2005-02-13, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vidi
hur många krävs det då ölhävarn?

4 stycken öl gör mig glad, men tar mig inte till den grad där jag kan ha sex med en tjej tillsammans med två polare, när jag har sambo där hemma...
Citera
2005-02-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Manhattan
Spekulation:
Tjejen är sugen på Lilja och redo att göka med honom, och när Lilja tjatar lite om att kompisarna ska hänga med till hotellet så säger hon okej till det, fortfarande med intentionen att bara nuppa med Lilja.

Men Lilja vill att hans polare ska ropa "Lilja 4-ever" i omklädningsrummet i morgon, så han bjuder polarna att dela hans brud på traditionellt hockeymaner. Tjejen är full och fortfarande sugen på Lilja, och när det hela tar former hon inte vill vara med om har hon för lite pondus för att säga ifrån ordentligt. Förmodligen säger hon, skärrad och packad, inte nej en enda gång. Sålunda inte våldtäkt juridiskt sett, men traumat för tjejen ligger nog på ungefär samma nivå.

Det där låter ju som nått som skulle kunna klassas som sexuellt utnyttjande.

Jag blir arg och frustrerad när jag läser den här tråden, bara för att dom är nhl-stjärnor behöver dom inte våldta, då måste hon velat ha sex med dom? Kan ärligt säga att jag vid 28 års ålder fortfarande inte har sett en hockeyspelare som jag skulle kunna tänka mig att ha sex med, dom ser oftast ut som drägg. Och våldtäkt handlar väldig sällan om sex men väldigt ofta om makt. Hoppas dom blir utslängda hemifrån alla tre.
Citera
2005-02-13, 23:18
Medlem
vidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
4 stycken öl gör mig glad, men tar mig inte till den grad där jag kan ha sex med en tjej tillsammans med två polare, när jag har sambo där hemma (visst hade Tallinder det?)

ja om inte sex gör dig glad...
sen att du inte skulle ha sex med en tjej tillsammans med 2 polare efter fyra öl, det är upp till dig. men i detta fall så gäller det dessa personer. och ja tallinder hade sambo
Citera
2005-02-13, 23:22
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vuxna män som inte har vett nog att dra in ballen när någon brud går förbi. Skämmes ta mig fan! Och som Silbersky går på. Pojkarna hit, och pojkarna dit. Detta är VUXNA MÄN och de får ta sitt ansvar.

Sedan tycker jag att även tjejen får ta sitt ansvar. Våldtäkt är ALDRIG rätt, men för att uppnå ett jämställt samhälle måste vi flytta fokus från könet. Tre människor förgrep sig (eventuellt) på en annan. Det är fel.

Men vi lär väl aldrig få veta vad som hände, eftersom de lagt ner ärendet ...
Exakt varför ska dessa killar skämmas inför dig? De är vuxna män och tar konsekvenserna av sitt handlande, inte fan ska de behöva skämmas inför Örjan i Örkelljunga! Vad fan har du med saken att göra och med vilken rätt anser du att du kan tycka att de ska skämmas? Du har ju inte ens hela storyn klar för dig.
Citera
2005-02-13, 23:23
Medlem
Har funderat på en sak. Tänk om bruden aldrig gått till polisen. Tänk om hon var med på att ha sex med 3 killar. Sen börjar hon med utpressning. Undrar hur mycket grabbarna hade varit villiga att betala för att händelsen INTE skulle hamna i tidningen? En mobiltelefons bild som visar lite härliga bevis kan vara värt en del.

Och tänk sen hur hade vi reagerat när det kom i tidningen?
"3 NHL proffs utsatta för utpressning"

Dom erkänner att dom haft sex med henne, druckit öl innan match, varit ute på natten.

Hade våra sympatier varit hos spelarna eller tjejen?
Citera
2005-02-13, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vidi
ja om inte sex gör dig glad...
sen att du inte skulle ha sex med en tjej tillsammans med 2 polare efter fyra öl, det är upp till dig. men i detta fall så gäller det dessa personer. och ja tallinder hade sambo

Haha, point taken... Vad jag menade var att fyra öl inte är sådär jättemycket att man blir helt borta och får minnesluckor, och det går inte heller att säga att det var för att jag druckit så mycket, utan man är någorlunda vid sina sinnes bruk.
Citera
2005-02-13, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Dom erkänner att dom haft sex med henne, druckit öl innan match, varit ute på natten.

Hos spelarna antagligen, precis som det är nu...
Citera
2005-02-13, 23:29
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Exakt varför ska dessa killar skämmas inför dig? De är vuxna män och tar konsekvenserna av sitt handlande, inte fan ska de behöva skämmas inför Örjan i Örkelljunga! Vad fan har du med saken att göra och med vilken rätt anser du att du kan tycka att de ska skämmas? Du har ju inte ens hela storyn klar för dig.

De ska inte skämmas inför mig. De ska skämmas inför sig själva. Lite jävla omdöme måste man väl ändå ha i det läget? Vad fan jag har med det att göra? Lika mycket som du, Aftonblodet, svenska folket, Sexpressen och fan och hans moster! Hoppa inte på mig för att du tycker annorlunda! Var du själv där? Har du hela storyn klar för dig? Får jag ha en åsikt? Är det okej för dig?

Jävlar, jag blir ju mörkrädd ...
Citera
2005-02-13, 23:31
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary_Cherry

Jag blir arg och frustrerad när jag läser den här tråden, bara för att dom är nhl-stjärnor behöver dom inte våldta, då måste hon velat ha sex med dom? Kan ärligt säga att jag vid 28 års ålder fortfarande inte har sett en hockeyspelare som jag skulle kunna tänka mig att ha sex med, dom ser oftast ut som drägg. Och våldtäkt handlar väldig sällan om sex men väldigt ofta om makt.

Absolut. Att män skulle våldta för att de inte kan få sex på annat vis är en myt. Alla sorters män kan våldta.

Sedan att påstå att tjejen är en djävul som förstört killars liv och borde hängas ut etc. Seriöst, vet ni vad det innebär att genomgå en rapekit-undersökning? Bli grillad av ifrågasättande polis etc? Det är knappast något som någon gör för det höga nöjets skull.
Citera
2005-02-13, 23:32
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Har funderat på en sak. Tänk om bruden aldrig gått till polisen. Tänk om hon var med på att ha sex med 3 killar. Sen börjar hon med utpressning. Undrar hur mycket grabbarna hade varit villiga att betala för att händelsen INTE skulle hamna i tidningen? En mobiltelefons bild som visar lite härliga bevis kan vara värt en del.

Och tänk sen hur hade vi reagerat när det kom i tidningen?
"3 NHL proffs utsatta för utpressning"

Mina hade inte varit hos någon av dem. Utpressning är aldrig ok men hade inte killarna känt att de gjort något fel hade de inte låtit sig utpressas. Jag tror att de flest tyckt synd om dem dock. Det finns redan de som kallar tjejen för pengakåt hockeyhora...
Citera
2005-02-13, 23:37
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
De ska inte skämmas inför mig. De ska skämmas inför sig själva. Lite jävla omdöme måste man väl ändå ha i det läget? Vad fan jag har med det att göra? Lika mycket som du, Aftonblodet, svenska folket, Sexpressen och fan och hans moster! Hoppa inte på mig för att du tycker annorlunda! Var du själv där? Har du hela storyn klar för dig? Får jag ha en åsikt? Är det okej för dig?

Jävlar, jag blir ju mörkrädd ...
Vad är det du blir mörkrädd över? Att jag inte tycker likadant som du? Som du uttrycker det så verkade det som om du satte moralribban. "skämmes ta mig fan" Är det jobbigt för dig när folk inte agerar efter din svennemall? Lägg ned.
Citera
2005-02-13, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mary_Cherry

Jag blir arg och frustrerad när jag läser den här tråden, bara för att dom är nhl-stjärnor behöver dom inte våldta, då måste hon velat ha sex med dom? Kan ärligt säga att jag vid 28 års ålder fortfarande inte har sett en hockeyspelare som jag skulle kunna tänka mig att ha sex med, dom ser oftast ut som drägg. Och våldtäkt handlar väldig sällan om sex men väldigt ofta om makt. Hoppas dom blir utslängda hemifrån alla tre.

Precis! Håller med dig. Jag har nog svaret på gåtans lösning faktiskt. Inte konstigt att den här typen av killar vill slaska runt med dasen i polarens slem, jag menar har du läst intervjuerna och faktarutorna som brukar finnas med infällda i intervjuer med diverse NHL-proffs?

Favoriträtt: Mammas köttbullar alt. en "köttbit" med pommes.
Musik: I hundra fall av hundra nån riktigt sugig maninstream pop/rock a la Dire straits.
Favoritfilm: En officer och gentleman. Typ.

De intellektuella utförsgåvorna som krävs för att inse vad dom gjort saknas troligen.

Edit: Tvärtom är det ju "grabbigt" och coolt som fan att gangbanga en brud. Lite male bonding sådär va? Tre snubbar med dasen i hand som slirar i varandras slem. Vad är det för fel i huvudet på sådana snubbar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in