Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
Tråkigt att höra att hon inte ens får stöd i sorgen efter brorsan. Du har rätt, Jonna och hennes anhöriga är fed up with it och försöker få henne att lämna. Det kommer inte hända nu när hon är gravid igen.
Hon behöver all hjälp hon kan få, man kan hoppas att hennes anhöriga stöttar henne i all misär.
Har hört några gamla avsnitt. Jonas säger inte vad han tycker och tänker. Det kan vi väl vara överens om? Tycker du att han ställer bra frågor?
Fattar varför han spelar med även fast han tycker att Jocke är en idiot, han mjölkar Jocke på pengar. Men de facto grovt förtalar han Joakims mamma i flera avsnitt. Men har han blivit anmäld för det?
Han är skarpare än Jocke tror och han blir nog Jockes fall en dag.
Jag tror att Jonas åsikter om Jocke inte är så värst goda, och jag får uppfattningen om att han kan hugga honom i ryggen en dag.
Jag tycker mig också kunna utläsa att Jonas genuint verkar gilla Jonna.
Han verkar väldigt glad mot Jonna och ställer frågor om Jocke som är väldigt kritiska Jocke och hur han är.
Det är riktigt bra frågor.
Men Jonna försvarar Jocke stenhårt, samtidigt som hon är ganska avslöjande i sina svar om hur tungt hon har det hemma.
Jonas driver helt klart på förtalet mot Jockes mamma, han spekulerar hejvilt, det har jag också hört.
Men jag har funderat på om även det har ett syfte?
Jag har blandade åsikter om Jonas och jag vet inte riktigt var man har honom.
Jocke kan ha mött sin överman i honom, alternativt att han är lika knäpp som Jocke.
Framtiden får utvisa det.
Jonna är visserligen gravid igen, men jag vill ändå hoppas att hon inte är såpass försvagad att hon någonstans har tryggat vägar ut, den dagen hon har fått nog.
Hon har ju (till skillnad från Jocke) sin familj och blir inte ensam den dagen hon vill ha ett rikare liv.
(Inte i form av pengar).