Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Jag tror aldrig man kan förklara de mekanismer som utlöste det här gangbanget för någon som inte levt och verkat i den miljö som elithockey utgör. Det är en annan värld, en annan planet. Jag har sett de mest horribla saker komma fram ur den ena svärmorsdrömmen efter den andra och med de erfarenheter jag har så tror jag 99% av alla de som moraliserar över Lilja och gänget, faktiskt hade kunnat hamna i samma situation om förutsättningarna varit de rätta.
Du resonerar som min fru. Vi har haft en timmes het diskussion om detta. Hon lägger hela skulden på Rimbo-bruden. (Ja, jag vet inte om hon kommer därifrån, men det är en allmän fras vi nyttjar i min hemkommun på lantisar som kommer till storstaden). Hon tycker synd om dom "unga" killarna...."- dom måste få ha lite kul" etc etc. Löjligt, säger jag. Nu har hon somnat, så nu vågar jag skriva det här.
Jag håller inte med. Jag har också en ganska bra insyn i elithockey, sen ca 30 år tillbaka. Jag lägger inga moraliska aspekter på det hela vad gäller de sexuella övningarna, men jag konstaterar bara att killarna gjort bort sig nåt så överjävligt.
Jag vet hur de flesta hockeykillar är funtade....jävligt enkla i pallet, om vi säger så. Vilket kommer sig av daglig närvaro i sunkiga omklädninsgrum i sunkiga ishallar sen 5-årsåldern. Inte konstigt att man då inte är särskilt uppdaterad. Får man sen lön på 6,5 miljoner kronor om året för att lira i ett B-gäng i NHL.....vad har man då för verklighetsuppfattning ? Och sedan drar in 200.000 i månaden här i Sverige. För fan.....man har alla förutsättningar att få knulla vilken brud som helst. När som helst....i flotta Östermalmsvåningar eller Lidingö-villor. Diskret och utan insyn. Bakifrån, uppifrån, nerifrån. Med polare, med asiater, grönländare, blinda eller rullstolsburna.
Men eftersom dom kan knappt vet vem som är statsminister i Sverige....så blir en kåt lantlolla på innekrog nära Stureplan ett perfekt gängknull ?
Herregud, vilka losers. Hurihelvete kunde dom släpa fanskapet till sitt EGET hotell ? När man ligger på landslagsläger. Precis vad jag kan tänka mig om Lilja, en riktigt bonnläpp. Att däremot Huselius, som ändå är en sthlms-pojk, går på det hela är omöjligt att förstå.
Om dom nu så gärna ville knulla bonntjejen, så hade man ju bara tagit en limo till Hilton Slussen, släng upp kortet, lagt en tusing eller två i handen på rätt man eller kvinna....och sen dykt upp lite mosig på Scandic Park dan efter och sagt att man fick en överdådig längtan efter sin fru på natten, talat ut med Myggan vid frukosten.....och allt hade varit glömt.
Att dom blir avstängda/sparkade är inte så konstigt. Det är sponsorerna som ligger på, dom stora och tunga. Utan dom kan du inte bedriva elithockey.....och inte ha välbetalda spelare, tränare, styrelser.....det är där skon klämmer. Det var mångas lön i LHC som stod på spel....därför fick dom gå.