2020-11-25, 23:27
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Vad kul att Jocke och hans bror fick leka av sig i senaste videon. Till och med kameramannen. Typical dads. Hoppas barnen får se sin far i ögonen mer än vad tittarna får f.ö.
Ja, när han är med barnen kan han väl skippa brillorna i alla fall.
Citera
2020-11-25, 23:54
Medlem
SolidSteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Ja, när han är med barnen kan han väl skippa brillorna i alla fall.

Tror du han of cam skojar omkring med sina barn utan solglasögon?

Jag är ingen fanboy av Jockeboi men han har verkligen mognat och tjänat in slantar på ett par år som du knappt
kommer komma upp i på en livstid.

Kan du se folk i ögonen utan solglasögon?

Patetiska luffare!
Citera
2020-11-26, 00:05
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolidSteel

Jag är ingen fanboy av Jockeboi men han har verkligen mognat och tjänat in slantar på ett par år som du knappt

Patetiska luffare!
Vad han har tjänat gentemot mig är totalt irrelevant i sammanhanget. Sedan ogillar jag honom inte, men när man är själv med sitt barn i en tom lokal kan man skippa glajjerna trots att kameran är på.

Att han har kommit jävligt långt i sitt liv med tanke på hur hans uppväxt har varit är grymt beundransvärt och imponerande.

Nu diskuterar vi Joakim Lundell och inte mig så huruvida jag använder solbrillor är återigen irrelevant.

Så ta en paus och andas ett tag så kanske du inte tar åt dig så mycket.
Citera
2020-11-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolidSteel

Patetiska luffare!

Vad har hans solglasögon och kontakten med barnen med hans pengar att göra?
Citera
2020-11-26, 01:07
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Tänk att Jocke tillåmed har fått en polis att begå förtal genom youtube genom att säga att den så kallade fuskbyggaren Joz är en haschrökare.. samtidigt som polisen säger att det inte går att bevisa i domstol genom videos.

Det är så sjukt hur mycket Jocke klarar av.. allt ifrån att få Kanal 5 att hyra in en ambullans och skådespelare för att Jocke hatar Joz och vill tvinga Joz till att medverka i ett program på kanal 5 genom att hoppa ur en ambulans och börja jaga Joz utanför hans hem.. medans Joz säger från början att det som Jocke håller på med är förtal.. vilket är ett brott som så många svenska youtubers nu har begått genom att göra videos om Joz som inte vill vara förtalad av alla dessa svenska youtubers som är förblindade.

Anjo är den senaste personen som gjort sig skyldig til grovt förtal, och såklart polisen som intervjuandes och sa med säkerhet att Joz har begått narkotikabrott.. för att sen berätta att det blir omöjligt att bevisa i domstol.

Satan skyddar väl sina egna.. därför fortsätter häxjakten och förtalen.

Det enda Jocke vill är att Joz är med på internetdrama genom att besvara frågor inför kameror istället för att blanda in domstolar som kommer att dömma både Jocke , Anjo och polisen i Anjos senaste dokumentärsdel, till grovt förtal.

Joz gör rätt genom att inte prata med skurkarna som har jagat honom och gjort han så paranoid att han vill veta vart hans flickvänner är dygnet runt eftersom Joz känner sig jagad vilket är förståeligt.. med de blinda ser inte skillnad på lögner och verklighet.

Istället för att förstå att Joz har kännt sig jagad sen Jocke gick ut med direktiv om hur häxjakten skulle utföras av hans fans.. så utmålas Joz nu som en psykopat som kontrollerar hans flickvänner som han även slår.

Tillåmed flickvänner till Joz har Jocke fått med sig på sin sida .. vilket gör att flickvännerna nu säger det som Jocke vill höra.. och utmålningen som klandervärd fortsätter genom de grova förtalen som dom snart bör bli dömda för.

Jocke verkar vara satans älskling dock så det händer kanske inget med Jocke.. då lagens långa arm tydligen inte når Jocke eller Kanal 5.

Polisen har absolut inte begått något brott här. Se videon igen.
Citera
2020-11-26, 01:24
Medlem
SolidSteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Vad han har tjänat gentemot mig är totalt irrelevant i sammanhanget. Sedan ogillar jag honom inte, men när man är själv med sitt barn i en tom lokal kan man skippa glajjerna trots att kameran är på.

Att han har kommit jävligt långt i sitt liv med tanke på hur hans uppväxt har varit är grymt beundransvärt och imponerande.

Nu diskuterar vi Joakim Lundell och inte mig så huruvida jag använder solbrillor är återigen irrelevant.

Så ta en paus och andas ett tag så kanske du inte tar åt dig så mycket.

Projicering!
Jag tar inte åt mig av vad anonyma människor på flashback skriver om mig.
Nej du dömer honom för vad han gör i dom små snuttarna som du ser inspelat ...

Jag kan bli irriterad på folk här på forumet men knappast så det höjer min puls.
Citera
2020-11-26, 02:51
Medlem
Spritnotas avatar
Han är överlag en överkänslig korkad blåst jävla töntig person med strykvänligt uppseende.

Ja, han fått bli "TV-producent" då 85 % av de som ser på TV är dumma i huvudet så de kan se på hans "koncept", och de skulle kolla på vad fan som helst bara det är så idiotiskt efterblivet att de förstår handlingen och nån kändis snubblar eller skriker som en skolflicka.

Just nu lipar han över att att han lät en idiot fakturera honom flera hundratusen - samtidigt som Mr-har-moral- i-efterhand-när-det-gynnar-mig-ge-någon-en-plattform, headhuntade in Pontus fucking Rasmusson till sitt senaste projekt.

Fuck Jockiboi! Det är alltså den här mannen som här var ÖVER 30 ÅR GAMMAL, och nej han bajsar inte ner sig här, eller postar 10 snaps på när han blir avsugen eller ens fejkar pranks eller spöken. Tåls ses igen, Team Odiffat https://youtu.be/IaEdF3k2T4U
Citera
2020-11-26, 03:21
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Avsnitt 7
Historien om Joz
Jonna Lundell
Publicerat 25 Nov 2020

https://youtu.be/oM-cbUMoML0
Citera
2020-11-26, 21:34
Medlem
Här finns domarna på Jocke om de inte laddats upp i tråden tidigare. En tvistemålsdom och en frikännande dom för förtal.

https://delafil.se/aeedddb962f5aac8/...2019-10-07.pdf
https://delafil.se/33a66a7fefbda4ad/...AB,_Joakim.pdf
Citera
2020-11-29, 00:07
Medlem
Jag har inget skvaller men därmed fakta och det är att han har något som ni inte har (och inte jag heller) nämligen pengar.

Han lär säkert ha flera miljoner såhär dags och han kan betala av sig sina skulder om han så vill. Så länge Instagram och YouTube finns kommer han också att finnas.

Han är vinnare och vi är förlorare
Citera
2020-12-07, 18:09
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Martin (polisen) uttrycker sig väl klart och tydligt att han inte kan säga om Joz är påtänd eller inte, utan att det ser ut som att han SKULLE kunna vara påtänd. Det är väl ändå en enorm skillnad.

Fattar han inte att det kan bli förtal om man som polis går ut på internet och pratar offentligt om att nån ser ut att ha begått brott.. så borde han inte ha jobbat som polis.

Vilken jävla dokumentärs-serie som Jocke har dragit igång på Anjos kanal!

Det var när Jonna blev intervjuad som dokumentären förvandlades till en "för-rättegång" där Anjo är dommare och åklagare innan riktiga dommare och åklagare börjar jobba. Dom försvarar sig och försöker skrämma dommare och åklagare från att våga göra vad lagen säger om Sveriges grövsta förtal nånsin.

Jocke har nu förklarat hur påläst han är om lagar och hur domstolar inte tänker dömma honom eller någon för att Jocke har jagat Joz i hopp om att skapa youtubedrama genom videos istället för att låta Joz prata ostört med åklagare och advokater om Sveriges grövsta förtal nånsin.

Joz spelade säkert skådespel i videos där han låtsades röka cannabis eftersom han visste att Jocke skulle få moralpanik och begå Sveriges största förtal för att bli av med den stygge Joz som försökte förstöra för Jockes aktiebolag genom att skådespela och låtsas röka cannabis.

Tänk att ingen har gjort en dokumentär om hur varumärket som heter JOCKIBOI ägs av nånting som heter Joakim Berg enligt Patent och Registreringsverkets offentliga varumärkesregister.. för jag undrar om det är Jockes hemliga tvillingbror som heter Joakim Berg och äger varumärket eller om Jocke registrerade en enskild firma som äger varumärket och därför så står det att Joakim Berg äger JOCKIBOI.

Istället så sitter Anjo och visar upp Joz enskilda firma på hemsidor som allabolag.se .

Joz registrerade en enskild firma som idag har hans personnummer som är ett organisationsnummer på en enskild firma.. och detta gör, enligt Jocke och hans bror, att man får både kritisera (förtala) och konfrontera (jaga) den enskilda firman som inte har samma rättigheter som levande människor har.

Att den enskilda firman går att jaga eftersom firman springer runt ute på gator är ingenting som Jocke tycker är anmärkningsvärt.. då Jocke använder sin enskilda firma som identitet istället för att ha den registrerad som en firma.. vilket gör att Jocke har mer mänskliga rättigheter än Joz personnummer som är ett företag som man får kritisera och konfrontera enligt den lagkunniga Jocke som nu har satt ner foten och förklarat för svenska domstolar hur mycket han vet om lagar.. genom anjos dokumentär som föddes efter att Jocke skällde ut anjo som var en väldigt negativ och hatisk människa som ingen vill ha något att göra med.. vilket gjorde Anjo sårad eftersom Jocke är hans idol.. och sen föddes dokumentären som ett rövslickeriprojekt från Anjo till Jocke som han tänker försvara i rättegång.

Lite lustigt om det är så att Jocke anställde Joz firma i sitt aktiebolag.. för att sen börja gnälla över hur den enskilda firman har fått makt till att kräva betalt genom fakturor som betalas av firman som anställde Jozens firma.

Lixom hur puckad kan man bli lol.

Jocke är som högmodets praktexemplar.. han ser aldrig sanningen eftersom hans högmod har gjort han blind för länge sen.
Hans fans som Anjo lider också av högmodet som gör att inte han heller kan se vilken idiotisk rövslickare han förvandlats till.. och vilken puckad ide det är som småbarnsfar att bli manipulerad av Jocke till att försvara honom i domstol gällande Sveriges största förtal genom tiderna.

Det blir nog ingen domstolsförhandling mellan Jozens firma och Jockes aktiebolag.. eftersom Jozens firma har ju ett personnummer vilket gör att Jozens firma har andra rättigheter än aktiebolaget som Jocke tycker så mycket om medans han jagade den enskilda firman i hopp om konfrontation i sin förvirring av högmodets förbannelse.. som följs av fallet enligt bibeln som varnat för högmodets dödliga synd.

Jag tror inte att domstolar vill prata om Jozens firma offentligt eftersom den har ett personnummer och en status som en firma som man får kritisera enligt Jocke som är så kunnig i sitt högmod.. fast det är ju förtal om den enskilda firman har en fysisk kropp som går att förtala.

Visst får man kritisera aktiebolag .. men detsamma gäller såklart inte enskilda firmor eftersom dom har personnummer och i många fall en fysisk kropp kopplat till firman.
Citera
2020-12-12, 07:00
Avstängd
KungPungPats avatar
Det här är ju roligare än när Jocke försökte prata engelska i en video för att få fans från andra länder.

Det har varit en firma hemma hos Jocke och försökt ta på sig äran.. eftersom företag kan ta på sig äror och stå framför en bokhylla och ta en bild eftersom företaget var ett styggt företag säger Jocke.

Företag är ju döda entiteter så det känns lite udda att prata så ondskefyllt om en annan levande människa genom att påstå att människan är ett företag som man absolut inte kan åka dit för förtal mot om man påstår att firman kan stå, gå och ta på sig äran illegalt lol.

Jocke borde ringa in Joakim Berg som offentligt äger varumärket JOCKIBOI enligt Patent& Registreringsverkets varumärkesregister.. så att varumärket får ta tillbaka äran för det designarbete som Jocke har gjort.. men som den enskilda firman tog äran för vilket jocke försvarar sig mot nu genom Sveriges största förtal genom tiderna.

150 000 kronor har Joz firman alltså tjänat på att delta i Jockes videos som Jocke troligen tjänade miljoner på att göra när Joz var med i dom.. och allt verkar ju vara baserat på att Jocke signerat kontrakt om att Joz skulle ge Jocke idéer och sen blev Jockes högmod för mycket för honom så han började påstå att det som Joz gav designidéer till var egentligen någon annans idé som firman försöker sno.. fast Jocke har ju signerat kontrakt om att firman Joz skulle ge Jocke idéer.. och "firman" var ju tydlig med att firman inte kan beräkna dittan och dattan utan troligen bara ge designåsikter och sen är det Jockes ansvar om Jocke godkänner att Joz får öppna ett hål i övervåningens golv.. för att sen förtala Joz genom att påstå att 750 000 - 850 000 kronor förlorades på grund av Joz.. fast egentligen för att Jocke godkännde Joz idé om hålet på övervåningen.

ALLT är jockes ansvar men aktiebolag är inte så duktiga på att ta ansvar.. till skillnad från enskilda firma som har en ansvarig människas personnummer som organisationsnummer.

Helt sjukt ju hur man kan försöka skylle ifrån sitt egen ansvar på någon annan när det går fel.

Lixom ååh nej nu gjorde Joz att vi aborterade vårat barn.. så låter inte ansvarsfulla människor som definitivt vem om att det inte är nån annan som tagit de dåliga beslut som Jocke och Jonna har tagit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in