Flashback bygger pepparkakshus!
2005-02-17, 01:11
Awaiting Email Confirmation
towelboys avatar
Rumsrent är det kanske inte, moraliskt förkastligt likaså....men likafullt inte anledning att focka spelarna från respektive klubbar. Det är vad som varit min käpphäst hela tiden.
Citera
2005-02-17, 01:27
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towelboy
Rumsrent är det kanske inte, moraliskt förkastligt likaså....men likafullt inte anledning att focka spelarna från respektive klubbar. Det är vad som varit min käpphäst hela tiden.

Vad är det som är moraliskt förkastligt? Att de har gruppsex? Att hon var full? Om det är för att hon var full så är det väl lika omoraliskt om en person har sex med en berusad. Att de var tre stycken förändrar väl inget i den moraliska aspekten.

Det enda omoraliska som jag kunnat hitta i min tolkning är att de varit otrogna mot sina sambos/fruar. Att folk har gruppsex har jag inga som helst problem med. Sen kan jag förstå att vissa tycker det är äckligt, själv tycker jag det är betydligt äckligare när 2 killar har sex med varandra, dock får de ha det bäst de vill för mig utan att jag skall moralpredika vad som är rätt och fel ur min synvinkel.
Citera
2005-02-17, 01:28
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Att de sparkades från Tre Kronor tycker jag är bra men du har kanske rätt i att det är att gå för långt när även klubbarna sparkade dem? Fast på sikt kanske det är bra med den här starka markeringen från klubbarnas sida, förhoppningsvis minskar antalet liknande incidenter i fortsättningen?!
Citera
2005-02-17, 01:36
Medlem
Pendeltågs avatar
Det är tre spelare som hade lock-out kontrakt som fått sparken. Vad hade hänt om det varit "vanliga" högavlönade elitseriespelare med flerårskontrakt som hade fått sparken? Hade de gått samma öde till mötes?

Tycker samtliga spelare i respektive klubbar/ i tre kronor att det gått rätt till? Om inte, är de isåfall beredda att nobba landslaget eller spelvägra i klubben? Kommer de våga stå upp för sinda f.d. klubb/landslagskompisar? Knappast troligt anser jag. Moralpaniksdebatten i Sverige gör nog att de avstår, samt det vanliga gisslet, hellre ett par kronor extra på bankkontot än att stå upp för sina kamrater.
Citera
2005-02-17, 06:25
Medlem
Thoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Vad är det som är moraliskt förkastligt? Att de har gruppsex? Att hon var full? Om det är för att hon var full så är det väl lika omoraliskt om en person har sex med en berusad. Att de var tre stycken förändrar väl inget i den moraliska aspekten.

Det enda omoraliska som jag kunnat hitta i min tolkning är att de varit otrogna mot sina sambos/fruar. Att folk har gruppsex har jag inga som helst problem med. Sen kan jag förstå att vissa tycker det är äckligt, själv tycker jag det är betydligt äckligare när 2 killar har sex med varandra, dock får de ha det bäst de vill för mig utan att jag skall moralpredika vad som är rätt och fel ur min synvinkel.

Det var inte fråga om gruppsex.. det var ett gangbang och det är en jävla skillnad... förövrigt är det aldrig OK att sätta på nån som inte är nykter nog att va medveten om vad som händer... Hon visste ju inte ens att det var tre stycken som satt på henne förrän polisen upplyste henne om det. Folk får väl göra som dom vill så länge det sker på ett ärligt sätt och där ingen kommer till skada....
Citera
2005-02-17, 06:28
Medlem
Thoms avatar
Citat:

Tycker det absolut det är en skarp och tydlig markering från ledarna för en sånhär händelse så att andra kanske tänker efter lite innan dom försätter sig i liknande situation.
Citera
2005-02-17, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
...hellre ett par kronor extra på bankkontot än att stå upp för sina kamrater.

Eller så kanske deras lagkompisar inte är ett dugg intresserade av att "stå upp för sina kamrater" för att de tycker att det "kamraterna" gjort är fel.
Citera
2005-02-17, 09:38
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg

Ok, du har alltså inte spelat elithockey och har sannolikt aldrig nånsin haft några "hockeygroupies" efter dig.

On topic så vet ju faktiskt du lika lite som alla andra vad som hänt och medan många använder de uppgifter som finns tillgängliga och försöker resonera kring det så nöjer du dig med att tala om "att så gjorde vi minsann på min tid också och det var inget fel med det". Och med det ska vi andra nöja oss?

Eller hur.
Återigen kastar du dig huvudstupa ut i diskussionen utan att veta vad du pratar om. Du verkar snappa väldigt selektivt, förstår du inte eller vill du inte förstå? Jag säger återigen, läs mina inlägg innan du ger dina svar, annars är det väl ingen större mening med det här. "att så gjorde vi på min tid", var fick du det ifrån? Nu är det visserligen ett tag sedan jag spelade på elitnivå, men glöm inte att jag fortfarande är aktiv. Oaktad var jag har huserat så förstår du väldigt lite om hockeyscenen om du påstår att elitnivån är allsvenskan och elitserien. Du vet, Sverige är större än man tror och på mindre orter vet man knappt om Allsvenskan eller elitseriens existens. (nåja) Man brinner för sitt Troja eller för sin Springare. Vet inte om du sett filmen Mystery Alaska, som på ett bra men lite överdrivet sätt förklarar vad jag menar.

Hockeygroupies? Ta tempen på hockeyn i en ort som t.ex Gislaved, långt från den stora scenen, men du kommer att förvånas. Som sagt, Sverige är så mycket större än 08 och vi kan ta Gislaved som exempel igen. Killarna där har om man uttrycker det milt, inga större problem med att få brudar. Det hade nog aldrig varit ett faktum för ett div.2 lag i 08-regionen, men nu är Sverige som sagt var större än så.

"så nöjer du dig med att tala om "att så gjorde vi minsann på min tid också och det var inget fel med det". Som sagt, förstår du inte vad jag skriver eller spelar du medvetet dum för att provocera? Visserligen ger det en kul debatt, men jag undrar helt seriöst vad fan du sysslar med?
Citera
2005-02-17, 09:45
Medlem
babblans avatar
Vad jag undrar är om det är så att tjejerna flockas runt dessa idrottskändisar, varför väljer man då att ta en brud som är asplakat och inte en något mer vaken tjej som kan vara med på ett annat sätt?
Citera
2005-02-17, 09:47
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babblan
Vad jag undrar är om det är så att tjejerna flockas runt dessa idrottskändisar, varför väljer man då att ta en brud som är asplakat och inte en något mer vaken tjej som kan vara med på ett annat sätt?
För att hon troligen inte gav ett asplakat intryck.
Citera
2005-02-17, 09:53
Medlem
Croatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thom
Det var inte fråga om gruppsex.. det var ett gangbang och det är en jävla skillnad... förövrigt är det aldrig OK att sätta på nån som inte är nykter nog att va medveten om vad som händer... Hon visste ju inte ens att det var tre stycken som satt på henne förrän polisen upplyste henne om det. Folk får väl göra som dom vill så länge det sker på ett ärligt sätt och där ingen kommer till skada....
Hur vet du att det inte var frågan om gruppsex?
"Gangbang" är ju ett väldigt underligt ord att använda eftersom det har en svensk betydelse från allt mellan just vanlig hederlig gruppsex till gruppvåldtäkt. Inget av orden förutsätter ju att alla inblandade penetrerar eller blir penetrerade av alla andra. Förklara gärna vad du syftar på...

Hur vet du att hon inte var medveten om vad som hände under kvällen? Minnesluckor är inte likställt med medvetslöshet eller omedvetande.

Du säger att hon inte visste att det var tre män. Hon har själv sagt att hon inte mindes att det var tre män. Återigen så är det en väldig skillnad mellan att inte veta (omedvetande under själva gärningen) och att inte minnas (att inte kunna återkalla gärningen i efterhand).

Sen en fråga till alla ni som förespråkar att vi ska bortse från vad polisen har kommit fram till än så länge. Hur skall en oskyldigt anklagad våldtäktsman kunna frikännas i era ögon? Vilken form av bevisning krävs för att förklara någon oskyldig?
Citera
2005-02-17, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Tack och lov är synen på allt detta bland folk man möter annorstädes inte lika vriden som här på FB.
Jag tror visst att synen på detta är mer "vriden" än vad du tror. Flera av mina vänner håller med mig i min syn på detta, men runt fikarummet på arbetet håller de masken och nickar instämmande till de som fördömer tilltaget. Det är PK-maffian som bestämmer vad man ska tycka utåt sett, som vanligt. Vad man sedan egentligen tycker är i många fall något helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in