Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-02-17, 11:30
Medlem
babblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
För att hon troligen inte gav ett asplakat intryck.

Det kan ju vara sant iofs, men de flesta som är asplakat har en vinglande gång, dassiga ögon och ett lite småsluddrande tal, men det finns säkert undantag......
Citera
2005-02-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thom
Hon visste ju inte ens att det var tre stycken som satt på henne förrän polisen upplyste henne om det.
Hur vet du det? För att hon har sagt det i medierna? Var inte så jävla godtrogen och ett håll och så fördömande åt ett annat.
Citera
2005-02-17, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul
Man behöver inte vara medvetslös för att bli utnyttjad.

Det har jag aldrig påstått - men Oddjob (som jag citerade och därmed vände mig till) skrev uttryckligen:

Hon säger själv att hon kommer ihåg 3 sekunder av hela natten, då anser jag att man är "medvetslös".

Det var den meningen jag vände mig emot. Huruvida hon har blivit utnyttjad lämnar jag till polisen att avgöra. Att man skulle vara medvetslös för att man inte minns natten är däremot kvalificerat skitsnack. Det går utmärkt att ha minneslucka i många, många timmar och ändå ha varit vaken, full och glad hela tiden.
Citera
2005-02-17, 13:34
Medlem
Sick_Boys avatar
Nåt nytt?

Okej, alla är överens om att de inte är överens...

Är det ingen som har nåt nytt SKVALLER om händelsen att komma med? Nån måste ju känna nån som känner nån som känner nån som är: polis, var på the lab eller jobbade på hotellet.
Citera
2005-02-17, 14:13
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiff
Det har jag aldrig påstått - men Oddjob (som jag citerade och därmed vände mig till) skrev uttryckligen:

Hon säger själv att hon kommer ihåg 3 sekunder av hela natten, då anser jag att man är "medvetslös".

Det var den meningen jag vände mig emot. Huruvida hon har blivit utnyttjad lämnar jag till polisen att avgöra. Att man skulle vara medvetslös för att man inte minns natten är däremot kvalificerat skitsnack. Det går utmärkt att ha minneslucka i många, många timmar och ändå ha varit vaken, full och glad hela tiden.

Nu blir frågan semantisk också. Om en person säger att den förmodligen blivit drogad och kommer ihåg ett par-tre sekunder från en hel natt (att hon låg naken och att de "höll på" med henne), då kan vi ju naturligtvis diskutera i vilket stadie hon befann sig i. Nog vet jag också att man kan ha minnesluckor vid berusning men den här skulle varit 8 timmar?!

Är man så berusad att man får minnesluckor i längd av en tredjedels dygn kan man nog också anses värnlös och då faller händelsen under sexuellt utnyttjande.
Citera
2005-02-17, 14:25
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Nog vet jag också att man kan ha minnesluckor vid berusning men den här skulle varit 8 timmar?!
Men större delen av den här tiden kanske de sov? Jag vet inte hur det ligger till med det, men är det inte troligt att de sovit större delen av tiden? Vill minnas att hon själv sagt att hon vaknat på rummet?! Eller vaknade hon mitt i en sexakt? Skulle det kunna vara så att hon gökade två av dessa timmar och sov resten? Har du info om det, jag har det inte.

Tänk om jag anmält de brudar som vaknat i min säng, där jag inte haft en susning om vad som hänt. Mest troligt är väl att jag vältrat mig över madamen i något grasiöst befruktningsförsök för att sedan slockna. Att jag inte minns ett skit betyder ju nödvändigtvis inte att jag knullat i åtta timmar.

Vi får väl avvakta och se vad proverna säger, om hon verkligen var drogad.
Citera
2005-02-17, 14:34
Bannlyst
Citat:
Återigen kastar du dig huvudstupa ut i diskussionen utan att veta vad du pratar om. Du verkar snappa väldigt selektivt, förstår du inte eller vill du inte förstå? Jag säger återigen, läs mina inlägg innan du ger dina svar, annars är det väl ingen större mening med det här. "att så gjorde vi på min tid", var fick du det ifrån? Nu är det visserligen ett tag sedan jag spelade på elitnivå, men glöm inte att jag fortfarande är aktiv. Oaktad var jag har huserat så förstår du väldigt lite om hockeyscenen om du påstår att elitnivån är allsvenskan och elitserien. Du vet, Sverige är större än man tror och på mindre orter vet man knappt om Allsvenskan eller elitseriens existens. (nåja) Man brinner för sitt Troja eller för sin Springare. Vet inte om du sett filmen Mystery Alaska, som på ett bra men lite överdrivet sätt förklarar vad jag menar.

Hockeygroupies? Ta tempen på hockeyn i en ort som t.ex Gislaved, långt från den stora scenen, men du kommer att förvånas. Som sagt, Sverige är så mycket större än 08 och vi kan ta Gislaved som exempel igen. Killarna där har om man uttrycker det milt, inga större problem med att få brudar. Det hade nog aldrig varit ett faktum för ett div.2 lag i 08-regionen, men nu är Sverige som sagt var större än så.

"så nöjer du dig med att tala om "att så gjorde vi minsann på min tid också och det var inget fel med det". Som sagt, förstår du inte vad jag skriver eller spelar du medvetet dum för att provocera? Visserligen ger det en kul debatt, men jag undrar helt seriöst vad fan du sysslar med?

Det här inlägget renderar ett stort: Jaha?

Ärligt talat begriper jag inte vad du försöker säga här Jobe. Antar att det är mer i samma stil som du försökt framföra hela tiden?

1. Du har spelat på "elitnivå" men vägrar tala om division si eller så? Det kan jag köpa, det är ju trots allt lite ot.

2. Du vet att brudar springer benen efter sig för att göka med en hel kedja på en gång för det har du varit med om ett flertal gånger.

3. Så är det för alla hockeyspelare och det är helt normalt. Inget att höja ögonbrynen över.

Ungefär så tolkar jag dig. Men nu är det ju faktiskt så att det vi diskuterar är ett konkret unikt fall här och varken du eller jag vet vad som hänt. Jag väljer att läsa vad tjejen säger och drar slutsatser utifrån det och du använder din egen (som det verkar) allomfattande kunskap i ämnet och resonerar utifrån det.

Har jag fattat dig totalfel eller? Korrigera mig gärna i så fall, gärna i punktform så tom jag begriper.
Citera
2005-02-17, 14:54
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Men större delen av den här tiden kanske de sov? Jag vet inte hur det ligger till med det, men är det inte troligt att de sovit större delen av tiden? Vill minnas att hon själv sagt att hon vaknat på rummet?! Eller vaknade hon mitt i en sexakt? Skulle det kunna vara så att hon gökade två av dessa timmar och sov resten? Har du info om det, jag har det inte.

Jag vet att du inte godkänner svenska tidningar som trovärdiga källor men hon säger bl.a i DN att hon vaknade till i några sekunder, då låg hon på rygg och två av männen höll på med henne då, innan hon "somnade om"....

Fast vem vet, kanske låg de alla fyra sött nerbäddade i sängen och sov, med händerna på täcket?!
Citera
2005-02-17, 14:57
Bannlyst
Citat:
Jag vet att du inte godkänner svenska tidningar som trovärdiga källor men hon säger bl.a i DN att hon vaknade till i några sekunder, då låg hon på rygg och två av männen höll på med henne då, innan hon "somnade om"....

Fast vem vet, kanske låg de alla fyra sött nerbäddade i sängen och sov, med händerna på täcket?!
Och i Aftonhoran sager hon att EN av mannen "holl" pa med henne..
Citera
2005-02-17, 15:02
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Har jag fattat dig totalfel eller? Korrigera mig gärna i så fall, gärna i punktform så tom jag begriper.
Jobe gillar inte punktform.
Citat:
Ursprungligen postat av Jobe
Sedan ger du dig på att försöka bevisa något i punktform, bra drag. Inte.
Fast det kanske är bara min punktform som är obehaglig?
Citera
2005-02-17, 17:28
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
inlägget renderar ett stort: Jaha?
Det var väl ingen överraskning direkt att du inte förstod ett skit av vad jag skrivit. Så jävla illa har jag inte formulerat mig så jag antar, helt seriöst, att du driver med mig.

Citat:
Jobe gillar inte punktform.
Fast det kanske är bara min punktform som är obehaglig?
Hej på dig Oddballgubben, har du fått luft nu igen
Citera
2005-02-17, 17:44
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Hej på dig Oddballgubben, har du fått luft nu igen

Hej på dig själv Herr Jobe-ig!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera