2020-04-09, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Någon som lyssnade på dagens sändning? Det skulle tydligen bli någon förändring.
Jajamensan!

Hoppas inte du trillar av stolen nu, men Svegot ska bli något hypermaxat mediaprojekt med aktuella nyheter, löst inhoppande radiopratare, mer musik, busringningar, inringare och mycket mer. Fågeln Fenix är död och ska nu återuppstå ur askan!

Det här är någonting som vi som följt Radio Framåt & Co sen starten aldrig tidigare har hört. Precis som aldrig tidigare hoppade Dan in i programmet och berättade att det här som Svegot alltid har önskat, men som det aldrig har funnits tid och pengar till tidigare, ska starta. Det är något stort. Något världsomvälvande!

The Sverige vaknar is dead. Long live the Sverige vaknar!

Hoppas att alla har betalat in sina medlemskap och prenumerationer, så att det här kan bli verklighet!

Man skulle sända 8-11 (ett koncept som de aldrig tidigare testat)

Busringningar (som man aldrig tidigare har lovat)

Inringningar (som man aldrig tidigare testat och som inte har floppat varje gång eftersom det är samma ensamma incel som ringer in varje gång bara för att få lite mänsklig kontakt)

Mer musik (man kan aldrig få nog med obskyr, ukrainsk nazistmusik, Barny eller Kiwi som plötsligt gick upp i rök. Vem vet; plötsligt kanske de har en öppen kanal som loopar nationell musik 24/4 med avbrott för livesändningar! Eller vänta...)
Citera
2020-04-09, 14:34
Medlem
Medlemmarnas pengar gör skillnad i kampen! Dan har fått rätt och alla rödingar hade fel. Huset köptes och nu darrar makten som är för att folket reser sig och köper tillbaka Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Jajamensan!

Hoppas inte du trillar av stolen nu, men Svegot ska bli något hypermaxat mediaprojekt med aktuella nyheter, löst inhoppande radiopratare, mer musik, busringningar, inringare och mycket mer. Fågeln Fenix är död och ska nu återuppstå ur askan!

Det här är någonting som vi som följt Radio Framåt & Co sen starten aldrig tidigare har hört. Precis som aldrig tidigare hoppade Dan in i programmet och berättade att det här som Svegot alltid har önskat, men som det aldrig har funnits tid och pengar till tidigare, ska starta. Det är något stort. Något världsomvälvande!

Hoppas att alla har betalat in sina medlemskap och prenumerationer, så att det här kan bli verklighet!

Inringningar (som man aldrig tidigare testat och som inte har floppat varje gång eftersom det är samma ensamma incel som ringer in varje gång bara för att få lite mänsklig kontakt)

Mer musik (man kan aldrig få nog med obskyr, ukrainsk nazistmusik, Barny eller Kiwi som plötsligt gick upp i rök. Vem vet; plötsligt kanske de har en öppen kanal som loopar nationell musik 24/4 med avbrott för livesändningar! Eller vänta...)
Citera
2020-04-09, 14:41
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Jajamensan!

Trodde att du bara skojade. Men visst, nu ska det göras om igen! Kan höras i början av detta avsnittet: https://www.spreaker.com/episode/25122064?utm_medium=widget&utm_term=episode_title& utm_source=user%3A11194162

Kommer bli så roligt med inringare! Ser fram emot att få höra KoskenKorva från Finland på daglig basis!

Mycket musik blir också underbart! Älskar Kiwi!

Busringningar blir också roligt! Vad busig lille Conrad kommer att vara, tihi

...

Undrar vem som kommer orka lyssna på det här. Själv har jag väldigt svårt för radio blandat med musik. Antingen vill jag lyssna på prat eller på musik, och vill jag lyssna på musik vill jag kunna välja den själv. Inte båda på samma gång. Detta låter som en bajsmacka, när de utlovar att fylla ut avsnitten med mycket musik.
Citera
2020-04-09, 14:47
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Alltid lika roligt att höra hur Conrad pratar till lyssnarna som om de vore dagisbarn.
Moraliserande, uppläxande så-här-ska-man-göra-minsann-för-så-gör-jag.
- Ni förstår väl kära lyssnare att så här är det (insert blank)!

En 40-årig barnlös, kortväxt liten ungkarl som nu skall vara någon moral-guru gällande hedervärt leverne.

För ett par år sedan så hängde han med bajsätande könsbytande homofil-porrskådisar som aktivt arbetat för att legalisera barnporr.
Cannabis var mirakelmedicin som botar allt och han var helt för legalisering.
Abort var inga problem det heller.
Han sminkade upp sig och klädde sig som drag queen helt oproblematiskt. Bilderna lades ut på Facebook.

Hur fan kan man lyssna på denna byfåne som hunnit med att vara kommunist, anarkist, anarkokapitalist, libertarian, alt-right, sionist, rasist, fascist....allt efter att han fyllt 30!

Man kan givetvis ändra åsikt, men som någon sa tidigare då handlar det om att revidera och finjustera. Speciellt efter att man fyllt 30.
Men vad kan man förvänta sig av en "man" som inte inte klarade av att räkna ut vad 50 x 1000 var när han fick frågan i Ingrid och Conrad.

Hitlers citat i Mein Kampf verkar inte gälla Conrad i alla fall. Hitler säger att man inte ska ge sig in i politiken innan man blivit 30 år, eftersom att man inte har blivit stabil i sin övertygelse än. Som du säger så har Conrad hunnit vara med i alla läger efter 30.

Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Conrad verkar även registrerat en enskild firma
https://www.allabolag.se/790625ORNE/frandelov-daniel
"litterärt och konstnärligt skapande"

Givetivs ett sätt att kunna suga pengar ur Det Fria Sverige, Svegot, Nationalisten genom att kunna fakturera dessa för artiklar etc (allt enligt Danne Erikssons plan).

Man kan säga att man inte tar ut någon lön från föreningen (eller låg lön). Det redovisas ju inte som lön i bokföringen.
Istället fakturerar man föreningen bakvägen via privata mygelbolag (som även Dan och Magnus har registrerat).

Alla hjärndöda DFS-anhängare fattar ingenting så klart.

Hahahaha, Det har jag missat 😂 Tack för att du delar med dig! Verkligen humor hur de på DFS och Svegot smusslar undan pengar till sig själva. De som skulle vara så transparenta med varenda krona... Ändå behöver de starta ytterligare bolag för att kunna mörka vart pengarna tar vägen.
Citera
2020-04-09, 14:58
Medlem
Är det ett skämt med "nya Svegot" ?
Vem fan över 25 vill lyssna på när gamla gubbar busringer liksom??
Citera
2020-04-09, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Trodde att du bara skojade. Men visst, nu ska det göras om igen! Kan höras i början av detta avsnittet: https://www.spreaker.com/episode/25122064?utm_medium=widget&utm_term=episode_title& utm_source=user%3A11194162

Kommer bli så roligt med inringare! Ser fram emot att få höra KoskenKorva från Finland på daglig basis!

Mycket musik blir också underbart! Älskar Kiwi!

Busringningar blir också roligt! Vad busig lille Conrad kommer att vara, tihi

...

Undrar vem som kommer orka lyssna på det här. Själv har jag väldigt svårt för radio blandat med musik. Antingen vill jag lyssna på prat eller på musik, och vill jag lyssna på musik vill jag kunna välja den själv. Inte båda på samma gång. Detta låter som en bajsmacka, när de utlovar att fylla ut avsnitten med mycket musik.
Jag önskar att det var ett skämt...

Har precis samma uppfattning när det gäller musik och på den punkten, så har ju Svegot chanserat, även där. De har ett morgonprogram på en timme och klämmer in 2-3 låtpauser sedan några veckor tillbaka.

Det här med Stabsläge uppfattade jag som att det skulle sändas mer sporadiskt, som en gång i veckan, eller varannan dag istället för varje, men icke! Det verkar ha lagts ner helt och hållet.

Men, men, men, men... vi får se. Jag orkar inte riktigt bry mig längre. Det är inte mina pengar de lever på, även om jag tycker det är oetiskt.
Citera
2020-04-09, 15:48
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Är det ett skämt med "nya Svegot" ?
Vem fan över 25 vill lyssna på när gamla gubbar busringer liksom??
Det ska bli lite mer lättsamt och tramsigt är tanken. 15h i veckan ska man lyssna på Kiwi-musik, busringningar, Conrad som läser från chatten och Facebook-sidan, Conrad som läser nyheter, inringare som Kosken Korva, Conrad som ringer upp Dan i 15 min, etc. De vill att det ska vara ett alternativ till RixFm på förmiddagen (har nästan aldrig lyssnat på det själv, men jag antar att det är tramsigt det med). De vill att det ska bli ett community i chatten och på Facebook-sidan, vem som nu har tid att sitta och chatta kl. 8-11 på arbetsdagarna undrar man dock... Och att det ska bli så kul med regelbundna inringare. Tjoho...
Citera
2020-04-09, 15:56
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Jag önskar att det var ett skämt...

Har precis samma uppfattning när det gäller musik och på den punkten, så har ju Svegot chanserat, även där. De har ett morgonprogram på en timme och klämmer in 2-3 låtpauser sedan några veckor tillbaka.

Det här med Stabsläge uppfattade jag som att det skulle sändas mer sporadiskt, som en gång i veckan, eller varannan dag istället för varje, men icke! Det verkar ha lagts ner helt och hållet.

Men, men, men, men... vi får se. Jag orkar inte riktigt bry mig längre. Det är inte mina pengar de lever på, även om jag tycker det är oetiskt.

Känns så konstigt att de redan nu utlovar mycket musik för att de vet att det blir svårt att fylla ut tiden annars. Men varför ens ha så idiotlånga program då? Gör program på en 1 h istället, så blir det mer fokuserat.

Sedan vet jag inte vad pauserna ens fyller för funktion. Tror de att budskapet är så tungt så att man behöver återhämta sig med några låtar? Om de släpper det som en podd, så kan man ju enkelt pausa själv när man vill. Men nu blir det premium-innehåll att kunna ladda ner avsnitten i efterhand.

Jag betalar heller inte ett öre till dem. Men det är kul att följa spektaklet på håll.
Citera
2020-04-09, 16:24
Bannlyst
Citat:
Känns så konstigt att de redan nu utlovar mycket musik för att de vet att det blir svårt att fylla ut tiden annars. Men varför ens ha så idiotlånga program då? Gör program på en 1 h istället, så blir det mer fokuserat.

Sedan vet jag inte vad pauserna ens fyller för funktion. Tror de att budskapet är så tungt så att man behöver återhämta sig med några låtar? Om de släpper det som en podd, så kan man ju enkelt pausa själv när man vill. Men nu blir det premium-innehåll att kunna ladda ner avsnitten i efterhand.

Jag betalar heller inte ett öre till dem. Men det är kul att följa spektaklet på håll.
Nu har jag inte alla deras tablåer i huvudet, men tidigare, så har de ju haft lika långa sändningar, men det har bara utmynnat i pladder. Det jag vill ha på morgonen är en uppläsning av intressanta nyheter från senaste dygnet och någon lätt analys av det. Vad någon exilsvensk mellanstadielärare tycker om medeltida sagor är totalt ointressant.

Som frekvent lyssnare av Joe Rogan och TimCast, så är det inga problem med tre timmars pod utan musik.
Citera
2020-04-09, 16:31
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Jajamensan!

Sa Dan något om hur man kan betala för att få ta del av det?
Citera
2020-04-09, 16:37
Medlem
Citat:
Det ska bli lite mer lättsamt och tramsigt är tanken. 15h i veckan ska man lyssna på Kiwi-musik, busringningar, Conrad som läser från chatten och Facebook-sidan, Conrad som läser nyheter, inringare som Kosken Korva, Conrad som ringer upp Dan i 15 min, etc. De vill att det ska vara ett alternativ till RixFm på förmiddagen (har nästan aldrig lyssnat på det själv, men jag antar att det är tramsigt det med). De vill att det ska bli ett community i chatten och på Facebook-sidan, vem som nu har tid att sitta och chatta kl. 8-11 på arbetsdagarna undrar man dock... Och att det ska bli så kul med regelbundna inringare. Tjoho...

Mer oseriösitet med andra ord. Och detta kommer göra att folk blir mer aktiva med donationerna eller vadå?
Varför tror de att de måste ändra på något?
Om de nu har 1800 personer som medlemmar, så måste ju dessa medlemmar lockats dit av något. Tvivlar på att programmen är FÖR allvarliga.
Vuxna människor vill inte ha trams och flams. Inte de över 25 iallafall..
Citera
2020-04-09, 16:39
Medlem
oldtimedrunks avatar
4 timmar om dagen av tramsigt pladder med Daniel Frändelöv kryddat med usel vitmaktmusik, låter spännande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in