Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-22, 22:58
  #15241
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Du har tidigare spekulerat och jag har tidigare frågat dig om saken. Mig veterligen fick jag aldrig svar på det heller. Se: (FB) Radio Svegot

Eftersom det finns andra plausibla anledningar till att han gick så förstår jag inte varför man ska så starkt hävda just en specifik teori om man inte har något belägg för just det.
Att det var av ekonomiska skäl har Björn själv sagt. Frågetecknet är vem som tog det beslutet. De flesta tror att det var Ingrid Carlqvist i egenskap av chefredaktör som lät honom gå, för att satsa mer på det skrivna ordet och i förlängning presstöd. Men som sagt, vem som tog beslutet är bara en teori som vi kan spekulera i.

Som tidigare har länkats i tråden, https://www.instagram.com/p/BkkLfnCA_pf/, så säger Björn:
Citat:
Då kan man packa ihop en del utrustning. Just fått sparken från Radio Svegot. Fortsätter däremot skriva min söndagskrönika för Svegot.se. Framtiden får utvisa vad jag mer ska hitta på. Hoppas kunna hitta andra projekt ja kan trivas lika bra på.

...

De ville visst ge pengarna till någon annan.

...

Den här prioriteringen ligger inte på dem som du tänker på. Det är andra som sköter ekonomin och det här är ett ekonomiskt beslut. Pengarna fördelas om. Säkert blir Svegot bättre som tidning med förändringarna även modet blir tråkigare för mig.

Så att han fick gå av ekonomiska skäl är det väl inga tvivel om... Intressant är dock att de fortfarande inte verkar ha ekonomi till att ha med honom, trots att Ingrid och Maria har lämnat skutan.
Citera
2018-09-22, 23:03
  #15242
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Håller med. Denna är nog min favorit dock: https://svegot.se/2018/09/17/mms27-kineser/

Dan ser ut att ha ryckts upp från sängen för två minuter sedan och sitter... naken...?
Haha, jag tänkte också på det. Antar att alla som sett den bilden undrar varför Dan sitter naken. Man kan väl se lite anständig ut, kan man tycka... Men det är väl del av någon image de vill odla; ingen aning om vilken dock. Utstrålar ju inte direkt professionalism.
Citera
2018-09-23, 20:35
  #15243
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Att det var av ekonomiska skäl har Björn själv sagt. Frågetecknet är vem som tog det beslutet. De flesta tror att det var Ingrid Carlqvist i egenskap av chefredaktör som lät honom gå, för att satsa mer på det skrivna ordet och i förlängning presstöd. Men som sagt, vem som tog beslutet är bara en teori som vi kan spekulera i.

Som tidigare har länkats i tråden, https://www.instagram.com/p/BkkLfnCA_pf/, så säger Björn:


Så att han fick gå av ekonomiska skäl är det väl inga tvivel om... Intressant är dock att de fortfarande inte verkar ha ekonomi till att ha med honom, trots att Ingrid och Maria har lämnat skutan.

Tack för svar! Då förstår jag. Synd att han fick sparken sparken. Dock glädjande att se att det verkar inte finnas något groll direkt då han fortsätter skriva och var med i radio 9e september.

Logiskt borde man väl bara kika på vem som är den ekonomiskt ansvariga och utgå från det. Men det är en annan fråga, nu vet jag vart en del av ryktet baserades sig på
Citera
2018-09-24, 03:18
  #15244
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Håller med. Denna är nog min favorit dock: https://svegot.se/2018/09/17/mms27-kineser/

Dan ser ut att ha ryckts upp från sängen för två minuter sedan och sitter... naken...?

Det verkar stämma, ja, jag tänker såklart på det här ryktet om att Conrad börjat hänga med NMR-gänget från Trelleborg.
Citera
2018-09-24, 19:47
  #15245
Medlem
Medborgargardists avatar
De lägger ner live-måndagssändningarna som varit igång sedan Radio Framåt, pga tidsbrist: familjerelaterat och DFS. Ansvaret för Svegots-podcast lämnas nu över till Conrad som kommer köra varje morgon mån-fredag (med Dan & Magnus som jag förstod det). Conrad ska tydligen göra mer proffsiga morgonsändningar med mer intervjuer osv. Får se hur det blir, lite trist. Jag har varit med och lyssnat sedan starten, har alltid gillat kvällslivesändningar, hoppas de kan återkomma i framtiden.
Citera
2018-09-24, 20:10
  #15246
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgargardist
De lägger ner live-måndagssändningarna som varit igång sedan Radio Framåt, pga tidsbrist: familjerelaterat och DFS. Ansvaret för Svegots-podcast lämnas nu över till Conrad som kommer köra varje morgon mån-fredag (med Dan & Magnus som jag förstod det). Conrad ska tydligen göra mer proffsiga morgonsändningar med mer intervjuer osv. Får se hur det blir, lite trist. Jag har varit med och lyssnat sedan starten, har alltid gillat kvällslivesändningar, hoppas de kan återkomma i framtiden.
Var säger de detta?

Är ju snart inte mycket kvar av Svegot... De kan döpa om det till Radio Conrad. Prenumerationsavgiften börjar kännas allt mer omotiverat hög...
Citera
2018-09-24, 21:59
  #15247
Medlem
LustigeLukass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Var säger de detta?

Är ju snart inte mycket kvar av Svegot... De kan döpa om det till Radio Conrad. Prenumerationsavgiften börjar kännas allt mer omotiverat hög...

Det är måndag, så en inte alltför vågad gissning är dagens Kväll med Svegot?
Citera
2018-09-24, 22:39
  #15248
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LustigeLukas
Det är måndag, så en inte alltför vågad gissning är dagens Kväll med Svegot?
Ok, tack, ser ut att stämma ja utifrån avsnittsbeskrivningen. https://www.svegot.se/2018/09/24/81-...ar-demokratin/

När jag skrev mitt inlägg så var det nämligen bara "MMS#32: Fler krigsförklaringar" och "MMS#32 (Del 2): Little rock nine" från idag som låg uppe på hemsidan, därav min fråga.
Citera
2018-09-24, 23:23
  #15249
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgargardist
De lägger ner live-måndagssändningarna som varit igång sedan Radio Framåt, pga tidsbrist: familjerelaterat och DFS. Ansvaret för Svegots-podcast lämnas nu över till Conrad som kommer köra varje morgon mån-fredag (med Dan & Magnus som jag förstod det). Conrad ska tydligen göra mer proffsiga morgonsändningar med mer intervjuer osv. Får se hur det blir, lite trist. Jag har varit med och lyssnat sedan starten, har alltid gillat kvällslivesändningar, hoppas de kan återkomma i framtiden.
Är det en så stor förlust? I det läget Sverige befinner sig i på alla vis så satt Humle och Dumle i kvällens sändning och fnissade som småflickor åt att Magnus skickat bögporr till en finkad kompis för flera decennier sedan. Är det roligt samtidigt som t.ex. Malmös drägg börjar organisera sig för att ytterligare ta över staden i stort och smått. Luften har definitivt gått ur denna pod. Tidsbrist? Ha-ha. DFS? Ha-ha. Snarare tar all Dans tid att fundera ut nästa scam och hur effektivast utnyttja det generösa bidragssystemet.
Citera
2018-09-25, 13:17
  #15250
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Vill han komma tillbaks? Dan borde försöka få in någon annan intressant person i klass med JDG, men det är lättare sagt än gjort. Ser dock gärna att björn bjuds in till gäst ganska frekvent då han är en väldigt intressant person som inte öppnar munnen förrän han har något att komma med.

Conrad borde de enbart använda till det han är bäst på, att vara programledare. Hoppas de förstår misstagen de gjort och nu börjar se tillbaka på motgifts tid.

Har stor respekt för Dan och Magnus, de har ett gott hjärta och vill landet med dess befolkning väl. Bara att hålla tummarna för att DFS och Svegot inte blir något luftslott utan något de kan bygga vidare på.

Varit dålig på att följa deras pod senaste månaderna, men nu efter Ingrids utträde så ska jag bättra mig.
Nej, de förstod inte riktigt det. Igår valde Radio Svegot att lägga ner det enda programmet som påminde lite grann om det gamla fina Motgift. Från och med nu kommer det bara att sändas program med den intellektuella giganten Conrad.

Bort med Björn Björkqvist och Jonas De Geer, in med den nationella rörelsens superstjärna Daniel Frändelöv istället!

Hurra för Radio Conrad!
Citera
2018-09-26, 17:41
  #15251
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Var säger de detta?

Är ju snart inte mycket kvar av Svegot... De kan döpa om det till Radio Conrad. Prenumerationsavgiften börjar kännas allt mer omotiverat hög...

Trodde poddarna numera var gratis?
Citera
2018-09-26, 18:10
  #15252
Medlem
LustigeLukass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Trodde poddarna numera var gratis?

Live är gratis. Sändning varje dag 9-11, där den andra timmen kräver prenumeration för att lyssna. Kan man lyssna live är det alltså i huvudsak artiklarna på hemsidan man betalar för.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback