2024-11-01, 15:15
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
... eller så har de helt enkelt inte öppet för allmänheten. Har svårt att tro att det endast finns en enda ledig tid under ett år framåt...

Om jag inte minns fel så nämns ordet semester flera gånger...
För att en resa ska räknas som arbete, och därmed kunna dras på företaget, finns det vissa krav som Skatteverket ställer. Paret har tidigare blivit påkomna gällande ogiltiga avdrag för resor m.m.
Skatteverket kommer garanterat granska företagets/parets redovisning igen, hoppas paret har lärt sig att man inte får dra av privata resor på företaget bara för att man filmar några timmar under en period på 1-2 veckor.

Är du 100% säker på att den gör det eller försöker du skapa en trådsanning? När man kollar deras YouTube-kanal så ser man att deras storhetstid var för ca 8 år sedan, med betydligt högre tittarsiffror än vad de har idag (ofta över 1 miljon). Med tanke på att de släpper vloggar varannan dag numera så känns det som att det är något som inte är så bra bakom fasaden.

Det är mer pengar idag än för 8 år sedan på YT. Därav nog också tättare vidios idag?
Citera
2024-11-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
... eller så har de helt enkelt inte öppet för allmänheten. Har svårt att tro att det endast finns en enda ledig tid under ett år framåt...

Om jag inte minns fel så nämns ordet semester flera gånger...
För att en resa ska räknas som arbete, och därmed kunna dras på företaget, finns det vissa krav som Skatteverket ställer. Paret har tidigare blivit påkomna gällande ogiltiga avdrag för resor m.m.
Skatteverket kommer garanterat granska företagets/parets redovisning igen, hoppas paret har lärt sig att man inte får dra av privata resor på företaget bara för att man filmar några timmar under en period på 1-2 veckor.

Är du 100% säker på att den gör det eller försöker du skapa en trådsanning? När man kollar deras YouTube-kanal så ser man att deras storhetstid var för ca 8 år sedan, med betydligt högre tittarsiffror än vad de har idag (ofta över 1 miljon). Med tanke på att de släpper vloggar varannan dag numera så känns det som att det är något som inte är så bra bakom fasaden.

Jag är ganska säker på att detta sker på rätt sätt, har dom haft problem med det tidigare så gör dom nog inte om samma misstag.
Det kan ju vara en mix av semester & jobb, jag tror dom har allt under kontroll.

Deras kanal slog väl rekord för någon vecka sen har jag för mig.
Det går bra för dom på youtube, måste ju vara en utav dom största kanalerna i Sverige.

Ang spa delen så är den säkerligen uppbokad gick ju snabbt när man väl kunde boka, många som är nyfikna på att komma dit.
Citera
2024-11-01, 15:51
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Jag är ganska säker på att detta sker på rätt sätt, har dom haft problem med det tidigare så gör dom nog inte om samma misstag.
Det kan ju vara en mix av semester & jobb, jag tror dom har allt under kontroll.

Deras kanal slog väl rekord för någon vecka sen har jag för mig.
Det går bra för dom på youtube, måste ju vara en utav dom största kanalerna i Sverige.

Ang spa delen så är den säkerligen uppbokad gick ju snabbt när man väl kunde boka, många som är nyfikna på att komma dit.

Rekord på rekord på kanalen ju. Och så klart du får dra av resan om du filmar 8 timmar per dag varje dag under resan. Eller ska de betala privat till bolagets produktioner? Då hade nog inga tv hus kunnat göra tv program. Så länge intäkter är högre än utgifter. Det är allt skatteverket tittar på. För så ett företag funkar, ta utgifter för något för att göra intäkt av det.

Paradis Hotell är ju sol, bad och hotell.
Senast redigerad av Pinto87 2024-11-01 kl. 15:56.
Citera
2024-11-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Varför jagar du inte pedofiler för då på samma sätt?

Det läskiga med såna som dig är att en sektledare hade enkelt kunna få dig att hata vem som helst.

Din ilska blockerar din kritiskt tänkande förmåga.
Du blir som besatt, och förr i tiden eldade ni häxor.

I nutid hade ni också eldat upp Chrippa och Linnea för att ni känner att man får det om nån har begått så pass omoraliska handlingar att ni fick rätten att ta lagen i egna händer.

Ni är sektmedlemmar som är så enkla att lura ,tills ni hatar och önskar olycka i en barnfamilj, att youtubers kunde lura er hur enkelt som helst. Ni saknar det som förhindrar vanlIgt folk från att hamna i sekter. Förmågan att tänka kritiskt och se på händelser objektivt och inte genom Jockiboi och Anjos hatfyllda perspektiv där man får gå in i skurkars hem bara man låtsas att man inte är en skurk själv då.

Varför ska jag jaga pedofiler? om det är Jocke du syftar på så är han inte en pedofil i mina ögon, du har inte kunnat länka ett bevis på att han har pratat om det, gör de istället för att tjafsa.

Detta är min egna uppfattning av C & L dom gör bort sig totalt själva dom behöver ingen hjälp av ”sekten”

Linnea var ju gravid igen och nu dricker hon öl, man kanske ska börja tänka på vad man säger,för att driva om en sån sak är inte okej.

Som sagt gå in på Liam m och lyssna på alla telefonsamtal och kräftans egna dagboksanteckningar där han hyllar sin bror Joakim.

Chrippa begår öppna brott och pga de får han nu inte träffa sin dotter.
Senast redigerad av Pino555 2024-11-01 kl. 16:16.
Citera
2024-11-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Rekord på rekord på kanalen ju. Och så klart du får dra av resan om du filmar 8 timmar per dag varje dag under resan. Eller ska de betala privat till bolagets produktioner? Då hade nog inga tv hus kunnat göra tv program. Så länge intäkter är högre än utgifter. Det är allt skatteverket tittar på. För så ett företag funkar, ta utgifter för något för att göra intäkt av det.

Paradis Hotell är ju sol, bad och hotell.

Jag fattar det, allt handlar bara om att hitta fel på Jocke.
Jag tror verkligen att dom sköter allt rätt, men folk får väl kolla upp det om dom tror att det fuskas.
Citera
2024-11-01, 16:03
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Varför ska jag jaga pedofiler? om det är Jocke du syftar på så är han inte en pedofil i mina ögon, du har inte kunnat länka ett bevis på att han har pratat om det, gör de istället för att tjafsa.

Detta är min egna uppfattning av C & L dom gör bort sig totalt själva dom behöver ingen hjälp av ”sekten”

Linnea var ju gravid igen och nu dricker hon öl, man kanske ska börja tänka på vad man säger för att driva om en sån sak är inte okej.

Som sagt gå in på Liam m och lyssna på alla telefonsamtal och kräftans egna dagboksanteckningar där han hyllar sin bror Joakim.

Finns inga bevis Jocke legat med nån under 15 år faktiskt. 16-17 bara.
Citera
2024-11-01, 16:04
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Jag fattar det, allt handlar bara om att hitta fel på Jocke.
Jag tror verkligen att dom sköter allt rätt, men folk får väl kolla upp det om dom tror att det fuskas.

Ja bara tipsa Skatteverket om man misstänker nåt.
Citera
2024-11-01, 16:12
Medlem
Citat:
Finns inga bevis Jocke legat med nån under 15 år faktiskt. 16-17 bara.

Och vad jag vet så får man ha sex när man är 16 &17 år, är så tröttsamt att det ska ältas att han är pedofil hela tiden.
Senast redigerad av Pino555 2024-11-01 kl. 16:18.
Citera
2024-11-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ja bara tipsa Skatteverket om man misstänker nåt.

Eller hur, och finns det inga fel så kan man sluta snacka om det hela tiden.
Vissa tar ju iaf lärdom av vad dom gör och ser till att det blir rätt nästa gång.

Hörde att vi har en intressant vecka framför oss.
Citera
2024-11-01, 16:59
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Eller hur, och finns det inga fel så kan man sluta snacka om det hela tiden.
Vissa tar ju iaf lärdom av vad dom gör och ser till att det blir rätt nästa gång.

Hörde att vi har en intressant vecka framför oss.

Folk som tar upp fusk skatt vill bara svartmåla här. De kommer inte anmäla.
Citera
2024-11-01, 17:47
Medlem
Citat:
Folk som tar upp fusk skatt vill bara svartmåla här. De kommer inte anmäla.

Såklart det är så.
Citera
2024-11-01, 18:40
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Linnea var ju gravid igen och nu dricker hon öl, man kanske ska börja tänka på vad man säger,för att driva om en sån sak är inte okej.

Sekten hävdar det ja. Men det gör scientologi också om nån har fel åsikter om scientologi.
Då hittas det på lögner som ska ut i media för att avrätta nåns karaktär.

Polisen utreder nu om Chrippa tvättar pengar och skattefuskar.
Hittar polis inge bevis för Julias och Chrippas penningtvätt så torskar Julia , Anjo, Rask och andra involverade för falska angivelser, grovt förtal, utnyttjande av barn, och såklart övergrepp i rättssak då man inte får göra videos som stör utredningen, om det verkligen begicks ett brott.

Det är Jockiboi som erkänt att han skrev sexuellt med nån minderårig som Jocke ville träffa men ungen läckte chattarna istället. Det var länge sen och Jockiboi är en förändrad och förlåten folkkär gädda idag.. enligt han själv och Dumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in