Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Ok, du har alltså inte spelat elithockey och har sannolikt aldrig nånsin haft några "hockeygroupies" efter dig.
On topic så vet ju faktiskt du lika lite som alla andra vad som hänt och medan många använder de uppgifter som finns tillgängliga och försöker resonera kring det så nöjer du dig med att tala om "att så gjorde vi minsann på min tid också och det var inget fel med det". Och med det ska vi andra nöja oss?
Eller hur.
Återigen kastar du dig huvudstupa ut i diskussionen utan att veta vad du pratar om. Du verkar snappa väldigt selektivt, förstår du inte eller vill du inte förstå? Jag säger återigen, läs mina inlägg innan du ger dina svar, annars är det väl ingen större mening med det här. "att så gjorde vi på min tid", var fick du det ifrån? Nu är det visserligen ett tag sedan jag spelade på elitnivå, men glöm inte att jag fortfarande är aktiv. Oaktad var jag har huserat så förstår du väldigt lite om hockeyscenen om du påstår att elitnivån är allsvenskan och elitserien. Du vet, Sverige är större än man tror och på mindre orter vet man knappt om Allsvenskan eller elitseriens existens. (nåja) Man brinner för sitt Troja eller för sin Springare. Vet inte om du sett filmen Mystery Alaska, som på ett bra men lite överdrivet sätt förklarar vad jag menar.
Hockeygroupies? Ta tempen på hockeyn i en ort som t.ex Gislaved, långt från den stora scenen, men du kommer att förvånas. Som sagt, Sverige är så mycket större än 08 och vi kan ta Gislaved som exempel igen. Killarna där har om man uttrycker det milt, inga större problem med att få brudar. Det hade nog aldrig varit ett faktum för ett div.2 lag i 08-regionen, men nu är Sverige som sagt var större än så.
"så nöjer du dig med att tala om "att så gjorde vi minsann på min tid också och det var inget fel med det". Som sagt, förstår du inte vad jag skriver eller spelar du medvetet dum för att provocera? Visserligen ger det en kul debatt, men jag undrar helt seriöst vad fan du sysslar med?