2013-05-09, 01:47
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluntis
...
Det bästa är väl att höra det ur hästens mun och lyssna på vad judarna själva säger:

Judisk forskare
https://www.youtube.com/watch?v=7vBNe89FtqE

Judisk lobbyorganisation finansierad av svenska staten
https://www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ

Israels president
https://www.youtube.com/watch?v=FT1MKIi-JR0

Citat:
Ursprungligen postat av Pluntis
Tycker just nu att det är överdrivet komplex tex att vanliga Hollywoodfilmer är till för att indoktrinera och inte för att tjäna pengar
Det ena utesluter inte det andra. Just Hollywood-filmer, musikvideor osv. är fullkomligt impregnerade av sociala, kulturella och politiska budskap där vita människor framställs som onda och där vita kvinnor alltid ska knullas av femtielva negrer. Filmen Thor om den nordiska mytologin var ju rena jävla Benetton-reklamen med negrer och kineser som nordiska gudar.
Citera
2013-05-09, 01:49
Medlem
Pluntiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjosus
Du måste vara mycket mer specifik i exakt vad det är som du ifrågasätter och sedan presentera fakta för att stärka det. Man ska inte köpa något "koncept" man ska läsa, studera all fakta som finns och lära sig, men man kan inte tro att det inte är ett idogt arbete och är man inte insatt måste man vara beredd på att lägga ner detta.
Absolut
Citera
2013-05-09, 01:50
Medlem
Pluntiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det bästa är väl att höra det ur hästens mun och lyssna på vad judarna själva säger:

Judisk forskare
https://www.youtube.com/watch?v=7vBNe89FtqE

Judisk lobbyorganisation finansierad av svenska staten
https://www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ

Israels president
https://www.youtube.com/watch?v=FT1MKIi-JR0

Det ena utesluter inte det andra. Just Hollywood-filmer, musikvideor osv. är fullkomligt impregnerade av sociala, kulturella och politiska budskap där vita människor framställs som onda och där vita kvinnor alltid ska knullas av femtielva negrer. Filmen Thor om den nordiska mytologin var ju rena jävla Benetton-reklamen med negrer och kineser som nordiska gudar.
Haha jo det var löjeväckande med en svart Heimdall
Citera
2013-05-09, 01:56
Medlem
Pluntiss avatar
Nu är jag nöjd i den här tråden, ser fram emot nästa avsnitt
Citera
2013-05-09, 03:01
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Inte för att bli tjatig men fick inget svar från Magnus i dagens program om varför han inte deltog i demonstrationen. Eftersom han inte hänger här, och jag inte använder twitter är det svårt att fråga personligen. Men du kanske vet varför han inte var där? Eller är det hemligstämplat?

Håller med dig. Inte ett ord sades, och inte nog med det, De Geer berättade att han haft ledigt från jobbet hela veckan, så även han borde ha deltagit kan man tycka. Verkar vara hemligstämplat dock, tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av agneroc
Ha, skön slip of the tongue av trött-Magnus ang. bokbränningen av Om Detta Må Ni Berätta.

30:20 in i måndagens avsnitt: "Det fanns ju vissa som då beställde hart när pallvis av den här boken till olika adresser och sen så samlades vi..eh.dom..eh..tillsammans och så eldade man upp dom här och tog lite bilder och så..."

Haha, jag hörde det också. Klockrent!
Citera
2013-05-09, 03:51
Medlem
Endsiegs avatar
Varför inget avsnitt torsdag kväll, framgick aldrig?
Citera
2013-05-09, 09:54
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg
Håller med dig. Inte ett ord sades, och inte nog med det, De Geer berättade att han haft ledigt från jobbet hela veckan, så även han borde ha deltagit kan man tycka. Verkar vara hemligstämplat dock, tyvärr.

Haha, jag hörde det också. Klockrent!

Tycker ni ska sluta klaga på de geer i detta. Inte rimligt att begära att han ska ta sig från orkney till sverige för detta. Kostar ju dessutom 1000-tals kronor förutom tiden det tar och det förutsätter jag att han fått stå för själv i så fall.

Lite orolig för jonas hälsa, han verkar i princip alltid vara sjuk med något. Hoppas han inte lider av något allvarligt, annars borde han kanske se över sina vanor?

Ett bra avsnitt annars! Tycker alltid det är som intressantast när utvecklingen utomlands diskuteras, inte minst diskussionen om UKIP och BNP i förra avsnittet.
Citera
2013-05-09, 10:29
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg

Det skulle ju kunna vara så att nämnda personer inte är medlemmar i någon aktivistgrupp utan enbart är medlemmar i en arbetsgrupp för Radio Framåt.

Den infrastruktur som Svenskarnas parti bygger upp består av olika aktivitetsområden, och det borde väl ses som positivt att en framgångsrik demonstration kan genomföras utan ett par radiopratares medverkan? I gengäld kan radiopratarna lägga den tid som demonstrationen skulle ha tagit i anspråk på att förbereda sitt radiopratande (eller något annat kringgärdande arbete).

Ju mer organisationen växer desto mer arbetsinsatser kommer att kunna utföras parallellt.
Senast redigerad av Jomsviking 2013-05-09 kl. 11:06.
Citera
2013-05-09, 18:22
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Tycker ni ska sluta klaga på de geer i detta. Inte rimligt att begära att han ska ta sig från orkney till sverige för detta. Kostar ju dessutom 1000-tals kronor förutom tiden det tar och det förutsätter jag att han fått stå för själv i så fall.

Lite orolig för jonas hälsa, han verkar i princip alltid vara sjuk med något. Hoppas han inte lider av något allvarligt, annars borde han kanske se över sina vanor?

Ett bra avsnitt annars! Tycker alltid det är som intressantast när utvecklingen utomlands diskuteras, inte minst diskussionen om UKIP och BNP i förra avsnittet.

Jag köper ditt argument, och hade förmodligen sagt att jag håller med dig om det nu vore så att SVP styrde demos varannan vecka. Men nu är verkligheten inte sådan, nu är det 2, max 3(?) sammankomster per år, då bör man som ledande figur alltid delta (Ja, jag skriver medvetet ledande figur, då jag anser Radio Framåt vara så pass stort och opinionsbildande medium att det är ett utav de viktigaste organen inom SVP utan tvekan!).

Angående hälsan håller jag helt med dig. Väldigt ofta man hör att han är sjuk, tråkigt :/
Citera
2013-05-09, 18:49
Medlem
NirvanAs avatar
Blir det inget avsnitt ikväll? Vad är anledningen till detta?
Citera
2013-05-09, 18:58
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Blir det inget avsnitt ikväll? Vad är anledningen till detta?

De kanske har lite semester ikväll, får de inte ha det?
Citera
2013-05-09, 19:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
De kanske har lite semester ikväll, får de inte ha det?
Nu gissar du, men jag vill faktiskt veta den exakta orsaken

Kristi Himmelsfärdsdag existerar väl inte i Tyskland och Skottland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in