Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Visst är det jämförbart. Självklart är det det. I alla fall i det långa loppet så är det samma sak. Nu är jag inte lika säker som dig på att Mora förlorar på det här. Ibland kan det vara berättigat att stå upp också även om det uppfattas jävligt PK just då. Några signaler sänder det ju till framtida hockeyspelare om vilket beteende som förväntas av en landslagsman och spelare i elitserien. Bra tycker jag. Att du inte ser parallellen bekräftar bara att du ser enbart det du vill se och inget annat. Anmäler man avvikande uppfattning är man bög.
Du har helt fel här, det är inte två helt jämförbara case.
Citat:
Ursäkta? Du frågade mig om jag var bög och du bad mig släppa snöret eller hur du nu uttryckte dig. Eller yrar jag nu? Jag förstår inte ditt frågetecken efter ordet bög faktiskt eftersom du insinuerade att jag var det. Det är jag nu inte men jag skulle inte ha nåt problem att erkänna om jag vore det.
Hur har vi det med läsförståelsen

Läs en gång till vad jag skrev,jag har aldrig hintat om att du var bög.
Du yrar alltså!
Citat:
Beträffande läktarvåld så hör den diskussionen inte hit men pratar vi i allmänna termer om fotbollsvåld så tycker jag det är helt ok. Varför skulle det inte vara det? Jag vet inte var du har fått det ifrån att folk går på fotboll med knivar och misshandlar småkillar? I all ödmjukhet tycker jag du ska skaffa dig lite mer insikt innan du uttalar dig eller helt enkelt vara tyst.
Jo, den diskussionen hör hit i allra högsta grad. Jag har försökt hitta förklaringen till de mekanismer som utlöste händelsen och åskådligöra dessa med liknande beteenden och använde mig av läktarvåld som en mycket god jämförelse.
Citat:
Sen tror jag inte du ska orera alltför mycket om "elithockey-spelare" som om dom killarna vore en annan ras för det är dom inte. Möjligen bortskämda, av allt att döma korkade (kolla bara in Huselius uttalande i TT-intervjun, vilken stjärna!) och förblindade av sin egen "storhet". Visst det är samma beteende som vilket rockband som helst underhåller sig med på turne men bara för att jag inte tycker det är nåt som ligger för mig så innebär inte det att jag gapar om våldtäkt eller har moralpanik. Jag tror det framgår om du läser mina inlägg.
Jo, de är av en annan ras, jag lovar. Speciellt de gubbar som varit över pölen och lirat. Va fan tror de de gör på sina trippar? Spelar poker? Det knullas så jävla mycket att hälften hade varit nog. Att du inte har moralpanik har inte framgått så bra av dina inlägg, kanske får läsa dem en gång till
Citat:
Du ska inte döma andra efter dig själv Jobe. Så enkelt är det inte. Frågan är mer komplex än så. Sen vet du ju att jag varken har några moraliska betänkligheter över det som hänt eller kallar det för våldtäkt utan snarare äcklas av gruppknullandets inre mekanismer där det helt plötsligt blir en ploj att tre killar drar hem en brud och sätter på henne. Det är för mig både komiskt och tragiskt, mest tragiskt. Jag ser bilden framför mig av tre killar med stånd och en ensam tjej som blir påsatt av en av dem medan de andra två håller ballen i handen och flinar menande mot varandra.

Den tanken äcklar mig faktiskt.
Du fattade mig fel, jag skrev att
med rätt förutsättningar, dvs de samma som dessa killar har så hade de flesta åkt med. Det innebär inte att de hade kunnat knalla ut genom dörren idag och gjort detta. Jag har sett skiten, deltagit i den, så efter vems erfarenheter ska jag tackla det här? Jag ger min ståndpunkt baserat på mina erfarenheter, andra ger sin, baserat på sina antaganden. Ståndpunkt, det var nästan kul.
Om du nu inte har några moraliska problem med det här, varför lipar du så över att det skulle vara äckligt?