• 1
  • 2
2012-03-24, 20:39
Medlem
Går det att blanda ut NutriTech Nuitron Technology creatine monohydrate, med vanlig bland saft, såna här små fyrkantiga förpackningar med olika smaker i?

Är rätt så äckligt att dricka det i ljummet vatten så det ska lösa upp sig, känns ju mer normalt att dricka det i saft i så fall, det blir ju ändå mycket vatten i själva blandningen.

Frågor
* Det är inget i saften som gör satt creatinet inte tas upp lika bra?
* Någon fler som blandar ut sitt creatine, vad blandar ni i för dryck?
Citera
2012-03-24, 20:40
Medlem
Bigorexias avatar
Det funkar utmärkt.
Citera
2012-03-24, 20:41
Medlem
Forbliranonyms avatar
Du kan blanda med allt. Jag blandar alltid med saft.
Citera
2012-03-24, 20:42
Medlem
Ett tips är att blanda de med kallt i en liten halv liter pet flaska och skaka sönder så löses de upp enkelt
Citera
2012-03-24, 20:42
Medlem
xDs avatar
Klart att du kan. Jag tycker inte att kreatin smakar någonting så det finns ingen smak att dölja, där av blandar jag alltid med vatten.
Citera
2012-03-24, 20:45
Medlem
Miphes avatar
Hela poängen med att ha i sig kreatin är ju att vara mån om kroppen och bygga på sitt yttre. Att dricka saft är knappast att vara mån om sin kropp med allt socker som finns i det :P
Citera
2012-03-24, 20:49
Medlem
Blocket.ses avatar
Jag brukar blanda mitt kreatin med eaa och Funlight..

Inga problem.
Citera
2012-03-24, 20:56
Medlem
Läste någon stans här på forumet, att om man dricker kreatin med vatten så pissar man ut mycket av kreatinet. att man istället skulle blanda det med saft så tar kroppen upp mera av kreatinet..
Citera
2012-03-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miphe
Hela poängen med att ha i sig kreatin är ju att vara mån om kroppen och bygga på sitt yttre. Att dricka saft är knappast att vara mån om sin kropp med allt socker som finns i det :P

Jo det kan ju vara så också, men grejen är den att jag inte äter så mycket socker i vanliga fall, så spelar nog ingen roll om det är lite extra socker i saften, kan nog knappast vara mer än i en 1,5 liters coca cola, eller i en halv full lösviktsgodis påse :P.
Citera
2012-03-24, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Läste någon stans här på forumet, att om man dricker kreatin med vatten så pissar man ut mycket av kreatinet. att man istället skulle blanda det med saft så tar kroppen upp mera av kreatinet..

Ah okej, jo men det tycker man väl borde stämma, borde ju nästan vara så!
Citera
2012-03-24, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Du kan blanda med allt. Jag blandar alltid med saft.

Det låter bra
Citera
2012-03-24, 21:06
Medlem
Miphes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palerm8776
Jo det kan ju vara så också, men grejen är den att jag inte äter så mycket socker i vanliga fall, så spelar nog ingen roll om det är lite extra socker i saften, kan nog knappast vara mer än i en 1,5 liters coca cola, eller i en halv full lösviktsgodis påse :P.

Nä givetvis inte, utöver att det är socker i saften och det blir lite motsägelsefullt att blanda kreatin med saft så tror jag inte det skulle vara några problem. Effekten blir nog som vanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in