Political_parties_and_elec tions
Citera
2013-03-11, 21:05
  #2626
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Jäkligt bra avsnitt, alla var i högform. Hoppas expo tar upp handsken men det känns föga troligt.
Edit: Hittade låten.
__________________
Senast redigerad av Cosmo.Kramer 2013-03-11 kl. 21:09.
Citera
2013-03-11, 21:06
  #2627
Medlem
Ustyugov2s avatar
Ikväll fick vi ett härligt grabbigt, raljant och snabbt högtempoavsnitt, och det ägde som fan.
__________________
Senast redigerad av Ustyugov2 2013-03-11 kl. 21:15.
Citera
2013-03-11, 21:07
  #2628
Medlem
NirvanAs avatar
Dan Eriksson eller annan tyskbekanting. Har ni sett eller hört något om tyska filmen "Lore". Utspelar sig i NS tyskland, och såklart kan man ju räkna ut handlingen:

PLOT SUMMARY
After her Nazi parents are imprisoned, Lore leads her younger siblings
across a war-torn Germany in 1945. Amidst the chaos, she encounters
mysterious Jewish refugee Thomas
, who shatters her fragile reality
with hatred and desire
. To live, she must trust someone she was
taught to hate and face the darkness within herself


http://www.imdb.com/title/tt1996310/combined

Samtidigt så sprutar det ju inte direkt ut filmer från Tyskland som utspelar sig under denna period. Å andra sidan vill jag inte se den om man blir äcklad av all judisk rasism.

Har svårt för filmer som te.x Zero dark thirty och Django Unchained med de dolda budskapen...

Vad tror ni?
__________________
Senast redigerad av NirvanA 2013-03-11 kl. 21:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in