Som topic. Idag ska ALLA som går natur/teknik och även många andra, som läser t ex samhälle m fler och tar ett tenkniskt basår, läsa civilingenjör oavsett om man tycker det verkar kul eller inte, bara för att det är en bra utbildning. Jag själv var inne på att läsa civilingenjör efter påtryckningar hemifrån från det att jag var kanske 12+. På senare tid har jag dock kommit fram till att jag hatar ämnena man läser på civilingenjör, tros att jag har lätt för dem, och kommer därför inte läsa det utan satsar på jurikid istället då jag tycker det är roligare.
Nu till frågan. Är det bara jag som tycker att civil ingenjör har blivit så EXTREMT mainstream att bli och att de som blir det i själva verket inte tycker det är kul utan utbildar sig till det för att de har hört att man kan bli vd och chef? Finns t ex många i min klass som jag är MYCKET bättre på matte än som trots detta ska läsa civil ingenjör av något slag.(Jag är ingen mönster elev ska tilläggas) Känns fan nästan som att det kommer bli överskott av ingenjörer om några år, tror till och med jag har läst det man låter det vara osagt då jag kan komma ihåg fel.
Säg nu vad ni tycker och tänker om civil ingenjör!