2024-07-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Tror personen refererar till ditt inlägg 12:40, där skriver du Joanna...

Fattar. Det ska stå Jonna.
Citera
2024-07-24, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Som vaddå? (Förutom att de är i bäbislyckan nu)
Nåt exempel?

En helt nystart med Jacke, de är positivt. Finns många bra saker.
Citera
2024-07-24, 18:59
Medlem
Citat:
Ja, det verkade vara den brodern, och Jocke är otroligt vidrig och äckligt självupptagen kring sig själv och ’sin historia’.
Ingen får ta hans plats.
(Jag tror ärligt talat inte Jonna ens vill ha den)
Jonna är helt klart medberoende, men på något sätt stark och verkar äga en viss integritet.

Den där podden är väldigt talande och otroligt avslöjande.
Lyssnar du på den?
Jonas lär lägga en del knasiga spekulationer och slutsatser kring jockes stenciler/barndom, men han lyckas ändå ställa en del kritiska frågor som Jocke inte förstår hur avslöjande hans svar är.
Jag tror att Jonas är medveten om vad han gör och vilket resultat hans frågor ger.
Tråkigt att höra att hon inte ens får stöd i sorgen efter brorsan. Du har rätt, Jonna och hennes anhöriga är fed up with it och försöker få henne att lämna. Det kommer inte hända nu när hon är gravid igen.

Hon behöver all hjälp hon kan få, man kan hoppas att hennes anhöriga stöttar henne i all misär.

Har hört några gamla avsnitt. Jonas säger inte vad han tycker och tänker. Det kan vi väl vara överens om? Tycker du att han ställer bra frågor?

Fattar varför han spelar med även fast han tycker att Jocke är en idiot, han mjölkar Jocke på pengar. Men de facto grovt förtalar han Joakims mamma i flera avsnitt. Men har han blivit anmäld för det?

Han är skarpare än Jocke tror och han blir nog Jockes fall en dag.
Senast redigerad av Pallal 2024-07-24 kl. 19:01.
Citera
2024-07-24, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Tråkigt att höra att hon inte ens får stöd i sorgen efter brorsan. Du har rätt, Jonna och hennes anhöriga är fed up with it och försöker få henne att lämna. Det kommer inte hända nu när hon är gravid igen.

Hon behöver all hjälp hon kan få, man kan hoppas att hennes anhöriga stöttar henne i all misär.

Har hört några gamla avsnitt. Jonas säger inte vad han tycker och tänker. Det kan vi väl vara överens om? Tycker du att han ställer bra frågor?

Fattar varför han spelar med även fast han tycker att Jocke är en idiot, han mjölkar Jocke på pengar. Men de facto grovt förtalar han Joakims mamma i flera avsnitt. Men har han blivit anmäld för det?

Vänta nu säger du att hennes släktingar försöker få henne att lämna?
Kan du stå för det till 100%???
Citera
2024-07-24, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Jag tror att Jonas åsikter om Jocke inte är så värst goda, och jag får uppfattningen om att han kan hugga honom i ryggen en dag.
Jag tycker mig också kunna utläsa att Jonas genuint verkar gilla Jonna.
Han verkar väldigt glad mot Jonna och ställer frågor om Jocke som är väldigt kritiska Jocke och hur han är.
Det är riktigt bra frågor.
Men Jonna försvarar Jocke stenhårt, samtidigt som hon är ganska avslöjande i sina svar om hur tungt hon har det hemma.

Jonas driver helt klart på förtalet mot Jockes mamma, han spekulerar hejvilt, det har jag också hört.
Men jag har funderat på om även det har ett syfte?

Jag har blandade åsikter om Jonas och jag vet inte riktigt var man har honom.
Jocke kan ha mött sin överman i honom, alternativt att han är lika knäpp som Jocke.

Framtiden får utvisa det.

Jonna är visserligen gravid igen, men jag vill ändå hoppas att hon inte är såpass försvagad att hon någonstans har tryggat vägar ut, den dagen hon har fått nog.
Hon har ju (till skillnad från Jocke) sin familj och blir inte ensam den dagen hon vill ha ett rikare liv.
(Inte i form av pengar).
Citera
2024-07-24, 23:03
Medlem
Jag har sett några avsnitt på youtube, och tyckt att de verkar vara en SÅ trevlig familj. Gulliga med barnen och så där...

Men i senaste avsnittet, jag, först UNDERBART hur glada ungarna blev över beskedet om ett eventuellt syskon. Men sen då? När de skulle köra minigolf? Vad hände där, liksom? Jag tog för givet att lagindelningen skulle bli "Två vuxna+ ett barn". Men nä, då skulle Jonna ha lag med barnen och de andra tre spela. Jag blev helt HÄPEN. Att det var ju inte schysst. Man kan tycka att hon som gravid, borde inte förpassas att plötsligt "inte få vara med". Må så vara att ungarna är roliga och kavata. Men att ingen sade ifrån, inte Jonna heller, förrän efter en, vad som verkade vara en lång stund, så bad hon att få vara med och spela "på riktigt".

Jag vet inte. Jag tyckte det var oschysst och på gränsen till "obehagligt". Att varför sade INGEN "Nej, vi får bli två vuxna + ett av barnen", utan alla tyckte det var som "rätt åt henne" att hon skulle få agera barnpiga. Att visst, hon är mamman och älskar uppenbart sina barn. Men ändå...
Citera
2024-07-25, 00:09
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Jag har sett några avsnitt på youtube, och tyckt att de verkar vara en SÅ trevlig familj. Gulliga med barnen och så där...

Men i senaste avsnittet, jag, först UNDERBART hur glada ungarna blev över beskedet om ett eventuellt syskon. Men sen då? När de skulle köra minigolf? Vad hände där, liksom? Jag tog för givet att lagindelningen skulle bli "Två vuxna+ ett barn". Men nä, då skulle Jonna ha lag med barnen och de andra tre spela. Jag blev helt HÄPEN. Att det var ju inte schysst. Man kan tycka att hon som gravid, borde inte förpassas att plötsligt "inte få vara med". Må så vara att ungarna är roliga och kavata. Men att ingen sade ifrån, inte Jonna heller, förrän efter en, vad som verkade vara en lång stund, så bad hon att få vara med och spela "på riktigt".

Jag vet inte. Jag tyckte det var oschysst och på gränsen till "obehagligt". Att varför sade INGEN "Nej, vi får bli två vuxna + ett av barnen", utan alla tyckte det var som "rätt åt henne" att hon skulle få agera barnpiga. Att visst, hon är mamman och älskar uppenbart sina barn. Men ändå...
Alla youtube killarnas flickvänner/fruar verkar vara till för att passa barnen.
När de var upp och åkte skidor fick Lisen och Jonna passa barnen medans killarna åkte skidor, när Jocke hade åkt färdigt hjälpte han till med barnen, han tog inte över så Jonna också kunde få lite barnfri tid.
Killarna blev även förfärade när Jonna inte kunde ta hand om alla barnen så chrippa fick åka ner och ta hand om sin egen dotter, det skulle ju egentligen flickvännen göra enligt dessa människor, inte chrippa göra.
Anjos fru blev även imponerad av att chrippa byte blöja och hur bra han tog hand om sin egen dotter.
Helt enkelt, dessa kreatörer verkar lämna över allt ansvar för barnen på mamman och barnflickan.
Jockes yngsta verkar även kalla barnflickan "mamma" i en video, hon svarar iallafall när barnet ropar "mamma".
Citera
2024-07-25, 00:31
Avstängd
Citat:
Ja, det verkade vara den brodern, och Jocke är otroligt vidrig och äckligt självupptagen kring sig själv och ’sin historia’.
Ingen får ta hans plats.
(Jag tror ärligt talat inte Jonna ens vill ha den)
Jonna är helt klart medberoende, men på något sätt stark och verkar äga en viss integritet.

Den där podden är väldigt talande och otroligt avslöjande.
Lyssnar du på den?
Jonas lär lägga en del knasiga spekulationer och slutsatser kring jockes stenciler/barndom, men han lyckas ändå ställa en del kritiska frågor som Jocke inte förstår hur avslöjande hans svar är.
Jag tror att Jonas är medveten om vad han gör och vilket resultat hans frågor ger.

Jonas är en väldigt intelligent människa och väldigt god vän till Jocke så att försöka så split där kommer att misslyckas grovt.
Citera
2024-07-25, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Alla youtube killarnas flickvänner/fruar verkar vara till för att passa barnen.
När de var upp och åkte skidor fick Lisen och Jonna passa barnen medans killarna åkte skidor, när Jocke hade åkt färdigt hjälpte han till med barnen, han tog inte över så Jonna också kunde få lite barnfri tid.
Killarna blev även förfärade när Jonna inte kunde ta hand om alla barnen så chrippa fick åka ner och ta hand om sin egen dotter, det skulle ju egentligen flickvännen göra enligt dessa människor, inte chrippa göra.
Anjos fru blev även imponerad av att chrippa byte blöja och hur bra han tog hand om sin egen dotter.
Helt enkelt, dessa kreatörer verkar lämna över allt ansvar för barnen på mamman och barnflickan.
Jockes yngsta verkar även kalla barnflickan "mamma" i en video, hon svarar iallafall när barnet ropar "mamma".

Ja, den biten, att barnflickan verkar anse sig vara den yngstas mamma, har jag funnit creepy och lyfte någon gång tidigare, här i tråden. Men ingen annan verkade tycka det var minsta konstigt.

Men tack för ditt svar. Uselt att det är så. Jag har inte sett det tidigare, men i den senaste videon blev det ju... Makabert. Jag trodde liksom att Jocke skulle behandla henne som en "Drottning", typ erbjuda sig själv att spela med barnen, bara var SNÄLL och OMHÄNDERTAGANDE då det ändå nämndes att det bara KANSKE blir en bebis. Men nej, hon skulle typ frysas ut.
Citera
2024-07-25, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jonas är en väldigt intelligent människa och väldigt god vän till Jocke så att försöka så split där kommer att misslyckas grovt.
Ja, det vore ju rätt tragiskt om ett inlägg från en anonym på Flashback skulle kunna slå split på dessa.

F.ö har jocke en ganska hög omsättning ’goda vänner’.
Citera
2024-07-25, 01:31
Medlem
KungPungPats avatar
En ny Jockiboi video började spela utan att jag klickade, men så lät jag den spela.
Jockiboi var pinsam som vanligt, ungarna frågade -älskar du oss inte pappa?
Dom vet uppenbarligen att deras far är en "special mental".
Han hyllade Jonna som har typ mosat hallon och tror att det är koncentrat, och att det inte blir gammalt och vidrigt efter typ en kvart.
Dom två föräldrarna har ju flippat. Ungarna börjar inse saker.
Citera
2024-07-25, 06:27
Medlem
floraflaps avatar
Har hört att han är snål. Trots sina inkomster. Och är helt galen i bananer, sägs äta 7 om dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in